Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Katatonia, hvilket album liker du best?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket album liker du best?

Dance of december souls
8
11%
Jhva Elohim Meth... The Revival
2
3%
Brave Murder Day
20
27%
Discouraged Ones
10
14%
Tonight's Decision
5
7%
Last Fair Deal Gone Down
16
22%
Viva Emptiness
12
16%

Total votes: 73

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onkel Ond »

Terrorsatan wrote:Viva Emptiness. Liker ALLE låtene, mens jeg liker kun enkeltspor på de tidligere skivene.
Enig,ihvertfall hva de nyere skivene angår.Syns vel egentlig det gamle er best.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

DreamGhost
Spermatozoon
Mood:

Post by DreamGhost »

"Brave Muder Day". Husker enda den dagen jeg fikk denne sammen med "Orchid"-skiva til Opeth fra Nocturnal Art Production. Det var en fin dag det!!!

Har aldri etter det fått to skiver på samme dag som siden har betydd så mye for meg... Disse er nok begge inne på min all-time top10-liste.
"Shhh! I gotta focus. I'm shifting into soup mode."

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Last Fair Deal Gone Down. Godskive for deppedager. Teargas og Sweet Nurse er gull.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

ShinobiCenyon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ShinobiCenyon »

Last Fair Deal Gone Down og Tonight's Decision. Likte Brave Murder Day best før, men det har byttet litt på. Liker den rolige stemningen på de LFDGD og TD bedre nå.

Welkin
Spermatozoon
Mood:

Post by Welkin »

Av de jeg har hørt (de tre siste) foretrekker jeg Last Fair Deal Gone Down.

mashadar
Be
Be
Mood:

Post by mashadar »

et av tidenes beste band, med utrolig stemningfylte låter blablabla (alt er sagt før).. genialt ganske enkelt

Dance of December Souls - skiva jeg har hørt minst på av katatonia, ikke fått helt på greip ennå, men blir bedre å bedre hver gang jeg hører på den, problemet er bare at alle andre skiver er allerede genierklært, så mye lettere å høre på dem enn å høre inn no nytt.. når jeg blir lei de andre eller får dradd meg litt i vinkelen så tviler jeg ikke et sekund på at denna skiva har potensiale te å bli en favoritt, nydelige komposisjoner, beste låter: velvet thorns og without god - terningkast 4

Brave Murder Day - hva kan man si som ikke allerede har blitt sagt, blant topp 10 overall og sammen med LFDGD min fav K. skive.. varierer mellom sistenevnte og BMD hele tia, nydelige komposisjoner, utrolige riff, utrolig stemning, åkerfeldt(gud) på vokal gjør det heller ikke verre når det skal værra sagt.. alle låtane er klassikere, men må man trekke fram noen må det bli brave, murder og rainroom.. eller alle sammen egentlig.. uberalles - terningkast 6

Discouraged Ones - nesten like sterke låter som på BMD, men vokalen har jo endra seg radikalt... på godt og vondt, renkse har kanskje sammen med åkerfeldt tidenes fetaste lys vokal, savner litt mer lengde på låtane og litt mer brutalitet, kan faktisk bli litt kjedlig til tider, ikke mye tho.. men hei får lov te å værra litt kritisk mot ett så overlegent band... fav låter må bli: stalemate og saw you drown - terningkast 5

Tonight's Decision - her har de virkelig tatt seg opp igjen, uten ett sekund å kjede seg på igjennom hele skiva... vakre låter, nydelig satt sammen.. genial å høre på når du ska legge deg ihvertfall, ohlala... vokalen har blitt litt sårere og bedre enn på DO ("haha"), og det er noen +...samtidig inneholder skiva en av tidenes (og dermed katatonias) fetaste låter, nemlig right into the bliss, hvis du ikke lar deg rive med på låta og gjennomgangs riffet fatter ikke jeg noe som helst! fav låter må bli: had to (leave), no good can come of this og right into the bliss - terningkast 5.5

Last Fair Deal Gone Down - som tidligere nevnt fav skiva med BMD, utrolige låter, utrolig god lyd på alle instrumentene, utrolig stemningsfullt album som har en dybde og en stemning rundt seg som er vanskelig å forklare, må bare høras sjøl... melankolsk og dystert kanskje, nei.. vanskelig! på denna skiva befinner seg to av katatonias (og dermed tidenes) fetaste låter seg... teargas og sweet nurse, så ømme (nesten ballademessige) låter, med utrolig bra bakgrunnsstemning som gjør at du oppdager no nytt i låtane nesten hver gang du hører dem.. dystert, ømt og uberfett.. sweet nurse er btw fav låta te K. gjennom tidene (spør du meg).. fav låter: we must bury you, teargas og sweet nurse - terningkast 6

Viva Emptiness - kanskje skiva med mest fart i, vokalen har blitt enda lysere og klarere, nærmest krystallklar.. litt brøling har vi også fått gjensyn med her, noe som passer ypperlig.. veldig bra utvikling etter tre "rolige" skiver.. mener ikke de rolige partiene er skyfla ut på sidelinja, men har blitt nydelig inkorperert i låtane.. fav låtane må bli: sleeper, criminals og wealth - terningkast 5.5

det skal sies at skivane ikke får terningkast i sammenligning med alt annet som finnes der ute, men bare i sammenligning med de ypperste utgivelsen som er funnet sted!

for ett genialt band, *venter i uberspenning på no nytt*
er btw sammen med opeth de enaste gjenværande banda på min topp 4 liste... derfor er det også utrolig godt å se at kvaliteten og kreativitetn ikke ramler på trynet for disse kara..

ay caramba! katatonia FTW!
I need about three fiddy!

Opeth82
Poser
Poser
Mood:

Post by Opeth82 »

Helt klart Last Fair Deal Gone Down!
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

mashadar wrote:blablabla!

Dance of december souls knuser alle de andre. Sett deg ned og hør på den så vil du innse at du kan selge de andre, for det er bare den som er bra.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Docrock
Bel
Bel
Mood:

Post by Docrock »

Viva Emptiness

Voidhanger
Poser
Poser
Mood:

Post by Voidhanger »

Har akkurat gjennoppdaga Dance of December Souls. Kremplate!

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

Dirant wrote:
mashadar wrote:blablabla!

Dance of december souls knuser alle de andre. Sett deg ned og hør på den så vil du innse at du kan selge de andre, for det er bare den som er bra.

Jeg bytta bort min Dance-skive. Den var slett. Kjøpte meg to som kom før Tonight's Decision på dbl-cd, men det var også slette greier... Min favoritt er desidert den siste, men jeg har ordnet meg en slags 'best of' av de to siste (pluss noen favoritter fra de to før der også). Dèn ble mye spilt den.
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

MarteLine
Bel
Bel
Mood:

Post by MarteLine »

dance o`december souls! <3

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

Herlig band, faktisk er alle utgivelsene glimrende. Tror likevel Discouraged Ones skiller seg ut her.

Er Jhva Elohim Meth... The Revival enda å få tak i ?

Buman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Buman »

brodie wrote:Er Jhva Elohim Meth... The Revival enda å få tak i ?
Den er blitt veldig sjelden nå, så Ebay er nok beste mulighet til å finne den. Har sett den gå for styggmange penger.

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

"Last Fair Deal Gone Down" har vært min favoritt siden den kom ut. Kremplate. "Viva Emptiness" likte jeg ikke så godt. De andre skivene har også mye bra, men LFDGD er favoritten.
Image

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Jesus! Jhva Elohim Meth... the Revival, Dance of December Souls og For Funerals to Come er f**n meg bra greier. Kremalbum!

Hvordan er Sounds of Decay?

np Palace Of Frost

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Faan for en herlig vokal det er på Dance of December Souls

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

Ehm, skulle gjerne hatt disse låtene på MP3 jeg:

1. Unfurl
2. Code against the code
3. Wait outside

Noen som kan hjelpe?
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

Slynt
Poser
Poser
Mood:

Post by Slynt »

Brave Murder Day er en aldri så liten klassiker. Er også glad i EPene med dødsvokal .. har resten av diskografien men kicka aldri helt på den mer traurige stil - av de "cleane" platene liker jeg 'Tonight's Decision' best.
Image

Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mr.Gumble »

Viva!!

Mye pga. fantastiske "Will I Arrive"
"The Product Is Sold, The Memory Fades"

Locked Previous topicNext topic