Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Threshold

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Threshold-plata?

Wounded Land
1
7%
Psychedelicatessen
2
14%
Extinct Instinct
1
7%
Clone
0
No votes
Critical Mass
1
7%
Subsurface
3
21%
Hypothetical
6
43%

Total votes: 14

Topic author
Melodia
Hitchhiker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Threshold

Post by Melodia »

Fant ingen egen topic om Threshold her. Hva synes folket er den beste plata til dette progmetalbandet fra England? Og hvilken vokalist er best? Mac eller Damian? ;)
Vet mange holder av en knapp for Damian, men selv liker jeg nok Mac best.

Jeg fikk kjennskap til dette bandet først da Subsurface kom ut for 2 år siden.
Den er fortsatt den jeg liker best, med Hypothetical og Critical Mass hakk i hel.

Image

Kjøpte inn dvd'en "Critical Energy" for en stund tilbake og kunne konstantere at de så ikke ut til å være det helt store livebandet. Så ganske tamt ut i grunn, til tross for musikken. Men skulle likevel gjerne ha sett dem live. Bra band!

Kjør debatt :!:

fisperumsen
Belie
Belie
Mood:

Post by fisperumsen »

.......jeg stemmer for Hypothetical ...............ooopps den var jo ikke der.....

....men helt klart den beste skiva deres.

Var det ikke undertegnede som først tipsa deg om Threshold ?

Det kommer snart en ny DVD med bandet, litt lenger utpå våren. " Live From The Stage "Den blir sikkert bedre en den forrige ( det skal jo ikke mye til da ) som var heller platt. Bandet spiller tight og bra, men går Dream Theater en høy gang i å ikke bevege seg for mye utenfor de plassen som er merket med rød X.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Se der ja, trådstarter og greier :wink:

Her er det Subsurface som rocker kåken :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Topic author
Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

fisperumsen wrote:.......jeg stemmer for Hypothetical ...............ooopps den var jo ikke der.....
Huh? Jeg adda alle liveplatene og alt først, så bestemte jeg meg for å ikke ta med dem likevel - og sletta dem. Måtte ha blitt med der den da :cry:
Kanskje Torjo kan fikse? Kan Torjo fikse sånt, mon tro? :-k ;)

Lynchomaniac wrote:Se der ja, trådstarter og greier :wink:
:mrgreen:

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Går for Psychedelicatessen, men alle de tre første er bra. Nedturen startet da Mac-karen ble med som vokalist. Skal likevel sies at Subsurface var en liten opptur etter tre særdeles kjedelige skiver.
Beste vokalist er selvsagt Damian Wilson selv om også Glynn Morgan (sang på Psychedelicatessen) duger.

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Melodia wrote:
fisperumsen wrote:.......jeg stemmer for Hypothetical ...............ooopps den var jo ikke der.....
Huh? Jeg adda alle liveplatene og alt først, så bestemte jeg meg for å ikke ta med dem likevel - og sletta dem. Måtte ha blitt med der den da :cry:
Kanskje Torjo kan fikse? Kan Torjo fikse sånt, mon tro? :-k ;)

Fortell meg hvilke plater jeg skal legge til så skal jeg fikse det.
Ta tårnet, Ebralidze!

Topic author
Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

AndersMarken wrote:Går for Psychedelicatessen, men alle de tre første er bra. Nedturen startet da Mac-karen ble med som vokalist. Skal likevel sies at Subsurface var en liten opptur etter tre særdeles kjedelige skiver.
Beste vokalist er selvsagt Damian Wilson selv om også Glynn Morgan (sang på Psychedelicatessen) suger.
Sånn ;) Ca. rake motsetningen av hva jag tycks! :o
Synes ikke noe om de tre første platene, og iallefall ikke Glynn Morgan! Damian er flink han, men som sagt ; Mac'ern er best 8)

(I'm lovin' It..)
torjo wrote:Fortell meg hvilke plater jeg skal legge til så skal jeg fikse det.
Hypothetical. Takk snille Torjo :D

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Bare hyggelig! :wink:

Har forresten aldri hørt noe av Threshold.
Ta tårnet, Ebralidze!

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg har kun hørt er par låter av Threshold, og de falt sånn nogenlunde i smak så vidt jeg kan erindre.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Hø-hø, finnes langt bedre vokalister enn Glynn Morgan, men Mac er definitivt ikke en av dem.

fisperumsen
Belie
Belie
Mood:

Post by fisperumsen »

Synes ikke noe om de tre første platene, og iallefall ikke Glynn Morgan! Damian er flink han, men som sagt ; Mac'ern er best 8)

så enig, så enig.

(I'm lovin' It..)
torjo wrote:Fortell meg hvilke plater jeg skal legge til så skal jeg fikse det.
Hypothetical. Takk snille Torjo :D[/quote]

...og der fikk jeg lagt inn en vote au !!! Takk Torjo.

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

Kjøpte første- og andreskiva da de kom. Likte de meget godt da, usikker på hvordan de står seg nå...Tredjeskiva hadde og en del okei, etter det har det gått nedover.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Dødt løp mellom Damian-skivene og Subsurface. Damian er såklart den beste vokalisten, men Mac er en god nr to.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Judas
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Judas »

Extinct Instinct - og Damian er konge

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

R.I.P.

Andrew "Mac" McDermott ist tot. Der britische Sänger hat vor allem mit den deutschen Hardrockern SARGANT FURY und den britischen Progressive Metallern von THRESHOLD für Furore gesorgt und im vergangenen Jahr noch ein starkes Album mit POWERWORLD eingesungen, bevor er vor Kurzem aus gesundheitlichen Gründen seinen Ausstieg verkündete.

Der stets sympathische Frontmann erlag nun einem Nieren-Leiden, nachdem er wohl bereits einige Tage im Koma gelegen hatte. Die Welt verliert nicht nur einen erstklassigen Sänger, sondern auch stets offenen und gut gelaunten Menschen, der im persönlichen Gespräch immer kumpelhaft wirkte.

R.I.P. Mac!

Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Marken wrote:

R.I.P.

Andrew "Mac" McDermott ist tot. Der britische Sänger hat vor allem mit den deutschen Hardrockern SARGANT FURY und den britischen Progressive Metallern von THRESHOLD für Furore gesorgt und im vergangenen Jahr noch ein starkes Album mit POWERWORLD eingesungen, bevor er vor Kurzem aus gesundheitlichen Gründen seinen Ausstieg verkündete.

Der stets sympathische Frontmann erlag nun einem Nieren-Leiden, nachdem er wohl bereits einige Tage im Koma gelegen hatte. Die Welt verliert nicht nur einen erstklassigen Sänger, sondern auch stets offenen und gut gelaunten Menschen, der im persönlichen Gespräch immer kumpelhaft wirkte.

R.I.P. Mac!

Image

Det var nok engang kjedelige nyheter å få, Mac var jo fenomenal i Threshold - sjekka ut Powerworld også men det var kjedelige greier.... Har gått med planer om å spille noe Threshold i dag siden jeg er i Prog-humør. Synd bare at nå blir det spilt på helt andre premisser,
RIP Mac you'll be missed

Topic author
Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

Oh no :(
Hva har skjedd? Dårlig med tysk her i gården.

(Forøvrig snålt å se igjen gamle poster og tråder. Så lenge siden!)

R.I.P

Topic author
Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

Fikk oversatt fra Google:

"Den alltid sympatiske frontmannen nå bukket under for en nyresykdom, godt etter at han allerede hadde plassert et par dager i koma. Verden mistet ikke bare en glimrende sanger, men alltid åpent og godt humør mann, som jobbet i en personlig samtale alltid kamerat" :|

Ikke fått med meg at han hadde gitt seg eller var syk. Men så har ikke jeg fått meg stort at all i det siste heller da.

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Trist. Han sang på 'Turn The Page'-skiva til Sargant Fury som jeg liker godt. Kjenner ikke særlig til det andre han har gjort.

R.I.P.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

For oss som ikke husker alt for mye av Tysktimene, og ikke stoler helt og holdent på Google-translate;

Blabbermouth wrote:

Former THRESHOLD Singer ANDREW 'MAC' MCDERMOTT Dies - Aug. 4, 2011
Andrew "Mac" McDermott, the former lead singer of U.K. progressive metallers THRESHOLD, reportedly passed away in England yesterday (Wednesday, August 3). A condolences page has been launched at this location.

McDermott had "serious health problems" in the months leading up to his death, according to a June 2011 statement from the German melodic metal band POWERWORLD, with whom McDermott recorded the 2010 album "Human Parasite".

"I'm very sad about our big loss," POWERWORLD bassist Ilker Ersin stated about his former bandmate's passing. "I can't find the right words in this moment."

McDermott performed in clubs in England and tried to establish a band there in his early years before he moved to Germany to join the band SARGANT FURY. After three albums, the band dissolved and in 1998 McDermott joined THRESHOLD as lead singer, replacing Damian Wilson.

Shortly after the release of THRESHOLD's 2007 album "Dead Reckoning", McDermott left the band, resulting in Wilson's return to the group.

McDermott's most recent musical venture was the band SWAMP FREAKS, which "took some of the cool 'n' heavy from the '70s [FREE, LED ZEPPELIN, BLACK SABBATH] and mashed it up with some '90s anarchy [PEARL JAM, NIRVANA, ALICE IN CHAINS] threw in some RED HOT CHILI PEPPERS and a sprinkle of punk rock," according to the band's website

Locked Previous topicNext topic