Iron Maiden eller Judas Priest?
Utvilsomt Maiden. Deres sju første samt de to siste er glitrende skiver. Priest har også gitt ut 4-5 veldig gode skiver, men det er kun Painkiller som kan måle seg opp mot de fire-fem beste av Maiden.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...
Ram It Down og Turbo er dårlegare enn Painkiller
-
- Beliebe
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Maaaaaaaiiiiideeeen, Maaaiiiiiiiideeeeeeeeen, Maaaaiiiiiideeeeeeeeeen osv osv osv Maaaaaaiiiiiiiiideeeeeeeeeen.... <3<3<3<3<3<3
-
- Poser
- Mood:
Dette er et vanskelig valg (eller hva, Nils?). Begge bandene har levert historiske skiver som man kan kose seg mye med. For ikke å plage resten av dere med kjedelige resonementer, sier jeg bare at jeg valgte Maiden fordi jeg har best kjennskap til dem (nå er ikke jeg innehaver av for mange Priest-plater, så mulig grunnlaget for å stemme var litt tynt).
-
- Belieber
- Mood:
Judas Priest som er langt langt viktigere for metallens utvikling, langt mer spennende og varierte karrieren over ett, og har gitt ut en rekke plater på 70-tallet som Maiden ikke kommer i nærheten av å touche. Likevel; Maiden vinner 80-tallet.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
-
- Poser
- Mood:
Dick_Hardy wrote:Dette er et vanskelig valg (eller hva, Nils?).
Jeg tør nesten ikke si høyt hvor enkelt valget er for meg...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
- Poser
- Mood:
Judas wrote:Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...
Usedvanlig enig med Affen i det siste, begynner snart å føles som gode gamledager dette Affen
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Judas wrote:Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...
Ram it Down er undervurdert. klassisk Metal skive, ingen tvil! Turbo er også noe undervurdert, god plate det også!
Når jeg tenker meg om har Priest en mer jevnere katalog en Maiden, siden Maiden trynet skikkelig med No Prayer...
De har kommet seg opp på de to siste skivene, dog. Priest's Angel of Retrebution var jo også knall!
Huff, to jevne band dette. Men jeg holder ennå på at Maiden vinner med et par hårstrå.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
Lynchomaniac wrote:Judas wrote:Affen wrote:Begge bandene har vært utrolig viktig, både for meg personlig, og musikkhistoria. Idag er det ingen av dem som gir meg noe særlig, men Priest får stemmen min, i og me at de aldri har sunket så lavt som Maiden har gjort d siste 15 årene. Selv JP's svakeste skiver, Rocka Rolla, Painkiller & Demolition, er mange ganger bedre enn makkverk som Brave New World...
Usedvanlig enig med Affen i det siste, begynner snart å føles som gode gamledager dette Affen
Ah, ja det kan vi like
Lynch Mob - Wicked Sensation. Helt utrolig bra skive, nok en ting jeg regner med du er enig med?
Iron Maiden såklart. Eneste Priest skiva jeg har noe forhold til er Painkiller. Ellers blir det bare enkelt låter her og der. ÅPainkiller er sjef..og en av de beste heavy metal platene jeg har hørt. Fantastiske låter, råe gitarsoloer og fet produksjon.