Beste Marillion skive?
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Jeg liker Fish-perioden meget godt, men foretrekker H-perioden selv om jeg ikke har hørt alle skivene, mangler Holidays In Eden og de to siste.
-
- Poser
- Mood:
Halvliter wrote:Men det spiller intet rolle hvilken skive som er best
Hint: Les tråd-topic.
Jaha, jeg bare mente at for meg spiller det ingen rolle, siden jeg elsker alel skivene jeg har hørt av bandet. Men noe må man jo diskutere på et musikkforum, hehe.
-
- Poser
- Mood:
Freeze wrote:Jeg anser "Afraid Of Sunlight" som Marillions beste skive, foran forgjengeren "Brave". Beste med Fish mener jeg er "Clutching At Straws".
Clutcing At Straws syns jeg er den svakeste med Fish, selv om den også har mange gode låter.
Halvliter wrote:Fish var Marillion!
Fasit: Steve Rothery var (og er) Marillion.
Synsing: Hogarth gjør teater og tekster på en annerledes måte enn han derre skotten som var med en liten periode på åttitallet, men Hogarth er så mye mye MER enn det. Hogarth er vokalist, låtskriver, og pianist. Fish er en ekstremt dyktig frontmann og en underholdende tekstforfatter, men ikke så mye mer....
Jeg stemte AoS.
Det beste albumet fra 80-tallet er Fugazi, men ingen andre av 80-talls-albumene kommer på topp ti... mnja... kanskje CaS....
Min stemme går til Seasons End, tidenes beste skive!
Elsker så og si alt av Marillion, begge perioder av bandets karriere er helt overlegent suveren på hver sin måte, men min absolutte favorittvokalist er Steve Hogarth. Var stas med solo konserten med mr h på herr nilsen for et par helger tilbake for oss spesielt inviterte/interesserte.
Elsker så og si alt av Marillion, begge perioder av bandets karriere er helt overlegent suveren på hver sin måte, men min absolutte favorittvokalist er Steve Hogarth. Var stas med solo konserten med mr h på herr nilsen for et par helger tilbake for oss spesielt inviterte/interesserte.
"Fugazi" og "Misplaced Childhood".
-
- Po
- Mood:
Blir nok Seasons End med Afraid of Sunlight hakk i hel. Har i likhet med trådstarter ikke fått øynene opp for dette vidunderlige bandet før nylig.
Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.
Salt i såret gir ro i sjelen.
Salt i såret gir ro i sjelen.
-
- Poser
- Mood:
Halvliter wrote:Marillion uten Fish er som ein fisk uten sykkel. Det blir pusete og altfor mykje kjærleiksprat. Eg seier det igjen, Fish var Marillion.
Mulig han VAR det, Marillion ER i dag et langt bedre band uten fisken ombord
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Poser
- Mood:
Lynchomaniac wrote:Halvliter wrote:Marillion uten Fish er som ein fisk uten sykkel. Det blir pusete og altfor mykje kjærleiksprat. Eg seier det igjen, Fish var Marillion.
Mulig han VAR det, Marillion ER i dag et langt bedre band uten fisken ombord
Det er jeg enig i.
Her er det mange forskjellige måter en kan tolke ordet "mer" på, men 90% av måtene fører til at denne synsingen faller plask på bakenden av sin egen urimelighet.Torstein wrote:Fisken har da gjort mer for Marillion enn Hogarth.
Fish: 4 album, tekst, sang
Hogarth: 9 album, tekst, musikk, sang, instrumenter
Marillion har hele tiden vært Marillion, og har utviklet seg album for album, uavhengig av besetning. Jeg mener feks det er større likheter mellom Clutching at Straws og Seasons End, enn mellom Clutching at Straws og Fugazi/Script...
Jeg er selvsagt enig med deg i at Clutching at Straws er et fantastisk album, men Fish er jo bare én av mange grunner til det.
Steve Rothery er GUD
-
- Poser
- Mood:
Innipunn wrote:Hørte noen låter av disse på prog-archives. Låta fra "Radiation" var den jeg likte best. Resten manglet litt stemning.
Radiation er en perle, meget undervurdert. Jeg elsker den, mye fordi jeg er stor fan av alternativ rock i Radiohead-gaten.