ARTILLERY
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
ARTILLERY
FÞrste gang jeg hÞrte Artillery, var via en liten lydquiz noen her pÄ forumet arrangerte for ett eller to Är siden. "Khomaniac" (fra "By Inheritance") var (er) vanvittig bra, og gjorde at jeg intensiverte letinga etter platene.
Det er nesten tragikomisk at jeg ikke har fÄtt tak i noen av skivene fÞr nÄ 2006, men som en trÞst har jeg hatt noen skikkelige kosestunder med Artillery de siste mÄnedene.
Det gÄr lenger og lenger tid mellom hver gang nyinnkjÞpte plater gir meg gÄsehud, men lÄta "Bombfood" ("By Inheritance") har gjort det mange ganger i det siste...
ForelÞpig er det "By Inheritance" som jeg har spilt skikkelig igjennom, men "Terror Squad" (sÊrlig tittellÄta) virker ogsÄ som ei meget bra skive, noe rÄere i produksjonen og litt mindre melodisk.
Opinions? Onions?
Det er nesten tragikomisk at jeg ikke har fÄtt tak i noen av skivene fÞr nÄ 2006, men som en trÞst har jeg hatt noen skikkelige kosestunder med Artillery de siste mÄnedene.
Det gÄr lenger og lenger tid mellom hver gang nyinnkjÞpte plater gir meg gÄsehud, men lÄta "Bombfood" ("By Inheritance") har gjort det mange ganger i det siste...
ForelÞpig er det "By Inheritance" som jeg har spilt skikkelig igjennom, men "Terror Squad" (sÊrlig tittellÄta) virker ogsÄ som ei meget bra skive, noe rÄere i produksjonen og litt mindre melodisk.
Opinions? Onions?
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
d***n !! er det de gamle danske thrasherene ? HÞrte pÄ de for Þrten Är siden. Hadde glemt dem !!!
En af dem er Kim Jubas pÄ 33 Är, der drÞmmer om en tilvÊrelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver forelÞbig. Han har alene i lÞbet af det seneste halve Är haft fem voldsepisoder.
-
Topic author - Poser
- Mood:
MÄ uansett hentes fram i lyset igjen...Coroner blir ofte nevnt i trÄder om "skjulte perler" (og det fortjener absolutt Coroner), men Artillery er nok enda bedre, slik jeg ser det...
By Inheritance-skiva er sÄ heftig at det gÄr for meg. Bombfood er en av tidenes fem heftigste lÄter. Tett ved sekserskive. KjÞpte denne pÄ lp da den kom, og falt pladask. Fikk originalcd'en i utdrikningslaget mitt (sammen med masse andre heftige cd'er) og den fant seg fort til rette i samlinga.
Terror Squad fikk jeg fĂžrst for ei uke siden, og den virker grei nok, men ikke helt samme klasse som By Inheritance.
B.A.C.K. kjÞpte jeg sÄ fort den ble utgitt, men den var en smule skuffende. Har dog kommet seg noe med Ärene, og er alt i alt ei ganske sÄ brukbar skive.
Fear Of Tomorrow har jeg vel kun hÞrt noen fÄ lÄter fra og det virket helt ok. Skal selvsagt skaffes relativt kjapt pÄ cd. Regner med Ä finne den under SRF.
Deadly Relics er vel kun demolÄter, sÄ den har jeg ingen planer om Ä gÄ til innkjÞp av.
Stemmen gÄr selvsagt til BY INHERITANCE!
Terror Squad fikk jeg fĂžrst for ei uke siden, og den virker grei nok, men ikke helt samme klasse som By Inheritance.
B.A.C.K. kjÞpte jeg sÄ fort den ble utgitt, men den var en smule skuffende. Har dog kommet seg noe med Ärene, og er alt i alt ei ganske sÄ brukbar skive.
Fear Of Tomorrow har jeg vel kun hÞrt noen fÄ lÄter fra og det virket helt ok. Skal selvsagt skaffes relativt kjapt pÄ cd. Regner med Ä finne den under SRF.
Deadly Relics er vel kun demolÄter, sÄ den har jeg ingen planer om Ä gÄ til innkjÞp av.
Stemmen gÄr selvsagt til BY INHERITANCE!
-
Topic author - Poser
- Mood:
Originalcd'en gÄr for 60 pund pÄ Amazon nÄ...jeg fikk mitt eksemplar for 14 pund fra en forhandler som mÄ ha sovet litt i timen...
Thefaithlesspriest wrote:Originalcd'en gÄr for 60 pund pÄ Amazon nÄ...jeg fikk mitt eksemplar for 14 pund fra en forhandler som mÄ ha sovet litt i timen...
Oj, sÄpass ja. Mildt sagt et godt kjÞp. Hadde faktisk glatt gitt 60 pund for skiva
Aldri hÞrt pÄ makan til gitarriffing.
Blir nok handling av reutgivelsen som kom pÄ Axe Killer nÄr det gjelder Fear Of Tomorrow.
-
- Belieber
- Mood:
Yeah! Lenge siden jeg hÞrte pÄ disse gutta sist. Av det jeg har hÞrt er Terror Squad fetest. Ekstra plusspoeng for et av tidene feteste/mest idiotiske cover.
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZĂBĂHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZĂBĂHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH
Affen wrote:AndersMarken wrote:Aldri hÞrt pÄ makan til gitarriffing.
Nehei? Ikke engang John Schaffer i Iced Earth? INGEN riffer som ham! Schaffer er en riff-gud!!
Schaffer i gamledager kommer ogsĂ„ meget hĂžyt opp pĂ„ lista. Er nok kun han, Tony Eriksson og Jeff Waters som kan mĂ„le seg med brĂždrene StĂŒtzer nĂ„r det gjelder riffing.
-
- Belieber
- Mood:
By Inheritance, selvfĂžlgelig
Fytti h*****e for ei KONGEskive!
Fytti h*****e for ei KONGEskive!
-Excuse me, Miss. Are your children twins?
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
AndersMarken wrote:Affen wrote:AndersMarken wrote:Aldri hÞrt pÄ makan til gitarriffing.
Nehei? Ikke engang John Schaffer i Iced Earth? INGEN riffer som ham! Schaffer er en riff-gud!!
Schaffer i gamledager kommer ogsĂ„ meget hĂžyt opp pĂ„ lista. Er nok kun han, Tony Eriksson og Jeff Waters som kan mĂ„le seg med brĂždrene StĂŒtzer nĂ„r det gjelder riffing.
Ja disse mÄ selvfÞlgelig nevnes! Men Schaffer i gamledager? Han riffer ikke mindre tight pÄ The Glorious Burden enn pÄ de gamle skivene...
Affen wrote:Ja disse mÄ selvfÞlgelig nevnes! Men Schaffer i gamledager? Han riffer ikke mindre tight pÄ The Glorious Burden enn pÄ de gamle skivene...
Liker The Glorious Burden ogsÄ, men synes det er langt fÊrre minneverdige riff der enn pÄ spesielt de tre fÞrste skivene. When the Night Falls, Colors, Pure Evil, Dante's Inferno...det var jaggu tider. Husker jeg ble fullstendig blÄst over ende av riffinga fÞrste gang jeg hÞrte debuten.
AndersMarken wrote:Affen wrote:Ja disse mÄ selvfÞlgelig nevnes! Men Schaffer i gamledager? Han riffer ikke mindre tight pÄ The Glorious Burden enn pÄ de gamle skivene...
Liker The Glorious Burden ogsÄ, men synes det er langt fÊrre minneverdige riff der enn pÄ spesielt de tre fÞrste skivene. When the Night Falls, Colors, Pure Evil, Dante's Inferno...det var jaggu tider. Husker jeg ble fullstendig blÄst over ende av riffinga fÞrste gang jeg hÞrte debuten.
Jo, men hÞr monster-riffinga pÄ The Coming Curse (Something Wicked...) - det er seriÞst noe av den feteste riffinga jeg noen gang har hÞrt!!
Affen wrote:Jo, men hÞr monster-riffinga pÄ The Coming Curse (Something Wicked...) - det er seriÞst noe av den feteste riffinga jeg noen gang har hÞrt!!
Joda, tÞff lÄt og heftig riffing pÄ den ogsÄ. Liker forsovet alle Iced Earth-skivene med unntak av Horrorshow som bare er kjedelig.
De tre fÞrste stÄr likevel i en klasse for seg selv.
AndersMarken wrote:Affen wrote:Jo, men hÞr monster-riffinga pÄ The Coming Curse (Something Wicked...) - det er seriÞst noe av den feteste riffinga jeg noen gang har hÞrt!!
Joda, tÞff lÄt og heftig riffing pÄ den ogsÄ. Liker forsovet alle Iced Earth-skivene med unntak av Horrorshow som bare er kjedelig.
De tre fÞrste stÄr likevel i en klasse for seg selv.
Enig at Horrorshow ikke er like bra som resten, men ikke dÄrlig pÄ noen mÄte. Debuten har kanon lÄter men elendig vokal. Produksjonen er heller ikke all verden, men det er nÄ sÄ. Vokalen er det som trekker ned fÞrsteskiva. HÞrer heller de lÄtene pÄ Days of Purgatory eller ALive in Athens...
Men Night of the Stormrider, Burnt Offerings, The Dark Saga, Something Wicked...& The Glorious Burden er 6'er skiver pÄ min skala, sÄ at debuten og Horrorshow er svakere, betyr bare at de "bare" er 5'ere
-
- Be
- Mood:
-
- Spermatozoon
- Mood:
Har bare hÞrt "Fear of tomorrov" og "By inheritance", og av de liker jeg nok best fÞrstnevnte. BÄde vokalen og produksjonen er fetere, samt lÄtene er litt mer rett i trynet. Men "By inheritance" er ikke sÄ verst heller.
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!