Celtic Frost - uttale?
Zappet innom drittkanalen Star, og der hadde de et program om metal fra Black Sabbath til system of a down Puddelrocken og nu-metalen fikk mye av kjøreplanen, men Celtic frost ble i hvert fall nevnt under generen tysk speedmetal sammen med Heloween(eller noe)... Det ble utalt med K.
Keltic frost høres best ut!
Keltic frost høres best ut!
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Stian wrote:Fikk melding fra Espen nå, som er i Sveits for å se nærmere på saken. Kan se ut som om mange i Sveits faktisk sier Seltic Frost. I så fall er jeg villig til å bøye meg for det, selv om jeg aldri kommer til å klare å venne meg av med Keltic Frost.
Jeg tror det er skummelt mange i Norge som sier Ishahn også.
-
- Rocker
- Mood:
Men langt i fra flertallet, noe meldingen til Espen kan tyde på.Kill.f**k.Die. wrote:Stian wrote:Fikk melding fra Espen nå, som er i Sveits for å se nærmere på saken. Kan se ut som om mange i Sveits faktisk sier Seltic Frost. I så fall er jeg villig til å bøye meg for det, selv om jeg aldri kommer til å klare å venne meg av med Keltic Frost.
Noe som også da skulle bare mangle ettersom man bruker s-lyden når det gjelder egennavn, som f.eks. fotballag, mens k-lyden når man snakker om f.eks. kelterne.
-
- Belieber
- Mood:
Bra det ikke finnes et fotballag som heter Ihsahn!Runar wrote:Men langt i fra flertallet, noe meldingen til Espen kan tyde på.Kill.f**k.Die. wrote:Stian wrote:Fikk melding fra Espen nå, som er i Sveits for å se nærmere på saken. Kan se ut som om mange i Sveits faktisk sier Seltic Frost. I så fall er jeg villig til å bøye meg for det, selv om jeg aldri kommer til å klare å venne meg av med Keltic Frost.
Noe som også da skulle bare mangle ettersom man bruker s-lyden når det gjelder egennavn, som f.eks. fotballag, mens k-lyden når man snakker om f.eks. kelterne.
Syns det høres mer femi ut, og med tanke på nyere promobiler passer det muligens ganske braTheUnborn wrote:Mye mulig "s" er fasitten, men jeg har aldri hørt noen bruke "s". Sikkert
fordi det høres rimelig teit ut.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood
A bottle of wine and a bucket of blood
-
- Belieber
- Mood:
Runar wrote:Ja, det er jo derfor bandet selv uttaler det med s. Skal være litt opprørske mot seg selv.Orcus wrote:Det er definitivt ''K''. Som man uttalte ''Kelterne/The Celts'' som er meningen.
Bandet uttaler det med K.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!
fukkwitt wrote:Runar wrote:Ja, det er jo derfor bandet selv uttaler det med s. Skal være litt opprørske mot seg selv.Orcus wrote:Det er definitivt ''K''. Som man uttalte ''Kelterne/The Celts'' som er meningen.
Temmelig sikker på at de uttalte det med s før.
K både høres og føles best ut. Seltik blir litt slapt, gitt.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Rocker
- Mood:
Jepp, Fukkwitt bare surrer.Stian wrote:fukkwitt wrote:Runar wrote:Ja, det er jo derfor bandet selv uttaler det med s. Skal være litt opprørske mot seg selv.Orcus wrote:Det er definitivt ''K''. Som man uttalte ''Kelterne/The Celts'' som er meningen.
Temmelig sikker på at de uttalte det med s før.
Har sett intervju der de bruker s, pluss at jeg har lest intervju der Tom sier de bruker S og på toppen av ddet hele sier han Anthrax-fren som spiller i SOD at Tom har sagt til han at det korrekte er s.