Beste Metal Church-skive ?
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste Metal Church-skive ?
Allright!
Har sikkert hatt en poll på dette, men det er så lenge siden at ingen husker det. Sikkert ingen som bryr seg heller, men det driter jeg selvsagt i.
j****g vanskelig valg ettersom alle de fem første skivene er knallbra. De tre skivene etter comebacket er også habile, men har ikke stort å stille opp mot skivene som kom fram til 93. Mike Howe er i hvert fall den suverent beste vokalisten, såpass kan vi enes om. Selvsagt er Metal Church et av tidenes beste band også.
I dag går jeg for denne lista:
1. Blessing In Disguise
2. Metal Church
3. Hanging In the Balance
4. The Human Factor
5. The Dark
6. A Light In the Dark
7. Weight Of the World
8. Masterpeace
Har sikkert hatt en poll på dette, men det er så lenge siden at ingen husker det. Sikkert ingen som bryr seg heller, men det driter jeg selvsagt i.
j****g vanskelig valg ettersom alle de fem første skivene er knallbra. De tre skivene etter comebacket er også habile, men har ikke stort å stille opp mot skivene som kom fram til 93. Mike Howe er i hvert fall den suverent beste vokalisten, såpass kan vi enes om. Selvsagt er Metal Church et av tidenes beste band også.
I dag går jeg for denne lista:
1. Blessing In Disguise
2. Metal Church
3. Hanging In the Balance
4. The Human Factor
5. The Dark
6. A Light In the Dark
7. Weight Of the World
8. Masterpeace
Knallbra band. Kommer nok alltid til å ha The Dark som en knepen favoritt fora BID, MC og HITB. Nyeste skive er også meget bra..
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Veldig vanskelig, men jeg tror jeg går for debuten, med "Blessing In Disguise" som nummer to.
-
- Poser
- Mood:
Hoi, enig med Marken igjen MAO Blessing In Disguise
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
The Metal.... CHUUUUUUURCH!
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.
Metal Church
Jeg måtte stemme på The Dark, det er en skive som jeg holder hardt til mitt bryst, og etter og ha kjøpt den nye cd versionen med remastered lyd, så holder den mål den dag i dag.
Men alle cdne er stort sett meget bra, den eneste jeg ikke er helt fornøy med er Hanging in the Ballance. en av de cdne jeg hører mest på om dagen er Weight of the World, den blir bare bedre og bedre, og det ble ikke værre da de dro to låter på SRF Leave them behind og Cradle to the Grave.
Har ikke hørt Light in the Dark (kun tittel sporet) men jeg gleder meg
Metal spell Metal Church
Jeg måtte stemme på The Dark, det er en skive som jeg holder hardt til mitt bryst, og etter og ha kjøpt den nye cd versionen med remastered lyd, så holder den mål den dag i dag.
Men alle cdne er stort sett meget bra, den eneste jeg ikke er helt fornøy med er Hanging in the Ballance. en av de cdne jeg hører mest på om dagen er Weight of the World, den blir bare bedre og bedre, og det ble ikke værre da de dro to låter på SRF Leave them behind og Cradle to the Grave.
Har ikke hørt Light in the Dark (kun tittel sporet) men jeg gleder meg
Metal spell Metal Church
-
- Poser
- Mood:
Går for "The Dark", men diskografien er bedre enn sitt rykte, for den siste halvdelen har også mange gode stunder...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Thefaithlesspriest wrote:Går for "The Dark", men diskografien er bedre enn sitt rykte, for den siste halvdelen har også mange gode stunder...
Enig.
Hanging In the Balance inneholder bl.a. tre av bandets beste låter noensinne (No Friend Of Mine, Waiting For A Savior og Little Boy), mens de tre siste har godbiter som Faster Than Life, Falldown, Weight Of the World, Sunless Sky, A Light In the Dark, Mirror Of Lies og More Than Your Master.
Etter min mening veldig få band som har så mange suverene låter som Metal Church.
-
- Belieber
- Mood:
The Dark,rett og slett fordi det var den første MC skiva jeg kjøpte. Forøvrig på korpstur i London 1987.
-
- Belieber
- Mood:
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Worship wrote:Så Blessing In Disguise i den lokale platesjappa i dag. Er det verdt et innkjøp?
JA!!!
Suveren skive. Åpningslåta (Fake Healer) og Badlands er noe av det beste jeg noensinne har hørt.
Sjekk ut åpningslåta hos den lokale platesjappa. Liker du ikke den kan du droppe Metal Church.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
AndersMarken wrote:Worship wrote:Så Blessing In Disguise i den lokale platesjappa i dag. Er det verdt et innkjøp?
JA!!!
Suveren skive. Åpningslåta (Fake Healer) og Badlands er noe av det beste jeg noensinne har hørt.
Sjekk ut åpningslåta hos den lokale platesjappa. Liker du ikke den kan du droppe Metal Church.
Da handler vi den idag, blindt! Kosta vel 50 spenn tror jeg.
Skal gi deg stusselig jeg!! Neida, de har vel tapt seg litt etterhvert, men de tre først er da ganske så bra. For meg blir det 1. Blessing, 2. The Dark og 3. Metal ChurchSvein wrote:Småstusselig band. The Dark er ok.
Verden vil bedras!
-
- Belie
- Mood:
Har egentlig ikke så mye hørt av tidlig MC, men den nye skiva deres er jo gromm. Så mitt valg blir "A LIght In The Dark " Jeg får heller høre meg opp på de eldste utgivelsen........