Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

De rolige platene til Anathema

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Post metal-platene til Anathema

Alternative 4
17
33%
Judgement
22
43%
A Fine Day to Exit
7
14%
A Natural Disaster
5
10%
 
Total votes: 51
User avatar

Analfeber
Belieber
Belieber
Posts: 44
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Analfeber »

Gimp wrote:Eternity, funker ikke den her?

Var det jeg og stussa over, kan ikke akkurat se for meg at Eternity passer bedre inn i den gamle stilen enn den nye, så da må det bety at den faller mellom to stoler. I mine ører er denne den klart beste plata ever med Anathema, eneste plata som knapt nok har én dårlig låt.

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Alternative 4. Kansje den beste Anathema skiva ever.

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Analfeber wrote:
Gimp wrote:Eternity, funker ikke den her?

Var det jeg og stussa over, kan ikke akkurat se for meg at Eternity passer bedre inn i den gamle stilen enn den nye, så da må det bety at den faller mellom to stoler. I mine ører er denne den klart beste plata ever med Anathema, eneste plata som knapt nok har én dårlig låt.

Jeg var litt usikker på hva jeg skulle gjøre med Eternity, men siden jeg føler at metal-elementene er langt klarere til stede på Eternity enn på noen av de seinere platene, så passa den ikke inn i den "myke" stilen deres, så å si. På den andre sida har Eternity ikke noen av de mer ekstreme elementene som fantes på platene før den, så ja, den faller mellom to stoler. Åkke som, veldig bra plate (skjønt en og annen kjedelig låt er det på den. "The Beloved" har jeg alltid syntes er noe skikkelig skrammel, f.eks. På den andre sida har du kongelåter som "Angelica", "Eternity I & III", etc...).
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

ZNDN wrote:Voldsomt så soft du har blitt i det siste, Øks :D

Har hatt mye kontakt med mine myke sider den siste tida. :D Nå har jeg kjøpt den nye til Enslaved for å barske meg litt opp igjen, dog.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

uvette
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by uvette »

Alle desse er fantastisk bra, men Alternative 4 er vel den som heilskapleg sett utmerkar seg, som òg fleire her har påpeika.

Eternity blir mest som ei overgangsplate, så eg synes det er greitt å utelukke den frå denne pollen. Men det bør nemnast at Radiance og Suicide Veil frå denne plata i mine auge (øyre) er blant Anathemas beste.

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

Gladøks wrote:Og hva i all verden var det som var så overraskende ved det? :?

Det TheUnborn sa ;) Men skjønner hva du mener nå, så da er det greit. :P
send them to sleep

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Alternative 4. Inner Silence er en av tidenes vakreste låter, og så utrolig troverdig. Dette gjelder egentlig hele albumet. Gutta treffer rett og slett en nerve hos meg her, fra start til slutt. Siste verset på Regret er noe av det beste de har gjort.
Image

User avatar

Ljosaak
Belieber
Belieber
Posts: 50
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ljosaak »

Stemte Judgement, men fikk umiddelbart dårlig samvittighet. Blir som å velge mellom sine egne unger, trur jeg.

A4 er spesiell. Merkelig lyd, og nærmest ubehagelig stemning til tross for usannsynlig gode låter.

Den neste skiva er alltid den beste, blir mitt svar. *glede seg*
Don't bring a knife to a gunfight

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Judgement er bestisplata, med Alternative 4 hakk i hæl. De to andre har jeg ikke hørt like mye på..

User avatar

Jønsberg
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 01 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jønsberg »

Eternity er best av de mindre barske platene
Escape from those rotten body
It's creation of death, can do nothing
Full of lusts, can't feel sins
Cast you a golden magic! Baphomet!
Image


daimonion
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 11 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by daimonion »

A Natural Disaster. De andre er litt... dølle på en eller annen måte, selv om de ikke er så gæli heller. Og One last goodbye fra Judgement er jo faktisk direkte nydelig.


Nitsirk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nitsirk »

Jeg stemte Judgement. Anathema har gitt ut sinnsykt mye bra, men jeg husker jeg ble veldig skuffa når eternity kom og jeg forventa en ny silent enigma. Men det såret har snart grodd. :lol:
Satanist? Ja visst!


LongGone
B
B
Posts: 3
Joined: 03 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LongGone »

Nitsirk wrote:Jeg stemte Judgement. Anathema har gitt ut sinnsykt mye bra, men jeg husker jeg ble veldig skuffa når eternity kom og jeg forventa en ny silent enigma. Men det såret har snart grodd. :lol:

Eternity er da knall. Liker den like bra som The Silent Enigma. Den er annerledes men like bra.


Nitsirk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nitsirk »

Nettopp. Jeg forventa noe annet. Men når jeg kom over overraskelsen syntes jeg jo at eternity var bra og, bare på en annen måte enn silent enigma. :-)
Satanist? Ja visst!

User avatar

Hunt's Barbecue Sauce
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hunt's Barbecue Sauce »

A Natural Disaster. Overraskende bra, siden A Fine Day... ikke var noe å skrive hjem om. (Bortsett fra Panic)Nye vokalisten klarer seg greit og, om ikke litt for poppa.

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

panzerc0ck wrote:A Natural Disaster. Overraskende bra, siden A Fine Day... ikke var noe å skrive hjem om. (Bortsett fra Panic)

Høh. "Panic" syns jeg faktisk er en av de få skrale låtene på "A Fine Day.."

Nye vokalisten klarer seg greit og, om ikke litt for poppa.

"Den nye vokalisten" er forsåvidt den samme som de har hatt siden 1995 (Vincent Cavanagh)... :wink:
(Om du da ikke tenker på bruttern hans, Danny Cavanagh, som synger på noen få låter på de siste platene ("Are you there?" og "Electricity" på den siste))
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Hunt's Barbecue Sauce
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hunt's Barbecue Sauce »

Gladøks wrote:
panzerc0ck wrote:A Natural Disaster. Overraskende bra, siden A Fine Day... ikke var noe å skrive hjem om. (Bortsett fra Panic)

Høh. "Panic" syns jeg faktisk er en av de få skrale låtene på "A Fine Day.."

Nye vokalisten klarer seg greit og, om ikke litt for poppa.

"Den nye vokalisten" er forsåvidt den samme som de har hatt siden 1995 (Vincent Cavanagh)... :wink:
(Om du da ikke tenker på bruttern hans, Danny Cavanagh, som synger på noen få låter på de siste platene ("Are you there?" og "Electricity" på den siste))

Tenkte på broren ja. Og Panic er faktisk den eneste låta som er over Anathema-par på den skiva. Proven fact.

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

panzerc0ck wrote:Tenkte på broren ja. Og Panic er faktisk den eneste låta som er over Anathema-par på den skiva. Proven fact.

Jøssda. jeg som trodde at i alle fall "Release", "Looking Outside Inside", "Leave No Trace", "Barriers", "A Fine Day to Exit" og "Temporary Peace" var de låtene som var (godt) over Anathema-par på den skiva. Jaja, man lærer så lenge man lever.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Hunt's Barbecue Sauce
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hunt's Barbecue Sauce »

Gladøks wrote:
panzerc0ck wrote:Tenkte på broren ja. Og Panic er faktisk den eneste låta som er over Anathema-par på den skiva. Proven fact.

Jøssda. jeg som trodde at i alle fall "Release", "Looking Outside Inside", "Leave No Trace", "Barriers", "A Fine Day to Exit" og "Temporary Peace" var de låtene som var (godt) over Anathema-par på den skiva. Jaja, man lærer så lenge man lever.

Kan gå med på at de to sistnevnte ligger og vipper på par/birdie. Fikk aldri helt taket på skiva, selv om jeg egentlig liker Anathema av den nye skolen best (Eternity og utover)

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Gladøks wrote:
panzerc0ck wrote:Tenkte på broren ja. Og Panic er faktisk den eneste låta som er over Anathema-par på den skiva. Proven fact.

Jøssda. jeg som trodde at i alle fall "Release", "Looking Outside Inside", "Leave No Trace", "Barriers", "A Fine Day to Exit" og "Temporary Peace" var de låtene som var (godt) over Anathema-par på den skiva. Jaja, man lærer så lenge man lever.

Rimelig uenig her. De tre første og "Panic" er de jeg hører på fra den skiva.

Locked Previous topicNext topic