Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Clean vokal-platene til Katatonia

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Reinvokalplatene til Katatonia

Discouraged Ones
6
15%
Tonight's Decision
8
20%
Last Fair Deal Gone Down
12
29%
Viva Emptiness
9
22%
The Great Cold Distance
6
15%
 
Total votes: 41
User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Tonight's Decision, uten å nøle.

User avatar

uvette
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by uvette »

Tenebres wrote:Tonight's Decision, uten å nøle.

Einig. Vanvittig bra stemning heile vegen. Og fantastisk coverart. Travis Smith <3

User avatar

Ljosaak
Belieber
Belieber
Posts: 50
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ljosaak »

uvette wrote:
Tenebres wrote:Tonight's Decision, uten å nøle.

Einig. Vanvittig bra stemning heile vegen. Og fantastisk coverart. Travis Smith <3

HÆ? Coveret er jo helt j****g. Særlig han fyren med hatten på togskinnene. Ser så grusomt billig og simpelt ut. Når jeg tenker meg om så er det coveret som gjøre at jeg helst ikke hører på den skiva.
Don't bring a knife to a gunfight

User avatar

Buman
Belieber
Belieber
Posts: 108
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buman »

Slenger meg på "Tonight's Decision"-bølgen. Den jeg hørte først, og den jeg liker best. Fins ikke én svak låt på den. Ganske nøytral til coverarten, men den står definitivt i stil med skiva. Smith har gjort mange ting bedre enn dette.

User avatar

hauepine
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by hauepine »

Jeg liker alle utenom den siste, som jeg ikke har skaffet enda. Stemmen min går til Discouraged Ones.

User avatar

uvette
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by uvette »

Ljosaak wrote:
uvette wrote:
Tenebres wrote:Tonight's Decision, uten å nøle.

Einig. Vanvittig bra stemning heile vegen. Og fantastisk coverart. Travis Smith <3

HÆ? Coveret er jo helt j****g. Særlig han fyren med hatten på togskinnene. Ser så grusomt billig og simpelt ut. Når jeg tenker meg om så er det coveret som gjøre at jeg helst ikke hører på den skiva.

Vel, eg meinar coverarten får fram den rette stemninga i høve musikken. Men joda, eg er einig i at Smith reint teknisk sett har gjort betre cover enn dette.


Nitsirk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nitsirk »

Jeg stemmer for the great cold distance. Katatonia tok en My Dying Bride på den; akkurat når jeg trodde de ikke kunne overgå seg selv gir de ut en skive som får hårene til å reise seg på armene.
Men er egentlig Katattonia noe bra live? Jeg har kjøpt billett til konsert med de to ganger. Den ene gangen avlyste de(Mars), den andre gangen(john dee) var det skikkelig ræva.
Satanist? Ja visst!

User avatar

hauepine
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by hauepine »

Nitsirk wrote:Men er egentlig Katattonia noe bra live? Jeg har kjøpt billett til konsert med de to ganger. Den ene gangen avlyste de(Mars), den andre gangen(john dee) var det skikkelig ræva.
Joda. De var kjempebra på HITS i 2004. På John Dee samme året var de bare så som så. Det som trakk ned var at de spilte omtrent bare sanger fra Last Fair Deal og Viva.


Nitsirk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nitsirk »

Samt at vokalisten ikke sang særlig bra den gangen på john dee, syns jeg. Jeg gikk hvertfall hjem meget skuffa.
Satanist? Ja visst!


daimonion
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 11 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by daimonion »

De har visst blitt jevnt bedre med tiden. Jonas har aldri vært noen superstø vokalist live, men på black sessions bonus dvden de ga ut ganske nylig låt det da fett nok.

User avatar

Buman
Belieber
Belieber
Posts: 108
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buman »

Nitsirk wrote:Samt at vokalisten ikke sang særlig bra den gangen på john dee, syns jeg. Jeg gikk hvertfall hjem meget skuffa.
Syns John Dee-gigen i 2004 var knall og Renkse holdt mål han. Men gigen på Garage (Oslo) seinere på året var i tammeste laget og lyden var ganske råtten. Da var jeg skuffa.

Apropos: Ser bandet skal turnere med Moonspell og Daylight Dies i junaiten i høst. s***n, det hadde vært noe å få med seg! En gig eller sju hadde ikke skada.

User avatar

CreepingDeath
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by CreepingDeath »

Last Fair Deal er den jeg liker best. Alle er forsåvidt bra og jeg har hørt mye på dem, eneste som skiller seg litt ut er Discouraged Ones som ikke har satt seg like godt. Viva har noen knall sanger men er litt ujevn ellers.

Så Katatonia på Folken i 2004 og det var greit nok, bra musikalsk men ikke mye liv i dem ellers. Kunne godt tenkt meg litt mer gammelt, men er kanskje naturlig at de ikke spiller så mye av det med tanke på at stemmen til Renkse ikke tåler det så godt. Kjekk kveld uansett, først intimkonsert med Kreator på lille Tribute og så Katatonia!
Kiss my shiny metal ass!!

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

uvette wrote:
Ljosaak wrote:
uvette wrote:
Tenebres wrote:Tonight's Decision, uten å nøle.

Einig. Vanvittig bra stemning heile vegen. Og fantastisk coverart. Travis Smith <3

HÆ? Coveret er jo helt j****g. Særlig han fyren med hatten på togskinnene. Ser så grusomt billig og simpelt ut. Når jeg tenker meg om så er det coveret som gjøre at jeg helst ikke hører på den skiva.

Vel, eg meinar coverarten får fram den rette stemninga i høve musikken. Men joda, eg er einig i at Smith reint teknisk sett har gjort betre cover enn dette.

Enig med deg, fantastisk platecover. Simpelt ja, men veldig stemningsfult og sterkt likevel. På ingen måte billig.

User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

Tenebres: Hvilken skive var det du mente ligna så sinnsykt på Tonights decision igjen?
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Bergman wrote:Tenebres: Hvilken skive var det du mente ligna så sinnsykt på Tonights decision igjen?

Du husker feil nå, ungdom. Jeg sa det var Tonight's Decision som lignet som f**n på en samling av Paradise Lost, My Dying Bride og Anathema, med Katatonia-saus på toppen. At de har en skandinavisk lyd gjør det kanskje ikke så tydelig på begynnelsen, men hører man bare på de 3 nevnte britiske bandene i strekk og setter man Tonight's Decision er det ekstremt slående.

Kunne tatt meg noen timer på å ta ut deler av TD og sammenligne dem med deler av disse bandene for å demonstrere det som for meg er åpenbart... men jeg vet ikke om jeg gidder.

User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

Tenebres wrote:
Bergman wrote:Tenebres: Hvilken skive var det du mente ligna så sinnsykt på Tonights decision igjen?

Du husker feil nå, ungdom. Jeg sa det var Tonight's Decision som lignet som f**n på en samling av Paradise Lost, My Dying Bride og Anathema, med Katatonia-saus på toppen. At de har en skandinavisk lyd gjør det kanskje ikke så tydelig på begynnelsen, men hører man bare på de 3 nevnte britiske bandene i strekk og setter man Tonight's Decision er det ekstremt slående.

Kunne tatt meg noen timer på å ta ut deler av TD og sammenligne dem med deler av disse bandene for å demonstrere det som for meg er åpenbart... men jeg vet ikke om jeg gidder.
Aha, da tok jeg feil. Tenkte jeg skulle sjekke ut den, men da var det ikke sånn.
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Bergman wrote:Aha, da tok jeg feil. Tenkte jeg skulle sjekke ut den, men da var det ikke sånn.

Kanskje var det at bandet Rapture ligner en del på skiven Brave Murder Day? :) Tror ikke jeg har hørt noe i akkurat samme linje som Tonight's Decision egentlig.

User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

Tenebres wrote:
Bergman wrote:Aha, da tok jeg feil. Tenkte jeg skulle sjekke ut den, men da var det ikke sånn.

Kanskje var det at bandet Rapture ligner en del på skiven Brave Murder Day? :) Tror ikke jeg har hørt noe i akkurat samme linje som Tonight's Decision egentlig.
Nei, var ikke det. Men bra at du nevte Rapture, for det skulle jeg ha sjekket ut for lenge siden!!
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Nå har jeg hørt på de fire siste skivene på MP3 i dagesvis. Digger den siste skiva, blant årets beste skiver.

MEn, jag har handlat Discouraged Ones/Brave Murder Day på cd, og jeg synes de er langt under pari. Likte det ikke i det heile.
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

plystrup
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by plystrup »

Welhaven wrote:Nå har jeg hørt på de fire siste skivene på MP3 i dagesvis. Digger den siste skiva, blant årets beste skiver.

MEn, jag har handlat Discouraged Ones/Brave Murder Day på cd, og jeg synes de er langt under pari. Likte det ikke i det heile.

Du må nesten ta dem for det de er. De er vel hakket mer dystre egentlig også. Har du noensinne vært så deprimert at du ikke orker stå opp av sengen på dager, og egentlig bare ønsker deg død, da tar man de skivene der... Day, den litt spesielle låten, på BMD, synes jeg faktisk er helt suveren nå på høsten. Skikkelig grå og j****g... hehe
Image

Locked Previous topicNext topic