Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Uriah Heep

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

We may all be dead in a year or a day...so cast your votes now!

Very 'Eavy Very 'Umble
0
No votes
Salisbury
9
21%
Look At Yourself
10
23%
Demons And Wizards
12
28%
The Magician's Birthday
3
7%
Sweet Freedom
3
7%
Wonderworld
0
No votes
Return To Fantasy
0
No votes
High And Mighty
1
2%
Firefly
1
2%
Innocent Victim
1
2%
Fallen Angel
0
No votes
Abominog
2
5%
Head First
0
No votes
Equator
0
No votes
Raging Silence
0
No votes
Different World
0
No votes
Sea Of Light
0
No votes
Sonic Origami
1
2%
Conquest
0
No votes
 
Total votes: 43
User avatar

Patto
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Patto »

Lynchomaniac wrote:
Patto wrote:Stemmer "The Magicians Birthday", den andre jeg kjøpte av Uriah Heep. Masse gromskiver fra 70-tallet fra dette bandet. Vil også nevne Liveskiva fra 1973. Veldig bra liveutgivelse, synes nå jeg.
'
Stemmer i den, Demons and Wizards har du også, right? Enda et lite knepp hvassere en TMB


Med skam å melde, "Demons and wizards" har jeg ikke. Må skaffe meg den. Takk for påminnelsen :)

User avatar

Quisling-Judas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Quisling-Judas »

Lynchomaniac wrote:Så fint du har endel tilfelles med Idol-Tor, for han er jo en særdeles god musikalsk referanse gitt hans engasjement i Idol :lol:

Apropos akkurat hva da? Er du 12 år eller? :roll:

Lynchomaniac wrote:Kjøp Best Of skiver da, at de har andre gode låter i perioden du nevner men også etterpå (at du er døv for det skal jo ikke gå ut over andre) - dine siste utsagn er Bullshit fra ende til annen :!:

Strålende argumenter du framfører, det må jeg si.
Skal gå og skamme meg nå.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Quisling-Judas wrote:
Lynchomaniac wrote:Så fint du har endel tilfelles med Idol-Tor, for han er jo en særdeles god musikalsk referanse gitt hans engasjement i Idol :lol:

Apropos akkurat hva da? Er du 12 år eller? :roll:

Lynchomaniac wrote:Kjøp Best Of skiver da, at de har andre gode låter i perioden du nevner men også etterpå (at du er døv for det skal jo ikke gå ut over andre) - dine siste utsagn er Bullshit fra ende til annen :!:

Strålende argumenter du framfører, det må jeg si.
Skal gå og skamme meg nå.

Ja, og du bare halvparten skulle jeg anta :lol:
Men DIN argumentasjon er det selvføgelig ingenting å si på - pokker så latterlig :!: :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Høhø, jeg husker godt den "Ultimate Collection"-omtalen som var i Aftenposten, av den grunn at den ble grundig slaktet, med terningkast EN og uttrykk som "kvasiband".

Synes selv at Ørjan Hipp er et helt ok band, avstår fra å stemme ettersom jeg bare har 3 av skivene deres: Look At Yourself, Salisbury og Demons & Wizards. Husker at jeg likte tittellåten på Salisbury (den lange) en gang i tiden, men lenge siden jeg har hørt på bandet i det hele tatt nå.

Så jeg får sette Ørjan på dagsorden igjen snart!
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Dundrix wrote:Høhø, jeg husker godt den "Ultimate Collection"-omtalen som var i Aftenposten, av den grunn at den ble grundig slaktet, med terningkast EN og uttrykk som "kvasiband".

Synes selv at Ørjan Hipp er et helt ok band, avstår fra å stemme ettersom jeg bare har 3 av skivene deres: Look At Yourself, Salisbury og Demons & Wizards. Husker at jeg likte tittellåten på Salisbury (den lange) en gang i tiden, men lenge siden jeg har hørt på bandet i det hele tatt nå.

Så jeg får sette Ørjan på dagsorden igjen snart!

Så faktisk coverbandet Örjan Deep på Sweden Rock, bra var det pokker meg også 8)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Lynchomaniac wrote:
Dundrix wrote:Høhø, jeg husker godt den "Ultimate Collection"-omtalen som var i Aftenposten, av den grunn at den ble grundig slaktet, med terningkast EN og uttrykk som "kvasiband".

Synes selv at Ørjan Hipp er et helt ok band, avstår fra å stemme ettersom jeg bare har 3 av skivene deres: Look At Yourself, Salisbury og Demons & Wizards. Husker at jeg likte tittellåten på Salisbury (den lange) en gang i tiden, men lenge siden jeg har hørt på bandet i det hele tatt nå.

Så jeg får sette Ørjan på dagsorden igjen snart!

Så faktisk coverbandet Örjan Deep på Sweden Rock, bra var det pokker meg også 8)

Finnes også et coverband som heter Heep Purple eller noe. Makan..

Var også en dommer i Premier League som het Uriah Rennie eller noe sånt, han gikk selvfølgelig under kallenavnet Uriah Peep :)
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Dundrix wrote:
Lynchomaniac wrote:
Dundrix wrote:Høhø, jeg husker godt den "Ultimate Collection"-omtalen som var i Aftenposten, av den grunn at den ble grundig slaktet, med terningkast EN og uttrykk som "kvasiband".

Synes selv at Ørjan Hipp er et helt ok band, avstår fra å stemme ettersom jeg bare har 3 av skivene deres: Look At Yourself, Salisbury og Demons & Wizards. Husker at jeg likte tittellåten på Salisbury (den lange) en gang i tiden, men lenge siden jeg har hørt på bandet i det hele tatt nå.

Så jeg får sette Ørjan på dagsorden igjen snart!

Så faktisk coverbandet Örjan Deep på Sweden Rock, bra var det pokker meg også 8)

Finnes også et coverband som heter Heep Purple eller noe. Makan..

Var også en dommer i Premier League som het Uriah Rennie eller noe sånt, han gikk selvfølgelig under kallenavnet Uriah Peep :)


:lol:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

negative
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by negative »

Stemte på Innocent Victim jeg. Dette skyldes vel at det var en av de første skivene jeg hørte i min musikalske barndom, bruttern hadde den på vinyl nemlig. Skummelt cover hadde den også for en 5-åring. Sånn i ettertid hører jeg at skiva faktisk er meget bra. Fantastisk vokal, og låter som The Dance, Free Me og Roller gjør skiva til en liten nytelse.
stench

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

negative wrote:Stemte på Innocent Victim jeg. Dette skyldes vel at det var en av de første skivene jeg hørte i min musikalske barndom, bruttern hadde den på vinyl nemlig. Skummelt cover hadde den også for en 5-åring. Sånn i ettertid hører jeg at skiva faktisk er meget bra. Fantastisk vokal, og låter som The Dance, Free Me og Roller gjør skiva til en liten nytelse.


Hey, vi har en Lawton-fan til "on (the) board" 8)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Lynchomaniac wrote:
negative wrote:Stemte på Innocent Victim jeg. Dette skyldes vel at det var en av de første skivene jeg hørte i min musikalske barndom, bruttern hadde den på vinyl nemlig. Skummelt cover hadde den også for en 5-åring. Sånn i ettertid hører jeg at skiva faktisk er meget bra. Fantastisk vokal, og låter som The Dance, Free Me og Roller gjør skiva til en liten nytelse.


Hey, vi har en Lawton-fan til "on (the) board" 8)

Er det mulig for musikalske individer å IKKE være Lawton-fan da? :wink:
Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
Lynchomaniac wrote:
negative wrote:Stemte på Innocent Victim jeg. Dette skyldes vel at det var en av de første skivene jeg hørte i min musikalske barndom, bruttern hadde den på vinyl nemlig. Skummelt cover hadde den også for en 5-åring. Sånn i ettertid hører jeg at skiva faktisk er meget bra. Fantastisk vokal, og låter som The Dance, Free Me og Roller gjør skiva til en liten nytelse.


Hey, vi har en Lawton-fan til "on (the) board" 8)

Er det mulig for musikalske individer å IKKE være Lawton-fan da? :wink:

I såfall finnes det mange "ikke musikalske individer" her på boardet :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Er det mulig for musikalske individer å IKKE være Lawton-fan da? :wink:

Er det mulig for musikalske individer å IKKE være Cobain-fan da? :lol:

Skal ikke legge opp til denne diskusjonen i Heep-tråden, men jeg måtte bare.

Lawton er bra han, men Heeps gullperiode er årene 1971-73, med enkelte kreative drypp senere (f.eks. "Return To Fantasy", "Firefly" og "Abominog").
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Equator er ei ekstremt undervurdert skive. En av mine Heep-favoritter...
Hvorfor er ikke den remastra forresten? Rettigheter? :?
Image

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Equator er ei ekstremt undervurdert skive. En av mine Heep-favoritter...
Hvorfor er ikke den remastra forresten? Rettigheter? :?

Muligens.
Den er nemlig opprinnelig utgitt på Portrait/CBS, som den eneste studioplata til Heep.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

negative
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by negative »

Lynchomaniac wrote:
negative wrote:Stemte på Innocent Victim jeg. Dette skyldes vel at det var en av de første skivene jeg hørte i min musikalske barndom, bruttern hadde den på vinyl nemlig. Skummelt cover hadde den også for en 5-åring. Sånn i ettertid hører jeg at skiva faktisk er meget bra. Fantastisk vokal, og låter som The Dance, Free Me og Roller gjør skiva til en liten nytelse.


Hey, vi har en Lawton-fan til "on (the) board" 8)

Jepp, Lawton har en fantastisk varm og sjelfull stemme. Alle platene med han på vokal er bra.
stench

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:
Affen wrote:Equator er ei ekstremt undervurdert skive. En av mine Heep-favoritter...
Hvorfor er ikke den remastra forresten? Rettigheter? :?

Muligens.
Den er nemlig opprinnelig utgitt på Portrait/CBS, som den eneste studioplata til Heep.

Ja jeg har den versjonen på cd...
Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:
Affen wrote:Er det mulig for musikalske individer å IKKE være Lawton-fan da? :wink:

Er det mulig for musikalske individer å IKKE være Cobain-fan da? :lol:

Skal ikke legge opp til denne diskusjonen i Heep-tråden, men jeg måtte bare.

Lawton er bra han, men Heeps gullperiode er årene 1971-73, med enkelte kreative drypp senere (f.eks. "Return To Fantasy", "Firefly" og "Abominog").



Javisst (jeg måtte også bare....!!!)


Tar ingenting i fra Byron era'n, men hva som er gull era'n er vel ikke opplest og vedtatt. I mine ører er Innocent Victim og Fallen Angel langt bedre enn Very 'eavy...., Salisbury, Sweet Freedom og Wonderworld
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Lynchomaniac wrote:Tar ingenting i fra Byron era'n, men hva som er gull era'n er vel ikke opplest og vedtatt.

Det er en grunn til at en klar majoritet av Heep-fansen trekker fram akkurat denne perioden som deres gullperiode, men folk står selvsagt fritt til å ha annerledes smak. :)

Lynchomaniac wrote:I mine ører er Innocent Victim og Fallen Angel langt bedre enn Very 'eavy...., Salisbury, Sweet Freedom og Wonderworld

Jeg er fristet til å si som en østeuropeisk kar som skrev et illsint leserbrev til Metal Forces etter at Jerry Ewing hadde slaktet en Poison-plate:

You have ill ears, Lynchomaniac! :lol:


Edith: "Wonderworld" er forøvrig en ganske middelmådig plate, men at jeg er enda mindre begeistret for "Innocent Victim" er ingen hemmelighet.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Nok en gang er vi "på tverrkant" Torjo, men noen ting kan bare ikke forenes (og da velger jeg å fortrenge dine meninger :lol: )

I henhold til Jerry Ewing referansen får jeg da bare si som Humble Pie, WASP og et lass med andre; "I don't need no Doctor" :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Lynchomaniac wrote:"I don't need no Doctor" :wink:

Det tror du, ja.
Ta tårnet, Ebralidze!

Locked Previous topicNext topic