Elegy
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Elegy
Var sÄ godt igang med poll's he, sÄ da hiver jeg igang en Elegy-poll ogsÄ. Meget bra band, selv om de tapte en viktig lÄtskriver da supergitarist Henk van der Laars slutta.
De to fĂžrste, Labyrinth of Dreams og Supremacy, er meget gode skiver med masse flott gitarisme. SĂ„ kom 3 ĂŒberskiver pĂ„ rad: Lost (siste med vokalist Eduard Hovinga), State of Mind (fĂžrste med Ian Parry) og Manifestations of Fear. Alle disse 3 er sĂ„ og si perfekte skiver, selv om den meget TNT-inspirerte Lost nok er min stĂžrste favoritt, da denne er mer hardrock enn metal (med unntak av avsluttningslĂ„ta Spanish Inquisition). Etter Manifestations...slutta Henk van der Laars, og froskeeteren Patrick Rondat kom inn pĂ„ gitar. BĂ„de Forbidden Fruit og Principles of Pain er ganske bra skiver, men mangler topplĂ„tene og helheten.
SĂ„ hva er deres forhold til Elegy?
Min rangering:
1.Lost (6)
2.State of Mind (5+)
3.Manifestations of Fear (5+)
4.Supremacy (5)
5.Labyrinth of Dreams (5-)
6.Forbidden Fruit (4)
7.Principles of Pain (3+)
De to fĂžrste, Labyrinth of Dreams og Supremacy, er meget gode skiver med masse flott gitarisme. SĂ„ kom 3 ĂŒberskiver pĂ„ rad: Lost (siste med vokalist Eduard Hovinga), State of Mind (fĂžrste med Ian Parry) og Manifestations of Fear. Alle disse 3 er sĂ„ og si perfekte skiver, selv om den meget TNT-inspirerte Lost nok er min stĂžrste favoritt, da denne er mer hardrock enn metal (med unntak av avsluttningslĂ„ta Spanish Inquisition). Etter Manifestations...slutta Henk van der Laars, og froskeeteren Patrick Rondat kom inn pĂ„ gitar. BĂ„de Forbidden Fruit og Principles of Pain er ganske bra skiver, men mangler topplĂ„tene og helheten.
SĂ„ hva er deres forhold til Elegy?
Min rangering:
1.Lost (6)
2.State of Mind (5+)
3.Manifestations of Fear (5+)
4.Supremacy (5)
5.Labyrinth of Dreams (5-)
6.Forbidden Fruit (4)
7.Principles of Pain (3+)
HÞrte mye pÄ Elegy fÞr, men de ble liksom glemt da Henk slutta.
Har dratt frem "Manifestation of Fear", og dette er bra saker.
Sinnsykt dyktig gitarist...
Har dratt frem "Manifestation of Fear", og dette er bra saker.
Sinnsykt dyktig gitarist...
-
- Poser
- Mood:
Har bare hĂžrt Labyrinth of Dreams, for mange Ă„r siden. Men husker det var fett. MĂ„ sjekke nĂŠrmere ut.
Har bare hÞrt Forbidden Fruit. Den var sÄnn passe. Men Ian Parry synger jo steinbra.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Belieber
- Mood:
Har bare State... og Manifestations... og begge disse inneholder mye gromt. FÞrstnevnte foretrekkes et lite hakk foran den andre. AvstÄr fra Ä stemme da jeg ikke kjenner resten av diskografien.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Udunpute wrote:Har bare hÞrt Forbidden Fruit. Den var sÄnn passe. Men Ian Parry synger jo steinbra.
Forbidden Fruit og Principles of Pain er bandets 2 desidert svakeste skiver, sÄ for all del ikke dÞm Elegy ut ifra den skiva du har hÞrt da!!
Lost er utvilsomt beste, tett etterfulgt av Labyrinth...
Men etter at Parry tok over mikken synes jeg det ble bare et eneste langt gjesp.
Parry kan synge, men som lÄtskriver synes jeg han er maksimalt kjedelig og uorginal.
Beste Parry noensinne har gjordt var skivene med Vengeance.
Men etter at Parry tok over mikken synes jeg det ble bare et eneste langt gjesp.
Parry kan synge, men som lÄtskriver synes jeg han er maksimalt kjedelig og uorginal.
Beste Parry noensinne har gjordt var skivene med Vengeance.