Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Windir

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Windir album:

Sóknardalr
22
14%
Arntor
90
56%
1184
15
9%
Likferd
34
21%
 
Total votes: 161
User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

doedesmyr- wrote:
Twisted wrote:
doedesmyr- wrote:
-Marius- wrote:Hvorfor liker du de så forferdelig dårlig da?


Jeg vet virkelig ikke. Det er mange venner av meg som har fundert på dette, men det er vel enten stemningen eller sammensetningen.
Kanskje fordi Nokturnal Mortum er milevis bedre? :wink:


Ja, faktisk. Nokturnal Mortum er et av de bedre blackmetal banda her i dag. Alle skivene er jevnt geniale, og de har nesten ingen flauser, hvis jeg ser bort fra den litt tette produksjonen på Twilightfall. Windir er bare forferdelig.
Er helt enig med deg. Likte Windir godt før, men det blekner noe helt forjævlig hvis jeg spiller en hvilken som helst skive av Nokturnal Mortum.
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

Twisted wrote:
doedesmyr- wrote:
Twisted wrote:
doedesmyr- wrote:
-Marius- wrote:Hvorfor liker du de så forferdelig dårlig da?


Jeg vet virkelig ikke. Det er mange venner av meg som har fundert på dette, men det er vel enten stemningen eller sammensetningen.
Kanskje fordi Nokturnal Mortum er milevis bedre? :wink:


Ja, faktisk. Nokturnal Mortum er et av de bedre blackmetal banda her i dag. Alle skivene er jevnt geniale, og de har nesten ingen flauser, hvis jeg ser bort fra den litt tette produksjonen på Twilightfall. Windir er bare forferdelig.
Er helt enig med deg. Likte Windir godt før, men det blekner noe helt forjævlig hvis jeg spiller en hvilken som helst skive av Nokturnal Mortum.


Var du litt semiseriøs der, eller...?

User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

doedesmyr- wrote:Var du litt semiseriøs der, eller...?
Serious all the time.

Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke. :lol:
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

Twisted wrote:
doedesmyr- wrote:Var du litt semiseriøs der, eller...?
Serious all the time.

Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke. :lol:


Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?


torodd
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by torodd »

aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?

Gjør dem det ?


-Marius-
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by -Marius- »

Twisted wrote: Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke. :lol:

Hva er det egentlige navnet på den sangen?

User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

-Marius- wrote:
Twisted wrote: Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke. :lol:

Hva er det egentlige navnet på den sangen?
"Aa at jeg kunne min Jesus frelse". Tror ikke godeste Valfar likte at de kristne "stjal" melodien etter nasjonalromantikkens periode. Kanskje det er derfor han har spilt den inn? Noen som vet?

doedesmyr: Har ingen anelse, annet enn at det funker bra. Bruker de ikke sekkepipe i "Unholy Orathania" også?
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

torodd wrote:
aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?

Gjør dem det ?

Det finnes garantert i flere land. Men sikkert i andre fasonger og med andre navn. Trur ikke NM bruker skotsk sekkepipe.

Nå er Nokturnal Mortum et av mine absolutte favoritt band, men det er ikke mange skiver som kan måle seg med Arntor, selv ikke fra Nokturnal Mortum.


-Marius-
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by -Marius- »

Noen som vet hvilke flere Windir-later som har sitt utganspunkt i salmer? vet av Martyrium, men vet det er flere.

btw: er "Aa at jeg kunne min Jesus frelse" og ""Å, at jeg kunne min Jesus prise" samme sang?

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?
Jo, men det jeg mener er at instrumentet er opprinnelig fra Storbritannia...

User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

-Marius- wrote:Noen som vet hvilke flere Windir-later som har sitt utganspunkt i salmer? vet av Martyrium, men vet det er flere.

btw: er "Aa at jeg kunne min Jesus frelse" og ""Å, at jeg kunne min Jesus prise" samme sang?
Beklager. Skriveleif fra min side. "Prise" er det selvfølgelig, og dessuten var tastaturet mongo på den måten at jeg ikke kunne skrive "å" osv...
Bra melodi uansett.

Vet du hvilken salme som har melodien til Martyrium? Er svært så interessert i notene. :)
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

doedesmyr- wrote:
aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?
Jo, men det jeg mener er at instrumentet er opprinnelig fra Storbritannia...

Nei, det er det ikke.

User avatar

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doedesmyr- »

aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:
aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?
Jo, men det jeg mener er at instrumentet er opprinnelig fra Storbritannia...

Nei, det er det ikke.


Kødder du? Fortell..!

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »


User avatar

Tiwar
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 08 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tiwar »

Twisted wrote: Vet du hvilken salme som har melodien til Martyrium? Er svært så interessert i notene. :)

"Lær meg å kjenne dine veie"

"Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.

User avatar

Imnebel
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 11 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imnebel »

Vorax wrote:
torodd wrote:
aurgelme wrote:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?

Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?

Gjør dem det ?

Det finnes garantert i flere land. Men sikkert i andre fasonger og med andre navn. Trur ikke NM bruker skotsk sekkepipe.

Nå er Nokturnal Mortum et av mine absolutte favoritt band, men det er ikke mange skiver som kan måle seg med Arntor, selv ikke fra Nokturnal Mortum.


Sekkepipe var et ganske vanlig instrument i hele europa ganske lenge. Selv i norge hadde vi en variant.

User avatar

Twisted
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 19 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Twisted »

Tiwar wrote:
Twisted wrote: Vet du hvilken salme som har melodien til Martyrium? Er svært så interessert i notene. :)

"Lær meg å kjenne dine veie"

"Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
Tusen takk! Regner med at min bestefar har den et sted. :)

"Arntor, ein Windir" var min første Windir-favoritt. Synd at jeg blir litt fort lei. Synes faktisk "Arntor" er den dårligste Windir-skiva, pga akkurat dette. :?
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??


-Marius-
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by -Marius- »

Det synes jeg ikke hang på greip.

User avatar

Dauskrotten
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 20 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dauskrotten »

Tiwar wrote: "Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
Melodien frå ei norsk folketone vart brukt i ein kristen song ungane song på skulen før i tida. Veit ikkje kva verken folketona eller kristensongen heiter.
HappyCamper wrote:WHY!?!?! OH WHYYYYY!?!?!?!
Hvorfor i HÆLLVETTE ske TO kuer legga seg til å kalve når det bare er snaue seks timer igjen til kampen!?
f***e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Locked Previous topicNext topic