Er helt enig med deg. Likte Windir godt før, men det blekner noe helt forjævlig hvis jeg spiller en hvilken som helst skive av Nokturnal Mortum.doedesmyr- wrote:Twisted wrote:Kanskje fordi Nokturnal Mortum er milevis bedre?doedesmyr- wrote:-Marius- wrote:Hvorfor liker du de så forferdelig dårlig da?
Jeg vet virkelig ikke. Det er mange venner av meg som har fundert på dette, men det er vel enten stemningen eller sammensetningen.
Ja, faktisk. Nokturnal Mortum er et av de bedre blackmetal banda her i dag. Alle skivene er jevnt geniale, og de har nesten ingen flauser, hvis jeg ser bort fra den litt tette produksjonen på Twilightfall. Windir er bare forferdelig.
Windir
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??
-
- Beliebe
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Twisted wrote:Er helt enig med deg. Likte Windir godt før, men det blekner noe helt forjævlig hvis jeg spiller en hvilken som helst skive av Nokturnal Mortum.doedesmyr- wrote:Twisted wrote:Kanskje fordi Nokturnal Mortum er milevis bedre?doedesmyr- wrote:-Marius- wrote:Hvorfor liker du de så forferdelig dårlig da?
Jeg vet virkelig ikke. Det er mange venner av meg som har fundert på dette, men det er vel enten stemningen eller sammensetningen.
Ja, faktisk. Nokturnal Mortum er et av de bedre blackmetal banda her i dag. Alle skivene er jevnt geniale, og de har nesten ingen flauser, hvis jeg ser bort fra den litt tette produksjonen på Twilightfall. Windir er bare forferdelig.
Var du litt semiseriøs der, eller...?
Serious all the time.doedesmyr- wrote:Var du litt semiseriøs der, eller...?
Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke.
Da jeg byttet E-mail adressen ble jeg utestengt fra forumet. Hvorfor skjedde dette? Kan noen be webmaster å kontakte meg på anders_legato@hotmail.com ??
-
- Beliebe
- Mood:
Twisted wrote:Serious all the time.doedesmyr- wrote:Var du litt semiseriøs der, eller...?
Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke.
Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Sjekk ut www.myspace.com/twilightarise
-
- Belieber
- Mood:
doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Det har ikke falt deg inn at sekkepiper finnes utenfor Storbritannia også?
aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Gjør dem det ?
"Aa at jeg kunne min Jesus frelse". Tror ikke godeste Valfar likte at de kristne "stjal" melodien etter nasjonalromantikkens periode. Kanskje det er derfor han har spilt den inn? Noen som vet?-Marius- wrote:Twisted wrote: Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke.
Hva er det egentlige navnet på den sangen?
doedesmyr: Har ingen anelse, annet enn at det funker bra. Bruker de ikke sekkepipe i "Unholy Orathania" også?
torodd wrote:aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Gjør dem det ?
Det finnes garantert i flere land. Men sikkert i andre fasonger og med andre navn. Trur ikke NM bruker skotsk sekkepipe.
Nå er Nokturnal Mortum et av mine absolutte favoritt band, men det er ikke mange skiver som kan måle seg med Arntor, selv ikke fra Nokturnal Mortum.
Noen som vet hvilke flere Windir-later som har sitt utganspunkt i salmer? vet av Martyrium, men vet det er flere.
btw: er "Aa at jeg kunne min Jesus frelse" og ""Å, at jeg kunne min Jesus prise" samme sang?
btw: er "Aa at jeg kunne min Jesus frelse" og ""Å, at jeg kunne min Jesus prise" samme sang?
-
- Beliebe
- Mood:
Jo, men det jeg mener er at instrumentet er opprinnelig fra Storbritannia...aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Beklager. Skriveleif fra min side. "Prise" er det selvfølgelig, og dessuten var tastaturet mongo på den måten at jeg ikke kunne skrive "å" osv...-Marius- wrote:Noen som vet hvilke flere Windir-later som har sitt utganspunkt i salmer? vet av Martyrium, men vet det er flere.
Bra melodi uansett.
Vet du hvilken salme som har melodien til Martyrium? Er svært så interessert i notene.
-
- Belieber
- Mood:
doedesmyr- wrote:Jo, men det jeg mener er at instrumentet er opprinnelig fra Storbritannia...aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Nei, det er det ikke.
-
- Beliebe
- Mood:
aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Jo, men det jeg mener er at instrumentet er opprinnelig fra Storbritannia...aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Nei, det er det ikke.
Kødder du? Fortell..!
-
- Belieber
- Mood:
Twisted wrote: Vet du hvilken salme som har melodien til Martyrium? Er svært så interessert i notene.
"Lær meg å kjenne dine veie"
"Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
Vorax wrote:torodd wrote:aurgelme wrote:doedesmyr- wrote:Bra mann. Bra mann. Ang. Nokturnal Mortum, tør jeg spørre hvorfor i h*****e de bruker sekkepipe i hele The Dance of Fire and Steel, når de liksom skal spille ukrainsk folkemusikk, ikke skotsk?
Gjør dem det ?
Det finnes garantert i flere land. Men sikkert i andre fasonger og med andre navn. Trur ikke NM bruker skotsk sekkepipe.
Nå er Nokturnal Mortum et av mine absolutte favoritt band, men det er ikke mange skiver som kan måle seg med Arntor, selv ikke fra Nokturnal Mortum.
Sekkepipe var et ganske vanlig instrument i hele europa ganske lenge. Selv i norge hadde vi en variant.
Tusen takk! Regner med at min bestefar har den et sted.Tiwar wrote:Twisted wrote: Vet du hvilken salme som har melodien til Martyrium? Er svært så interessert i notene.
"Lær meg å kjenne dine veie"
"Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
"Arntor, ein Windir" var min første Windir-favoritt. Synd at jeg blir litt fort lei. Synes faktisk "Arntor" er den dårligste Windir-skiva, pga akkurat dette.
-
- Belie
- Mood:
Melodien frå ei norsk folketone vart brukt i ein kristen song ungane song på skulen før i tida. Veit ikkje kva verken folketona eller kristensongen heiter.Tiwar wrote: "Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
HappyCamper wrote:WHY!?!?! OH WHYYYYY!?!?!?!
Hvorfor i HÆLLVETTE ske TO kuer legga seg til å kalve når det bare er snaue seks timer igjen til kampen!?
f***e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!