Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Rush - 80-tallets beste plate

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Can any part of life be larger than life?

Permanent Waves
2
6%
Moving Pictures
22
65%
Signals
0
No votes
Grace Under Pressure
6
18%
Power Windows
1
3%
Hold Your Fire
2
6%
Presto
1
3%
 
Total votes: 34
User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Gullstrupen wrote:
Freeze wrote:Låten Rush bidro med på Hear`n Aid skiva var "Distant Early Warning" (Live). Studioversjonen av den finner man på "Grace Under Pressure" fra 1984.

Kongelåt! Hvilken live versjon er det som er på Hear'n Aid, den fra Show Of Hands?

A show of hands anbefales alikevel på det varmeste :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Alle liveplatene er gromme. Klarer ikke å plukke ut en enkelt som den aller beste. Det har sikkert å gjøre med den lure praksisen Rush hadde med å la live-albumene være en samling av de beste låtene fra hver fase i karrieren.

"Exit Stage Left" kunne kanskje vært den aller beste ene og alene ut fra låtmaterialet, men jeg synes den har litt slapp produksjon. Men låtene er så bra at de veier mye av dette opp.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Gullstrupen
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gullstrupen »

torjo wrote:Alle liveplatene er gromme. Klarer ikke å plukke ut en enkelt som den aller beste. Det har sikkert å gjøre med den lure praksisen Rush hadde med å la live-albumene være en samling av de beste låtene fra hver fase i karrieren.

"Exit Stage Left" kunne kanskje vært den aller beste ene og alene ut fra låtmaterialet, men jeg synes den har litt slapp produksjon. Men låtene er så bra at de veier mye av dette opp.

Blir moro å endelig få se ESL på video når DVDen kommer (over nyttår?). Ellers har jeg vanskelig for å velge favorittliveskive selv, heller muligens mot A Show Of Hands...

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

"Different Stages" er i mine ører den beste Rush live skiva! Bra låtutvalg som dekker hele karrieren og bra produksjon! Og en hyggelig bonus i form av en separat cd med knallopptak fra 1977!

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Freeze wrote:"Different Stages" er i mine ører den beste Rush live skiva! Bra låtutvalg som dekker hele karrieren og bra produksjon! Og en hyggelig bonus i form av en separat cd med knallopptak fra 1977!

Helt enig! Utvilsomt den beste Rush live-skiva!

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Gullstrupen wrote:
torjo wrote:
Gullstrupen wrote:Leave That Thing Alone er muligens bandets beste instrumental.

Den tittelen gir jeg til "Where's My Thing?" fra "Roll The Bones", foran andre verdige kandidater som "La Villa Strangiato" og "YYZ".

Alle de du nevner er gode kandidater, men for min del står det mellom enten Leave That Thing Alone eller YYZ. Vanskelig valg!

Ikke noe vanskelig valg i det hele tatt for meg. YYZ er soleklar vinner, åpningsriffet er noe av det sjefeste Rush noensinne har kommet opp med, og som noen nevner, den låter j****g fett på Different Stages, trøkker som f!

Og jeg har et litt spesielt forhold til akkurat YYZ. Den var den aller første Rush-låta jeg hørte, dog uten at Rush spilte den selv. Jeg var nemlig enorm Primus-fan på den tiden, og Primus "stjal" åpningsbiten til sin liveversjon av John the Fisherman på Suck on This (tidenes beste liveskive, forøvrig). Blodfan som jeg var måtte jeg jo sjekke ut alle detaljer om Primus, og fant etter hvert ut at den åpningen slettes ikke var Primus sin, men tatt fra et eller annet kanadisk band Les Claypool var fan av kalt Rush. Fant så et intervju hvor Claypool og Geddy Lee intervjuer hverandre, og så fant jeg et kort klipp av ei låt som het Tom Sawyer på nett som hørtes kult ut. Bestemte meg for at dette var noe jeg kunne sjekke ut og fant ut hvilke skiver de to låtene var på, og jaggu var de ikke begge på samme skive, for ikke å si faktisk på TO skiver. Så jeg kjøpte meg Exit... Stage Left og dernest Moving Pictures, og med det var jeg hekta :)

(Hadde forøvrig gitt venstrearmen min for å ha vært på turneen Primus og Rush gjorde sammen...)

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

DOH wrote:(Hadde forøvrig gitt venstrearmen min for å ha vært på turneen Primus og Rush gjorde sammen...)

Ja, det fins jo håp for trommiser uten venstrearmer. :wink:

Jeg har gått andre veien, og oppdaget Primus via Rush. Har riktignok så langt kun skaffet én plate av dem, "Sailing The Seas Of Cheese", men det skal bli mer.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Gullstrupen
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gullstrupen »

torjo wrote:Jeg har gått andre veien, og oppdaget Primus via Rush. Har riktignok så langt kun skaffet én plate av dem, "Sailing The Seas Of Cheese", men det skal bli mer.

Denne er altså å anbefale? Det lille jeg har fått høre av Primus falt ikke helt i smak, men jeg antar at dette er musikk som trenger litt tid på å synke inn...

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Gullstrupen wrote:
torjo wrote:Jeg har gått andre veien, og oppdaget Primus via Rush. Har riktignok så langt kun skaffet én plate av dem, "Sailing The Seas Of Cheese", men det skal bli mer.

Denne er altså å anbefale? Det lille jeg har fått høre av Primus falt ikke helt i smak, men jeg antar at dette er musikk som trenger litt tid på å synke inn...

Den er en av de mest kjente og kanskje den mest "kommersielt gangbare" skiva i hvert fall, med "hiter" som Tommy the Cat og Jerry Was a Racecar Driver.

Ikke noe ukjøp det, hvis du ikke har hørt de før. Liker du ikke noe der, så kan du like godt gi opp Primus med en gang. Men jeg ville kanskje heller anbefalt deg "Suck on This", som er ei fantastisk liveskive, i tillegg til å ha den YYZ-biten som tidligere nevnt. Litt eldre materiale på denne, men Tommy the Cat er i hvert fall med.

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

torjo wrote:Ja, det fins jo håp for trommiser uten venstrearmer. :wink:

Finnes ikke den ting ei trommemaskin ikke kan hjelpe deg med vettu!

Jeg kom til å tenke på ei Bloodhound gang -låt, av en eller annen grunn;

And like a postal clerk I'll go beserk if you don't stop teasing me
See the trick is only pick on those that can't do you no harm
Like the drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
The drummer from Def Leppard's only got one arm
But why's everbody always pickin' on me?
:wink:
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

torjo wrote:Svakest? Muligens "Signals"...

Etter nøye overveiing må jeg si meg uenig med meg selv her. Anser "Signals" som noe sterkere enn "Presto" og "Hold Your Fire". Men alle er selvsagt krem. :D
Ta tårnet, Ebralidze!

Locked Previous topicNext topic