Korte skiver
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Får ikke mer lyst på ei plate dersom det står "75 minutes of music" på den, for å si det slik.
ROCK!
Blir fort lei lange plater, så liker korte bedre. Liker plater du får lyst til å høre en gang til etter du har hørt den ferdig og det er sjeldent med plater varer i 60 min.
Wish You Were Beer!!!
www.Tribute.no
www.Tribute.no
-
- Beliebe
- Mood:
Kvalitet, kvalitet og kvalitet. Lengde har ingenting å si. Tenk på Antichrist skiva til Gorgoroth?
Sjekk ut www.myspace.com/twilightarise
master_k wrote:Hva i h*****e har det med saken å gjøre?!Innipunn wrote:Hm... Jeg synes Yes blir for mye kvakking. Har prøvd, men får meg ikke til og like det. Det er liksom litt Beatles.torjo wrote:Kvalitet er selvsagt viktigere enn kvantitet. Tidenes beste prog-plate, "Close To The Edge", varer bare ca. 40 minutter. Visste dere det?
Jeg hater Beatles.
Både Reign In Blood og Hell Awaits er jo relativt korte skiver, men begge står veldig høyt i hus hos meg. Kvalitet > Kvantitet.
OK, egentlig ingenting.
Ei thrash-skive (som f. eks. de av Slayer du nevner der) synes jeg faktisk gjør seg best ganske kort.
Got a spot that gets me hot, and you ain´t been to it!
Betaler du full pris for en skive på snaue halvtimen?
Ja, kvalitet fremfor kvantitet! Jeg har flere album som varer mellom 20-30 minutter, som jeg ser på som fremragende album. Et godt og aktuelt eksempel er siste albumet til Gorgoroth - "Ad Majorem Sathanas Gloriam".
Er det en halvtime med god musikk så betaler jeg prisen jeg, men koster den over 200 kr så driter jeg vel i...
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-
- Belieber
- Mood:
Så lenge musikken er bra så.
Bedre med et kort album fullt av god musikk, enn et langt et med mye crap.
Bedre med et kort album fullt av god musikk, enn et langt et med mye crap.
For min del har det litt å si hva slags musikk det gjelder i tillegg til kvaliteten på hva som blir servert selvfølgelig. Plater med band som Slayer, Deicide og At The Gates fantastiske Slaughter of the soul MÅ nesten ikke være lenger enn de er pga intensiteten som er i musikken, mens helt annen type musikk som Ayreon, Pink Floyd/Roger Waters, Opeth og Type O Negative er det helt ok med plater på mellom timen og 80 minutter, såfremt det ikke er masse svada inkludert.
-
- Poser
- Mood:
Som bortimot alle andre har sagt kommer det selvsagt an på kvaliteten.
Forøvrig: "Witchfinder General - Death Penalty" klokker inn på just over halvtimen. Så til og med doom (sånn cirka) kan gjøre unna relativt hurtig...
Forøvrig: "Witchfinder General - Death Penalty" klokker inn på just over halvtimen. Så til og med doom (sånn cirka) kan gjøre unna relativt hurtig...
Varier etter hvor ivrig jeg er etter å høre musikk det. Men jeg har ingen problemer å betale fullpris for en skive på 30 min , nei.
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.
AndersMarken wrote: Vil legge til at 45 minutter i utgangspunktet er det optimale.
I allefall før, for da fikk man inn 2 skiver på en 90 teip.
Kvalitet foran kvantitet selv om det optimale er mye kvalitet.
Og...ja, Reign in Blood er verd penga.
-
- Belieber
- Mood:
Kvalitet over kvantitet. Det er Reign In Blood et bra eksempel på. Albmet er kort, men genialt. Hadde det vart i 70 min eller noe ville det bare bli gjentakende og kjedelig.
Lange skiver kan være veldig kult dersom det er et veldig variert materiale. Dersom det er ganske ensformig, holder en halvtime-tre kvarter i massevis for min del.
Lange skiver kan være veldig kult dersom det er et veldig variert materiale. Dersom det er ganske ensformig, holder en halvtime-tre kvarter i massevis for min del.
-
- Rocker
- Mood:
I motsetning til de fleste andre her mener jeg at det ikke finnes noe optimal lengde på et album. Musikk er kunst og det bør ikke fastlåses mellom bestemte rammer på noen vis.
Noen skiver funger perfekt som korte skiver, mens andre igjen kan gjerne være dobbelalbum.
En intens skive gjør som oftes best på korte skiver, men det er ingen regel.
Hvem vet; kanskje Reign in Blood hadde vært tidenes mesterverk som et dobbelalbum?
For min del er den rimelig perfekt slik den er nå på sine snaue 30 minutter.
Noen skiver funger perfekt som korte skiver, mens andre igjen kan gjerne være dobbelalbum.
En intens skive gjør som oftes best på korte skiver, men det er ingen regel.
Hvem vet; kanskje Reign in Blood hadde vært tidenes mesterverk som et dobbelalbum?
For min del er den rimelig perfekt slik den er nå på sine snaue 30 minutter.