Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Din favorittbassist i Rock/Heavy Metal!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Your man is called...

Steve Harris (Iron Maiden)
23
24%
Ian Hill (Judas Priest)
2
2%
Cliff Burton (Metallica)
16
17%
Cliff Williams (AC/DC)
2
2%
Geezer Butler (Black Sabbath)
10
11%
John Paul Jones (Led Zeppelin)
1
1%
Roger Glover (Deep Purple)
3
3%
John Entwistle (The Who)
3
3%
Gene Simmons (KISS)
2
2%
Lemmy (Motörhead)
17
18%
Roger Waters (Pink Floyd)
2
2%
Geddy Lee (Rush)
10
11%
Jack Bruce (Cream)
0
No votes
Phil Lynott (Thin Lizzy)
4
4%
Glenn Hughes (ditt og datt)
0
No votes

Total votes: 95

Margrimm
Beli
Beli
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Margrimm »

Runar wrote:
Margrimm wrote: Hvem med hodet pÄ riktig plass stemmer pÄ Lemmy? Han slÄr jo bare korder, sÄ det blir jo bare stÞy!
Du har sikkert hÞrt Motörhead, men om du har hÞrt etter er en annen sak.

Haha, du er sÄ ute etter meg du! Det er ikke akkurat feil det jeg sier angÄende bass-spillinga til Lemmy! Det er bare Ä skru pÄ en Motörhead-dvd det, sÄ kan du fÄ spise hatten din. StÞy-bass!
I am You. You are It. It is I.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Margrimm wrote:
Runar wrote:
Margrimm wrote: Hvem med hodet pÄ riktig plass stemmer pÄ Lemmy? Han slÄr jo bare korder, sÄ det blir jo bare stÞy!

Haha, du er sÄ ute etter meg du! Det er ikke akkurat feil det jeg sier angÄende bass-spillinga til Lemmy! Det er bare Ä skru pÄ en Motörhead-dvd det, sÄ kan du fÄ spise hatten din. StÞy-bass!

Tull og tÞv. Lemmy spiller mye "rytmegitar" ja, men for f**n, den mannen har da lagd geniale basslinjer og! Og han har jo skapt et helt nytt sound og bruksomrÄde for bassgitaren. Men du kan umulig ha hÞrt sÊrlig pÄ skivene om du mener han ikke spiller genuine basslinjer, her er jeg helt enig med Runar!
Image

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Margrimm wrote:
Runar wrote:

Er kun ute etter Ă„ slĂ„ ned pĂ„ meninger som ikke har noe med virkeligheten Ă„ gjĂžre – ikke deg. Trenger nok ikke Ă„ sette pĂ„ noen Motörhead-DVD, har hĂžrt pĂ„ bandet like lenge som du er Ă„r, sĂ„ jeg fĂžler jeg har kjennskap nok til basspillingen til Lemmy at jeg ikke trenger Ă„ sjekke han ut nĂ„.

ErikTiwaz
Infant
Infant
Mood:

Post by ErikTiwaz »

Å si at basspillet til Lemmy er bra er Ă„ vise at man generelt ikke vet hva bra basspill er, det er noe helt annet Ă„ si at det er bra for hva det er, og at det funker fett som f**n i den gitte settingen.

edit:
Er vel noen av bassistene i pollen som fint kunne vÊrt bytta ut der, er noen av de gutta der som har svÊrt liten individualitet i spillinga si, og dermed sÄ har de hatt liten eller ingen innvirkning for ettertiden. Eneste som er spesielt med de er at de har spilt eller spiller i store kjente band.

Nei, bytt ut Ian Hill, Cliff Williams og Glenn Hughes med:

Neal Murray, Tony Levin og Billy Sheehan.

ZNDN
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ZNDN »

Glover is THA man!!!

Margrimm
Beli
Beli
Mood:

Post by Margrimm »

ErikTiwaz wrote:Å si at basspillet til Lemmy er bra er Ă„ vise at man generelt ikke vet hva bra basspill er, det er noe helt annet Ă„ si at det er bra for hva det er, og at det funker fett som f**n i den gitte settingen.

edit:
Er vel noen av bassistene i pollen som fint kunne vÊrt bytta ut der, er noen av de gutta der som har svÊrt liten individualitet i spillinga si, og dermed sÄ har de hatt liten eller ingen innvirkning for ettertiden. Eneste som er spesielt med de er at de har spilt eller spiller i store kjente band.

Konge!
I am You. You are It. It is I.

Stressminister
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stressminister »

Affen wrote:
Margrimm wrote:
Runar wrote:

Tull og tÞv. Lemmy spiller mye "rytmegitar" ja, men for f**n, den mannen har da lagd geniale basslinjer og! Og han har jo skapt et helt nytt sound og bruksomrÄde for bassgitaren. Men du kan umulig ha hÞrt sÊrlig pÄ skivene om du mener han ikke spiller genuine basslinjer, her er jeg helt enig med Runar!

Enig med Affen(fĂžrste gang faktisk, hehe.) Lemmy er gud. En genialt fet gud.

Bajsburk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Bajsburk »

Stian wrote:Æln skulle vért med.

spilte da lidderligen et par sabbath covere pÄ vgs.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Lemmy, selvfĂžlgelig. Ikke fordi han er den beste bassisten verden har sett, men rett og slett bare fordi han er tĂžffest!

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

John Entwistle, et lite hakk foran Roger Glover, Geddy Lee, Glenn Hughes og Lemmy.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Av disse falt valget pÄ Lynott.

Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Den_Saakaldte »

carburetor wrote: den beste heter les claypool.

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fettern_til_Jesus »

Vanskelig Ä bestemme seg her. Kampen stod til slutt mellom Harris og Lynott. Endte pÄ Harris med en hÄrsbredd.
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

ErikTiwaz wrote: Eneste som er spesielt med de er at de har spilt eller spiller i store kjente band.

Logisk nok, da dette er topicen:

Navigator wrote:et spÞrsmÄl om hvilken bassist du liker best av de mest kjente Metal/Rock bandene.

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

John Entwistle var en fabelaktig bassist. Var pÄ mange mÄter forut for sin tid.

SgtD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by SgtD »

Cliff Burton!

Steve DiGiorgio er ogsÄ konge pÄ bassen.
Image

Masteroftherings
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Masteroftherings »

Markus Grosskopf i Helloween.
Sjekk ut:

Image

MySoulForAGoat
Embryo
Embryo
Mood:

Post by MySoulForAGoat »

Enten Geezer eller Burton. Valgte Burton, mest pÄ grunn av Orion. Veldig Neo-klassisk.

--Varda--
Belieber
Belieber
Mood:

Post by --Varda-- »

Margrimm wrote:
Runar wrote:

Haha, du er sÄ way off du! StÞybass du liksom :lol: Som Runar sier: har du HØRT Motörhead? Lytta med Þra og det inne i deg? Trudde ikke det, nei...
Sette pÄ en dvd, ja :wink: SjÞl har jeg sett Motörhead live 10 ganger, og Runar sikkert mange flere. For ikke Ä snakke om skivene. Spis hatten din DU gett. Som jeg har skrevet tidligere i trÄden: Ja, Lemmy spiller mange ganger 4-strengers gitar, men ikke alltid, og han har maaange feeete bassriff bare man faktisk hÞrer pÄ musikken.

Hodet pÄ riktig plass, ja. Stoler i hvert fall mer pÄ folk som ville stemt pÄ Lemmy i denne pollen enn pÄ folk som kommer med sÄnne kommentarer som dine :D

--Varda--
Belieber
Belieber
Mood:

Post by --Varda-- »

ErikTiwaz wrote:Å si at basspillet til Lemmy er bra er Ă„ vise at man generelt ikke vet hva bra basspill er, det er noe helt annet Ă„ si at det er bra for hva det er, og at det funker fett som f**n i den gitte settingen.edit:

"Bra for hva det er"? Og hva er det da? Mener du at Lemmy er en DÅRLIG bassist?

Er det noen som har individuell spillestil er det i hvert fall Lemmy, og ditto innvirkning for ettertiden...

Locked Previous topicNext topic