Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

1980

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Årets mann i 1980

Oddvar Nordli
0
No votes
Ronald Reagan
2
13%
Leonid Brezjnev
1
6%
Mattis Hætta
4
25%
Audun Automat
9
56%
 
Total votes: 16
User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

Black sabbath for the fuckings win!!
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Kill.f**k.Die. wrote:Jeg husker at Reagan vant. Den kvelden var jeg hos mormoren min, og jeg trodde det var en cowboy som vant valget. Og så hadde jeg rett! :D
Uten å huske eksakt år husker jeg også at det var demonstrasjoner i Iran der de brente plakater på et bål (sannsynligvis av Sjahen) mens Khomeini vinket fra en balkong og så ut som f**n selv.

Det var i 1980, ja. Fundamentalistene gjorde revolusjon under ledelse av Khomeini i Iran i 1979, og tok alle ansatte ved den amerikanske ambassaden som gisler. De ble sittende gjennom hele 1980, hvis jeg ikke tar feil (bortsett fra enkelte som blei smugla ut fra landet ved hjelp av den kanadiske ambassaden). Carter tapte i hovedsak valget pga denne saken, og til alt overmål blei de gjenværende gislene løslatt samme dag som Reagan avla presidenteden i 1981...

(Med forbehold om at jeg husker enkelte detaljer feil)
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Gladøks wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:Jeg husker at Reagan vant. Den kvelden var jeg hos mormoren min, og jeg trodde det var en cowboy som vant valget. Og så hadde jeg rett! :D
Uten å huske eksakt år husker jeg også at det var demonstrasjoner i Iran der de brente plakater på et bål (sannsynligvis av Sjahen) mens Khomeini vinket fra en balkong og så ut som f**n selv.

Det var i 1980, ja. Fundamentalistene gjorde revolusjon under ledelse av Khomeini i Iran i 1979, og tok alle ansatte ved den amerikanske ambassaden som gisler. De ble sittende gjennom hele 1980, hvis jeg ikke tar feil (bortsett fra enkelte som blei smugla ut fra landet ved hjelp av den kanadiske ambassaden). Carter tapte i hovedsak valget pga denne saken, og til alt overmål blei de gjenværende gislene løslatt samme dag som Reagan avla presidenteden i 1981...

(Med forbehold om at jeg husker enkelte detaljer feil)
Det stemmer ja. Det spekuleres i - som vanlig - om republikanerne gjorde en avtale med Iran om at de skulle slippe løs gislene med en gang Reagan var blit president.
Image

User avatar

AD
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 07 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AD »

np Audiopain - 1980

User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

AD wrote:np Audiopain - 1980
Haha, + 6.
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

Locked Previous topicNext topic