Solefald
Jøss, jeg synes Pills og In Harmonia er svært forskjellige, jeg. In Harmonia er den mest innholdsrike, den eneste av de to som inneholder saksofon, mannskor, flygel, alt det der..
Pills er mer streit rock til tider, mer catchy. Liker den også, jeg.
Om jeg skal rangere skivene:
Neonism/In Harmonia Universali (Dødt løp!)
Pills Against the Ageless Ills
The Linear Scaffold (sorry, folkens! Fortsatt bra)
Red For Fire (Ikke hørt nok på)
Black For Death (Ikke hørt et fnugg)
Pills er mer streit rock til tider, mer catchy. Liker den også, jeg.
Om jeg skal rangere skivene:
Neonism/In Harmonia Universali (Dødt løp!)
Pills Against the Ageless Ills
The Linear Scaffold (sorry, folkens! Fortsatt bra)
Red For Fire (Ikke hørt nok på)
Black For Death (Ikke hørt et fnugg)
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.
-
- Beliebe
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Enig med Dundrix. Veldig forskjellige skiver. Aldri hørt Neonism eller The Linear Scaffold desverre. In Harmonia Universali er og blir min favoritt hittil i alle fall.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Agg wrote:Har bare hørt "Red for Fire", som jeg forsåvidt syns var ganske kul, men den udugelige engelskuttalen i endel av låtene irriterer meg så mye at jeg ikke klarer å få fullt utbytte av den skiva.
Har du hørt sangen 'Machine' av Theatre of Tragedy? Der har du engelskuttale der. Jeg får fire kreftsvulster i sekundet av den sangen.
Thank you! Thank you kindly!
babyPESS wrote:Agg wrote:Har bare hørt "Red for Fire", som jeg forsåvidt syns var ganske kul, men den udugelige engelskuttalen i endel av låtene irriterer meg så mye at jeg ikke klarer å få fullt utbytte av den skiva.
Har du hørt sangen 'Machine' av Theatre of Tragedy? Der har du engelskuttale der. Jeg får fire kreftsvulster i sekundet av den sangen.
Haha, tror nesten jeg får sjekke ut den da
babyPESS wrote: Sangen "Sun I call" er bare helt FANTASTISK! Hør den her:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=67805265
Fint lite forhold til bandet, men at denne låten var bra, det hadde du helt rett i.
Eg syns det same gjeld In Harmonia.....Gladøks wrote:Jeg har "The Linear Scaffold", men jeg syns vokalisten har en ganske så enerverende black-vokal, så det avskrekka meg fra å kjøpe noe mer av dem.
Glimrande reinvokal, men "skrikevokalen" er håplaus. Tøff til å begynne med, men eg vart dritlei av den etter relativt kort tid.
På same tid vil eg sei at musikken er helt rå!
-
- Be
- Mood:
Bra band, bare synd at skriking er byttet ut med jamring/gjespevokal. Alt ellers er veldig bra. Litt bedre vokal på sisteskiva, men den forrige er ikke hørbar pga. vokalen til cornelius. Synd. Liker best de 2 første + Jernlov. Lazare sa til meg for et par år siden, at Neonism skulle spilles inn og utgis på nytt. Noen som vet progressen der?? Fantastisk bra plate selv med møkkete lydbilde.
-
- Embryo
- Mood:
Mister Melby wrote:Bra band, bare synd at skriking er byttet ut med jamring/gjespevokal. Alt ellers er veldig bra. Litt bedre vokal på sisteskiva, men den forrige er ikke hørbar pga. vokalen til cornelius. Synd. Liker best de 2 første + Jernlov. Lazare sa til meg for et par år siden, at Neonism skulle spilles inn og utgis på nytt. Noen som vet progressen der?? Fantastisk bra plate selv med møkkete lydbilde.
Neonism er nok det beste de har utgitt ja. Produksjonen på Red for Fire og Black for Death er heslig spinkel og digital, noe som gjør svært lite positivt for det halvveise låtmaterialet. Bandet har utspilt sin rolle, legg opp gutar!
Rökning kan skada sperman och minskar fruktsamheten.
babyPESS wrote:Agg wrote:Har bare hørt "Red for Fire", som jeg forsåvidt syns var ganske kul, men den udugelige engelskuttalen i endel av låtene irriterer meg så mye at jeg ikke klarer å få fullt utbytte av den skiva.
Takk, Kari. Jeg har akkurat samme følelsen, og det generelt sett når det gjelder vokalen til den mannen. Hva f**n gjør egentlig han i det bandet annet enn å ta opp plass på scenen? Det samme gjelder kystnepen av en vokalist i Lacuna Coil. "Ja, vi er jo kompiser, så du får vel ta litt vokal da..."
Når det gjelder Solefald: altfor lenge siden jeg hørte på Det lineære skafottet, men tittelen er i det minste finfin. I øyeblikket er det nok "Red for fire" som stikker av med seieren, mens "Pills..." nettopp ble gjenoppdaget forleden dag. Likte den mye bedre nå, i ettertid. Neonism kan jeg ikke si det samme om, da denne har gått fra jevn rotering da den kom ut, til nå å irritere meg grenseløst. Noe av materialet er ytterst pretensiøst, men det er ikke det som ødelegger den... Det er den j***a "Backpacka Baba", eller hva f**n den heter. Den irriterer meg på lik linje med kuken i gjenvinningsreklamen; han som dukker opp i døren og spør om du har glemt noe. Ja, også han i reklamen for Posten... *puste dypt inn, og rolig ut...*
-
- Belieber
- Mood:
i motsetning til bikkja mi her, har jeg virkelig aldri hatt sansen for Solefald. Noen må prøve å overbevise meg, om de mener jeg kommer til å like det.
Sigur Ros - Olsen Olsen
Sigur Ros - Olsen Olsen
hehe, blunk blunk, hehe