Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste bandet fra Norge

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kryss av:

Artch
3
1%
Aura Noir
4
2%
Blood Red Throne
1
0%
Borknagar
0
No votes
Carpathian Forest
1
0%
Circus Maximus
3
1%
Conception
5
2%
Darkthrone
29
14%
Dimmu Borgir
4
2%
Dødheimsgard
2
1%
Einherjer
2
1%
Emperor
24
11%
Enslaved
6
3%
Equinox
6
3%
Extol
2
1%
Gaia Epicus
1
0%
Gehenna
1
0%
Gorgoroth
0
No votes
Green Carnation
2
1%
Immortal
15
7%
Keep of Kalessin
1
0%
Khold
0
No votes
Lowdown
2
1%
Pagan's Mind
2
1%
Purified in Blood
0
No votes
Red Harvest
3
1%
Road
0
No votes
Satyricon
2
1%
Seigmen
6
3%
Sirenia
2
1%
Solefald
0
No votes
Stonegard
1
0%
Susperia
0
No votes
Taake
3
1%
The Allseeing I
1
0%
TNT
9
4%
Ulver
5
2%
Urgehal
0
No votes
Vesen
3
1%
Vreid
1
0%
Burzum
7
3%
Mayhem
1
0%
Arcturus
5
2%
Koldbrann
2
1%
Zyklon
1
0%
Windir
7
3%
Nattefrost
0
No votes
1349
0
No votes
Myrkskog
1
0%
Spiral Architect
5
2%
Thorns
1
0%
Motorpsycho
0
No votes
Thule
1
0%
Aunt Mary
1
0%
Junipher Greene
0
No votes
Popol Vuh/Ace
0
No votes
Ruphus
1
0%
Stage Dolls
0
No votes
Return
0
No votes
Titanic
0
No votes
Høst
0
No votes
Prudence
1
0%
Flax
0
No votes
Old Man's Child
1
0%
Folque
1
0%
White Willow
2
1%
Kerrs Pink
0
No votes
We
0
No votes
Wig Wam
0
No votes
Dream Police
0
No votes
Vagabond
0
No votes
Jorn
2
1%
Infernö
2
1%
Backstreet Girls
4
2%
Tindrum
1
0%
Trivial Act
0
No votes
Manitou
1
0%
Limbonic Art
0
No votes
Witchhammer
1
0%
Covenant/The Kovenant
0
No votes
Carburetors
2
1%
Sons Of Angels
0
No votes
Carnivora
0
No votes
Black Debbath
3
1%
Thulsa Doom
0
No votes
Gluecifer
0
No votes
Scariot
2
1%
Ark
1
0%
Turboneger
0
No votes
Peccatum
0
No votes
In the Woods...
0
No votes

Total votes: 209

torjo
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by torjo »

Rector wrote:Kanskje Mayhem, Arcturus, Dimmu Borgir, Ruphus, TNT. Flere syns jeg ikke holder intl standard. "Hjemmeband", resten, for å si det sånn.

Siden du nevner Ruphus (bra band!) så ville jeg være interessert i om du kjenner andre av Norges 70-tallsband? I så fall, hva er det som gjør at de ikke holder internasjonal standard?

Om du ikke kjenner band som Aunt Mary, Titanic, Junipher Greene, Høst, Folque etc. har jeg et knippe album å anbefale deg. :)
Ta tårnet, Ebralidze!

Cesarine
Beli
Beli
Mood:

Post by Cesarine »

Litt av en liste, hvor det alikevel manglet noen.
MEN disse er noen jeg hører en del på.

DHG
Red Harvest
Motorpyscho (jaja, Smeggis)
Gluecifer

Stressminister
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stressminister »

What, kun et band på O????? :lol:

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

Cesarine wrote:Litt av en liste, hvor det alikevel manglet noen.
MEN disse er noen jeg hører en del på.

Motorpyscho (jaja, Smeggis)

hoho, se der, ja! ikke verst for ei stonerberte! :D

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

torjo wrote:
Rector wrote:Kanskje Mayhem, Arcturus, Dimmu Borgir, Ruphus, TNT. Flere syns jeg ikke holder intl standard. "Hjemmeband", resten, for å si det sånn.

Siden du nevner Ruphus (bra band!) så ville jeg være interessert i om du kjenner andre av Norges 70-tallsband? I så fall, hva er det som gjør at de ikke holder internasjonal standard?

Om du ikke kjenner band som Aunt Mary, Titanic, Junipher Greene, Høst, Folque etc. har jeg et knippe album å anbefale deg. :)

Ruphus-Lpen faren min har høres mye bedre ut på 45 RPM enn 33. Da er den j****g fet.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Dirant wrote:Ruphus-Lpen faren min har høres mye bedre ut på 45 RPM enn 33. Da er den j****g fet.

Er det "New Born Day" han har?

Skulle likt å høre stemmen til Gudny Aspaas på 45 RPM.
Ta tårnet, Ebralidze!

Black_death
Beli
Beli
Mood:

Post by Black_death »

Emperor

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

torjo wrote:
Dirant wrote:Ruphus-Lpen faren min har høres mye bedre ut på 45 RPM enn 33. Da er den j****g fet.

Er det "New Born Day" han har?

Skulle likt å høre stemmen til Gudny Aspaas på 45 RPM.

Nei, "Man Made".

Det høres ut som elektronika.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Goregasm
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Goregasm »

Darkthrone.
Image

Rector
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rector »

Dirant wrote:
torjo wrote:

Ruphus-Lpen faren min har høres mye bedre ut på 45 RPM enn 33. Da er den j****g fet.

Det, skjer vel egtl oftest straks vokalisten åpner kjeften på engelsk... :oops: (Diss gåos forr blekk-metl tu.) Utrolig mye bra som er komponert og iverksatt av gamle norske band, men så hadde de frontmenn som Teigen o.l., å dra det hele nedpå dølanivå med språkkunnskapene sine. Høst, er unnskyldt da, som tok tekstene på norsk. Men til gjengjeld syns jeg ikke personlig at de var spesielt sterke låtskrivere. Titanic og Folque har jeg vel ikke hørt hele album av, gir seff en tjangs om de i det hele tatt har noe man kan finne...? Har jo, til tross for Teigen, basa meg gjennom alt av Popol. For å gi en tjangs, sant.

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Rector wrote:Det, skjer vel egtl oftest straks vokalisten åpner kjeften på engelsk... :oops: (Diss gåos forr blekk-metl tu.) Utrolig mye bra som er komponert og iverksatt av gamle norske band, men så hadde de frontmenn som Teigen o.l., å dra det hele nedpå dølanivå med språkkunnskapene sine. Høst, er unnskyldt da, som tok tekstene på norsk. Men til gjengjeld syns jeg ikke personlig at de var spesielt sterke låtskrivere. Titanic og Folque har jeg vel ikke hørt hele album av, gir seff en tjangs om de i det hele tatt har noe man kan finne...? Har jo, til tross for Teigen, basa meg gjennom alt av Popol. For å gi en tjangs, sant.

Akkurat Popol Vuh/Ace kjenner jeg kun gjennom enkeltlåter.
Av Titanic er det debuten jeg best kan anbefale. Av Aunt Mary kan du egentlig kjøpe alle tre studioalbumene fra tidlig 70-tall, men "Loaded" og "Janus" er de beste. Førstnevnte er den hardeste, den sistnevnte er mer progressiv. Men min favorittplate fra perioden er nok Junipher Greenes "Friendship". Å si at ikke den holder internasjonal kvalitet vil være total skivebom.

Ellers var Folque et virkelig anerkjent folkrock-band ute i Europa. Jeg kjenner bare debuten, og den er virkelig bra, men ekspertene anbefaler også "Kjempene På Dovrefjell" og "Vardøger".
Ta tårnet, Ebralidze!

fimbulvinter
Embryo
Embryo
Mood:

Post by fimbulvinter »

Det er vell stjerneklart!! Arcturus og Immortal eier alle de norske troner! Hvertfall i metal!

Rector
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rector »

torjo wrote:Akkurat Popol Vuh/Ace kjenner jeg kun gjennom enkeltlåter.
Av Titanic er det debuten jeg best kan anbefale. Av Aunt Mary kan du egentlig kjøpe alle tre studioalbumene fra tidlig 70-tall, men "Loaded" og "Janus" er de beste. Førstnevnte er den hardeste, den sistnevnte er mer progressiv. Men min favorittplate fra perioden er nok Junipher Greenes "Friendship". Å si at ikke den holder internasjonal kvalitet vil være total skivebom.

Ellers var Folque et virkelig anerkjent folkrock-band ute i Europa. Jeg kjenner bare debuten, og den er virkelig bra, men ekspertene anbefaler også "Kjempene På Dovrefjell" og "Vardøger".

Av Aunt Mary kjenner jeg vel fra gammelt av det som har vært å oppdrive i butikk i moderne tid. Loaded er såpass sterk at nevnte typiske engelskkunnskaper går mer mellom fingrene der. JG, Titanic, Folque er vel kanskje best å se etter hos fylkesbiblioteket. Er der jeg har truffet på mest sånt før. Vet du om Ruphus fins på CD uten bonus...? I HATE BONUS! :x

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Rector wrote:Vet du om Ruphus fins på CD uten bonus...? I HATE BONUS! :x

Hm, jeg har kun "New Born Day", men husker ikke i farten om det er bonus-spor på den. Det må jeg nesten sjekke hjemme, om ikke noen andre kan svare.

Uansett, en veldig bra plate!
Jeg er på jakt etter "Ranshart" og "Let Your Light Shine". Sistnevnte er visstnok mer i jazzrock-gata, men skal være meget bra.
Ta tårnet, Ebralidze!

Rector
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rector »

torjo wrote:
Rector wrote:Vet du om Ruphus fins på CD uten bonus...? I HATE BONUS! :x

Hm, jeg har kun "New Born Day", men husker ikke i farten om det er bonus-spor på den. Det må jeg nesten sjekke hjemme, om ikke noen andre kan svare.

Uansett, en veldig bra plate!
Jeg er på jakt etter "Ranshart" og "Let Your Light Shine". Sistnevnte er visstnok mer i jazzrock-gata, men skal være meget bra.

Var vel New Born Day jeg lytta på sist jeg keik etter Ruphus. Kanon album rett i tier'n for meg, men så kom det altså et uvelkomment spor 8, med helt annen mix også... hvis jeg ikke husker feil album. Jeg dig jo jazzrock og, i riktig vri, så alt er jo potensielt av Ruphus. Tror jeg har hørt kjapt på Let Your Light Shine, men det fór litt ut andre øret akkurat den dagen. Platekompaniet har jo disse nye utgavene i det minste. Vrir hjernen litt av og til med spm om det har vært noen som har brukt stemmen sin bedre enn Aspaas i norsk rock. Harnell var jo der, men ikke akkurat norsk, han.

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

EDA!?! wrote:Det beste bandet fra Norge er Bastard Sons Of Buddha, men de spiller ikke lenger for alle ble narkomaaaaaaaane! :cry:

eg vil hørra!

Helle
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Helle »

Rector wrote:
Dirant wrote:
torjo wrote:

Det, skjer vel egtl oftest straks vokalisten åpner kjeften på engelsk... :oops: (Diss gåos forr blekk-metl tu.) Utrolig mye bra som er komponert og iverksatt av gamle norske band, men så hadde de frontmenn som Teigen o.l., å dra det hele nedpå dølanivå med språkkunnskapene sine. Høst, er unnskyldt da, som tok tekstene på norsk. Men til gjengjeld syns jeg ikke personlig at de var spesielt sterke låtskrivere. Titanic og Folque har jeg vel ikke hørt hele album av, gir seff en tjangs om de i det hele tatt har noe man kan finne...? Har jo, til tross for Teigen, basa meg gjennom alt av Popol. For å gi en tjangs, sant.

Hø? Teigen var da ikke SÅ dårlig i engelsk? Jeg har aldri skjønt hvorfor folk henger seg sånn opp i uttalen til vokalister. Det er ikke det som er viktig!
Image

Hør JernverketRadio Rox onsdager og søndager klokken 21.00.

Snik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snik »

Helle wrote: Hø? Teigen var da ikke SÅ dårlig i engelsk? Jeg har aldri skjønt hvorfor folk henger seg sånn opp i uttalen til vokalister. Det er ikke det som er viktig!

Når engelskuttalen blir flaut dårlig (type Vintersorg) er det et så forstyrrende element at det ikke går an å høre på musikken, i hvert fall for min del. Men at Teigen trekkes frem som spesielt dårlig skjønner jeg ikke.

Helle
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Helle »

Ja, det er forskjell på Sonata Arctica og Jahn Teigen altså...
Image

Hør JernverketRadio Rox onsdager og søndager klokken 21.00.

Innipunn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Innipunn »

Helle wrote:Ja, det er forskjell på Sonata Arctica og Jahn Teigen altså...
Vintersorg i Sonata Arctica, den var ny.

Locked Previous topicNext topic