Beste Cirith Ungol art-work
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Beste Cirith Ungol art-work
Tilfeldigvis rett etter den tilsvarende King Diamond art-work-pollen, gikk det opp for meg at Cirith Ungol forlanger og fortjener en likedan poll. Dette er flotte covers, tegnet av Michael Whelan. Som Greg Lindstrom sier, så har Whelan mange flere Elric-covers på lur, for en evt. kommende plate.
Se coverene i full størrelse her: http://truemetal.org/cirithungol/nadsokor.htm
Se coverene i full størrelse her: http://truemetal.org/cirithungol/nadsokor.htm
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Tenkte dette kunne være interessant, fra et Cirith Ungol-intervju
Greg Lindstrom wrote:Michael is the finest fantasy artist around. I think maybe some people buy the album for the cover art and throw the record away! The series of Elric paintings gives the albums a nice sense of continuity. And Michael has a couple more Elric paintings that could be used for a new album. Personally, I think the F & F cover is one of the best album covers ever.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Som en ekstra trivia, må det frem at Michael Whelan er samme mannen som også har malt covers for Meat Loaf og Sepultura!
Stormbringer (Frost & Fire-original)
Paradise Lost original
One Foot In Hell
Stormbringer (Frost & Fire-original)
Paradise Lost original
One Foot In Hell
De coverne ble også brukt på Michael Moorcocks Elricbøker på amerikanske utgivelser på søttitallet, og det er det bildene egentlig er laget for. Jeg har tilfeldigvis bøkene også, i tillegg til skivene. Bildene er også brukt på rollespillprodukter til Stormbringer RPG fra Chaosium på åttitallet.
Jeg er glad i alle coverne, uheldigvis har jeg ikke alle på vinyl (og Paradise Lost finnes da heller ikke på vinyl annet enn som bootleg). One Foot in Hell er dog favoritten, kanskje fordi den er omslag for den Elricboka jeg liker best. Frost and Fire kommer rett på sida, kanskje litt bak.
Jeg er glad i alle coverne, uheldigvis har jeg ikke alle på vinyl (og Paradise Lost finnes da heller ikke på vinyl annet enn som bootleg). One Foot in Hell er dog favoritten, kanskje fordi den er omslag for den Elricboka jeg liker best. Frost and Fire kommer rett på sida, kanskje litt bak.
"Even s***n wears leather"
-
- Belieber
- Mood:
- Been thanked: 0
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Har du ikke hørt dem? Stor skam på deg! Fantastisk og latterlig bra, veldig unikt også. Løp og kjøp med en eneste gang! Begynn gjerne med King Of The Dead, men alle er bra.Worship wrote:Jeg har ikke mye kjennskap til Cirith Ungol, men Frost And Fire har det feteste coveret.
-
- Belieber
- Mood:
- Been thanked: 0
MikkelRev wrote:Har du ikke hørt dem? Stor skam på deg! Fantastisk og latterlig bra, veldig unikt også. Løp og kjøp med en eneste gang! Begynn gjerne med King Of The Dead, men alle er bra.Worship wrote:Jeg har ikke mye kjennskap til Cirith Ungol, men Frost And Fire har det feteste coveret.
Hørte noen sanger fra Frost and Fire som gjorde at dette havnet høyt på innkjøpslista.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Triviell tilleggsopplysning, Michael Whelan har også vært inspirasjonskilde for Deep Purples Stormbringer.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Det gjør du vel lurt i
Last ned War Eternal, Frost And Fire og Finger Of Scorn eller ta sjansen og kjøp King Of The Dead, også resten etterpå.
Last ned War Eternal, Frost And Fire og Finger Of Scorn eller ta sjansen og kjøp King Of The Dead, også resten etterpå.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass