Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hvor mange sjanser gir du en plate?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

ja?

Hvis den er totalt rævva, så gidder jeg ikke høre mer på den
13
30%
Kanskje den blir bedre etterhvert
8
19%
Selvfølgelig fortjener alle plater minst 2 sjanser, må jo få tid til å sette seg!
22
51%

Total votes: 43

Topic author
Opeth82
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvor mange sjanser gir du en plate?

Post by Opeth82 »

Har lurt litt på dette, bør man gi en plate flere sjanser selv om man syns den er helt rævva ved første lytterunde og tenker dette kunne jeg godt vært foruten. Jeg er veldig rask med å avskrive grupper/plater, kanskje for fort av og til..hva mener folket? Fortjener alle plater mer enn èn sjanse før man "kaster" den i søpla.

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Kommer helt an på hvilket band/artist det er, de jeg har ett forhold til fra før får mange sjanser.

Hvis jeg blir anbefalt/kommer over noe nytt laster jeg ned og gir det noen gjennomhøringer, hvor mange avhenger av førsteinntrykket og om det blir bedre for hver gjennomhøring.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

Shitrock
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Shitrock »

Hvis den er totalt ræv, og eg verkeleg høyrer på plata, så er den ferdig.
For eit liv

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Hører bare på plater én gang, om jeg liker de eller ikke.

Voidhanger
Poser
Poser
Mood:

Post by Voidhanger »

Høyrde gjennom Emperor - Promotheus ca 30 gongar. Ville så gjerne at den skulle vera bra! Men sjølv etter 30 gjennomhøyringar var den skit.

Ellers gir eg vanlegvis platene to-tre gjennomhøyringar før eg gir opp.

Snik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snik »

Som enkelte har nevnt tidligere hører jeg straks om musikken har potensiale i det hele tatt. Altså skulle det holde med én lytt.

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

Kommer helt ann på. Er det totalt ræva første gangen, sier det seg vel selv at det er veldig liten sjanse for at det vokser seg så bra at det faktisk er verdt det. Er så mye musikk der ute som man enda ikke har sjekka ut, så å bruke tid på drittmusikk som kanskje kan strekke seg til brukbart, det gidder jeg ikke lenger.

Conan

Post by Conan »

Blir noen sjanser uansett om det er et band jeg liker fra før eller sjekker ut.

Fettsnerk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fettsnerk »

Jeg gir som regel flere sjanser uansett hva jeg syns etter de første gjennomhøringene, men hvis jeg fortsatt mener det er skrap etter 5-6 ganger, så gir jeg ofte opp. Dog kan det godt hende jeg gir en ny sjanse etter lang, lang tid. Den skiva hvor det har vært størt misforhold mellom kvalitet og antall gjennomhøringer er garantert "St. Anger".

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Kommer helt ann på hvilken skive det er. Noen ganger hører man at det er en plate du aldri vil komme til å like, men som regel prøver jeg likevel å gi plater en to-tre runder før jeg gir meg.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

"Selvfølgelig fortjener alle plater minst 2 sjanser, må jo få tid til å sette seg!"

...de beste skivene er oftere "grow'ere" som ikke sitter før etter fler gjennomhøringer. Fort gjort å fordømme nye band om man ikke gir dem tilstrekkelig med tid. Husk at de gamle Maiden-skivene har man hørt hundrevis av ganger, man kan ikke forvente at ei ny skive med et nytt band skal sitte like godt etter et halvhjerta forsøk.
Image

GERBER
Embryo
Embryo
Mood:

Post by GERBER »

Gir det ofte en gang eller to, men er det j****g dårlig er det som regel j****g dårlig. Enkelte som vokser enormt, men som krever litt tid. Halvvrient.

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

Jeg gir alle skiver hvertfall to runder før jeg bestemmer meg for om det er drit eller noe som skal satses videre på. Med mindre det er helt vanvittig ræva, da.
Image

Bubble
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Bubble »

Hvis den er totalt rævva, så gidder jeg ikke høre mer på den

Snik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snik »

Affen wrote:...de beste skivene er oftere "grow'ere" som ikke sitter før etter fler gjennomhøringer.

Helt enig sånn sett, men jeg har ingen problemer med å fastslå etter én lytting om det er verdt å gi flere muligheter. Om det ikke sitter skikkelig er noe annet.

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Pleier å gi ting mange sjanser, men hvis jeg syns det er ufattelig rævva så gidder jeg ikke. Jeg har f.eks. hørt gjennom "Reign in blood" veldig mange ganger i forhold til at jeg ikke liker den. Jeg ville så gjerne at den skulle være bra.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Johnny Jackal
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Johnny Jackal »

Dirant wrote:Pleier å gi ting mange sjanser, men hvis jeg syns det er ufattelig rævva så gidder jeg ikke. Jeg har f.eks. hørt gjennom "Reign in blood" veldig mange ganger i forhold til at jeg ikke liker den. Jeg ville så gjerne at den skulle være bra.

Legg vekk limen du sniffer når du hører på skiva, så skal du få se.

litt drøy, oppskrytt skive. Men fortsatt mye bra

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

Hvis musikken bare fikk 1-3 sjanser, så er det j****g mye jeg hadde gått glipp av. Artister som jeg har gjort litt "research" på, og som jeg har oppriktig interesse av å sjekke ut, får MANGE sjanser på å sette seg. Musikk som jeg får via radio, samplere (ala de som følger med Terrorozer) og lignende, er de som bare får det ene forsøket.

Pleier som regel å forsikre meg om at plater jeg kjøper, er plater som jeg har tenkt og lytte en del til. Noen ting må en bare lære seg å like, det hjelper selvfølgelig på hvis det er en viss fascinasjon til stede.

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Worship wrote:
Dirant wrote:Pleier å gi ting mange sjanser, men hvis jeg syns det er ufattelig rævva så gidder jeg ikke. Jeg har f.eks. hørt gjennom "Reign in blood" veldig mange ganger i forhold til at jeg ikke liker den. Jeg ville så gjerne at den skulle være bra.

litt drøy, oppskrytt skive. Men fortsatt mye bra

Jaggu!
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Imp y Celyn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imp y Celyn »

Får alltid fleire sjansar. Men samtidig so går det stort sett an å kjenne kva som er i vente sjøl om det ikkje sitt første gangen.

Selfølgelig kjem eg ikkje på håndfaste eksempel no, men det har vore plater som har havna i hylla og blitt plukka fram igjen etter kjempelang tid og som har vore veldig bra, sjøl om eg ein gang i verden trudde noke anna...

Locked Previous topicNext topic