Hvor mange sjanser gir du en plate?
Hvis ei eller annen skive appellerer ikke til meg virkelig MYE etter første høringa kommer jeg ikke tilbake til den. På den andre siden, har jeg kommet over utgivelser som jeg har intuitivt betrakta som interessante men for komplisert for øyeblikket så har jeg ventet på å bli i mer passende humør for å skjønne dem... Det var tilfellet med Peccatums første skiva og The 2nd Moon-EP`n.
Spørs hva det er snakk om. Jeg gidder ikke å gi den siste tapen til Liksvartr enda en lytt liksom.
Derimot band som f.eks Tool og slikt, krever at man må sette seg litt inn i det for å få fullt utbytte av det.
Derimot band som f.eks Tool og slikt, krever at man må sette seg litt inn i det for å få fullt utbytte av det.
De fleste plater får en del sjanser av meg.. Men enkelte ting må jeg innrømme at jeg har avfeid ganske så radig..
Synes ikke noe særlig om Extol's "Undeceived" ved første gjennomhøring, men elsker den nå!
Synes ikke noe særlig om Extol's "Undeceived" ved første gjennomhøring, men elsker den nå!
"The Product Is Sold, The Memory Fades"
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Én gang. Er den ræva, blir den satt i hylla og glemt..Kan godt hende det står noen plater i hylla som egentlig er kjempebra. I judge quickly.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?
Hvis den er veldig ræva så kansje en eller to ganger. Hvis den er litt dårlig kan jeg gi den like mye spilletid som en god skive.
Jeg trenger som regel flere lyttinger før jeg liker noe som helst, egentlig. Så klart finnes det unntak. Reign in Blood, Vulgar Display of Power, Pleasure to Kill, Agent Orange og A Blaze in the Northern Sky satt sånn ca. med en gang.
-
- B
- Mood:
Husk at Tool er musik for stonere og syrehuer. Eller emosjonelle frustrerte ungdommer som tror de får være med på noe skikkelig stort gjennom vokalistens tekster.Roar wrote:Spørs hva det er snakk om. Jeg gidder ikke å gi den siste tapen til Liksvartr enda en lytt liksom.
Er bare to låter av de jeg har hørt som er litt snasne.
Sassu-Wunnu wrote:Husk at Tool er musik for stonere og syrehuer. Eller emosjonelle frustrerte ungdommer som tror de får være med på noe skikkelig stort gjennom vokalistens tekster.Roar wrote:Spørs hva det er snakk om. Jeg gidder ikke å gi den siste tapen til Liksvartr enda en lytt liksom.
Derfor Tool må jobbes litt med(iallfall måtte jeg det). Tok sin tid, men til slutt begynte jeg å like flere og flere låter.
Og det med syrehoder og teen angst tar jeg som en liten spøk. \o/
Anna skive som måtte flere runder i spiller'n, var Meshuggah - Catch 33 and now I loves it.
Det må være helt feil musikk de ganger 1 avvisning er nok. Ofte må jeg høre album 2 ganger for "second opinion" på en annen dag, liksom. Og enkelte sjeldne sitter utrolig langt inne; Enslaved "Frost" f.eks, har jeg kjøpt 3 ganger før den ble trygg i hylla.
Ja, det er sikkert derfor jeg kicker på de.Sassu-Wunnu wrote:Husk at Tool er musik for stonere og syrehuer. Eller emosjonelle frustrerte ungdommer som tror de får være med på noe skikkelig stort gjennom vokalistens tekster.Roar wrote:Spørs hva det er snakk om. Jeg gidder ikke å gi den siste tapen til Liksvartr enda en lytt liksom.
babyPESS wrote:5! Verken MER ELLER MINDRE! Setter noen på en plate jeg har hørt 5 ganger på fest, så er det RETT BORT på stereoanlegget og UT med plata!
Dåli' hjort
Ja, HJORT!
-
- Belieber
- Mood:
Spørs hva det er. om det er "min" sjanger, og jeg har et eller anna forhold til bandet, gir man det flere sjanser, enn om det er et totalt ukjent (for meg) band, eller i en sjanger jeg ikke er så bevandret i.
hehe, blunk blunk, hehe
Conan wrote:TheUnborn wrote:Opeth82 wrote:Fortjener alle plater mer enn èn sjanse før man "kaster" den i søpla.
Selvsagt.
Så hvis jeg gir deg en Linkin Park skive til jul så hører du på den mer en engang før du kaster den?
"The Product Is Sold, The Memory Fades"
-
- Poser
- Mood:
Snik wrote:Affen wrote:...de beste skivene er oftere "grow'ere" som ikke sitter før etter fler gjennomhøringer.
Helt enig sånn sett, men jeg har ingen problemer med å fastslå etter én lytting om det er verdt å gi flere muligheter. Om det ikke sitter skikkelig er noe annet.
Er inne på noe her karer, men det det må være noe ved skiva som fenger hvis den skal få flere sjanser hos meg. Er det ikke det så er'n fort ute i kulden.... Det er ofte slik at noen ting vet man bare at man kan gi opp, etter et tappert forsøk
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Belieber
- Mood:
Det spoers litt. Darkthrone, med Under a Funeral moon brukte jeg mange gjennomhoeringer paa aa faa til aa sitte. og den sitter ikke helt enda. Mens med Iron Maiden sitter ting somregel med engang. Av daarlig musikk, saa har jeg gitt Wig Wam 1 sjanse, og det var mer enn nok.