Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Bon Scott-årene til AC/DC

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hva var AC/DCs beste plate med Bon Scott?

High Voltage
11
16%
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
5
7%
Let There Be Rock
6
9%
Powerage
17
25%
Highway to Hell
30
43%

Total votes: 69

Rector
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rector »

Jeg syns AC/DC er viktig å ha i musikkverdnen. De er fra puben og ingen virtuoser, men akkurat det gjør at generasjon på generasjon av unge amatører finner tøff musikk som pr note ikke er hardt å fremføre. Men, å LÅTE som AC/DC krever mye innsikt i den enkelte AC/DC-medlems personlige stil. Og spesielt rytmeseksjonen da. Veldig få cover band spiller AC/DC korrekt. Det her er musikk som gir deg god morsmelk som gryende musiker.

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

Akula wrote:
smeghead wrote:jeg kan ikke begripe at Glamøks liker møkkabandet AC/DC, men misliker Motörhead. ikke særlig metal!
Det er faktisk nøyaktig motsatt av hvordan det burde vært. Selv liker jeg Motörhead og ser på AC/DC som noen latterlige amatører uten livets rett.

Jeg er en slags musikksmakens antikrist, skjønner du.

Jeg tør forøvrig vedde på at Motörhead og AC/DC begge har stor respekt for hverandre som band.

Og Rector - du må høre AC/DC-tribute-bandet Spellbound fra Lyngdal! Og det har absolutt ingenting med at bruttern spiller bass der.
Eläkööt supikoirat!

Rector
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rector »

Spellbound. Aldri hørt om, er det Johnson-sang da gjerne? Samme for meg hvilken vokalist-æra, dig begge. Bruker å sjekke de jeg finner på veien. Men triste typiske med tributt-band er at bare par stk i bandet er godt inne i AC/DC-ting... mens resten av bandet spiller bare som almindelige rock musikere. Og da blir det ikke AC/DC. :cry:

Bonfire
Spermatozoon
Mood:

Post by Bonfire »

Highway To Hell er jo tidenes beste plate.

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:

Post by _Antarath_ »

Rector wrote:Jeg syns AC/DC er viktig å ha i musikkverdnen. De er fra puben og ingen virtuoser, men akkurat det gjør at generasjon på generasjon av unge amatører finner tøff musikk som pr note ikke er hardt å fremføre. Men, å LÅTE som AC/DC krever mye innsikt i den enkelte AC/DC-medlems personlige stil. Og spesielt rytmeseksjonen da. Veldig få cover band spiller AC/DC korrekt. Det her er musikk som gir deg god morsmelk som gryende musiker.

Meget bra sagt!

Patto
Hitchhiker
Mood:

Post by Patto »

P.d.d, "Powerage".

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Antarath_MATS wrote:
Rector wrote:Jeg syns AC/DC er viktig å ha i musikkverdnen. De er fra puben og ingen virtuoser, men akkurat det gjør at generasjon på generasjon av unge amatører finner tøff musikk som pr note ikke er hardt å fremføre. Men, å LÅTE som AC/DC krever mye innsikt i den enkelte AC/DC-medlems personlige stil. Og spesielt rytmeseksjonen da. Veldig få cover band spiller AC/DC korrekt. Det her er musikk som gir deg god morsmelk som gryende musiker.

Meget bra sagt!
Reactor er inne på noe viktig, men utsagnet hans har en viktig forutsetning og det er det uthevede. Nesten INGEN coverband spiller DC låter slik de skal spilles, og det gjør at det meste av glans forsvinner.... that's a sad fact :!: Bandet har mye bra, men da fortjener det å bli spilt riktig også, men etter ei skive er overdosen for meg farlig nær også :roll:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Rector
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rector »

Men i cover-bandenes favør vil jeg av litt erfaring og påpeke at, å finne FEM dediserte + kompetente AC/DC-oppfattere å samle i samme band og i samme by... er mildt sagt langt mer enn et hobby-arbeide. Det er vel bare en liten overdrivelse at det organisatoriske i en autentisk AC/DC-tribute kan ligne drift av et 1. div fotballag, hehe.

Warslaughter
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Warslaughter »

vanskelig å bestemme seg :? men jeg gikk for Highway To Hell,kongeskive!

If You Want Blood (You've Got It) np

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

På tide å dra fram denne tråden igjen. Her sørpå er det sommer og sol, og det betyr AC/DC-sesong. Bon Scott-favoritten Powerage er som vanlig først ut for min del, og trigger som vanlig et skikkelig AC/DC-kick. Såh, noen som ikke stemte sist som føler sitt kall? AC/DC, FOR f**n!! :D

np AC/DC - Riff Raff
Image

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Komplett uforståelig at Let There Be Rock har færrest stemmer.
Ta tårnet, Ebralidze!

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

Jeg gikk visst glipp av denne første gangen, så dette var en fin tråd å bringe tilbake Affen. Dette er så jevnt, og alle disse skivene er så bra, men det får bli...Powerage. Kunne blitt Highway to Hell eller Let There be Rock også. Alle disse er bedre enn Back in Black mener nå jeg.
"Even s***n wears leather"

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

knuthulhu wrote:Jeg gikk visst glipp av denne første gangen, så dette var en fin tråd å bringe tilbake Affen. Dette er så jevnt, og alle disse skivene er så bra, men det får bli...Powerage. Kunne blitt Highway to Hell eller Let There be Rock også. Alle disse er bedre enn Back in Black mener nå jeg.

Bare hyggelig! Kan jo ikke la Conan få ansvaret alene for å dra fram gamle tråder, dessuten hadde jeg litt mer å si enn at jeg var enig med meg sjøl for et år eller to siden :)

Veldig enig at alt er bra. Som jeg skreiv i Brian Johnson-tråden min, er det kun Stiff Upper Lip jeg anser som ei dårlig skive fra brødrene Young. Og i Scott-epoken er vi også enig om favoritten, Powerage 8)
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

knuthulhu wrote:Jeg gikk visst glipp av denne første gangen, så dette var en fin tråd å bringe tilbake Affen. Dette er så jevnt, og alle disse skivene er så bra, men det får bli...Powerage. Kunne blitt Highway to Hell eller Let There be Rock også. Alle disse er bedre enn Back in Black mener nå jeg.

Det meste bandet har gjort er bedre venn BIB :!:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

Lynchomaniac wrote:

Det meste bandet har gjort er bedre venn BIB :!:

Det er nå ikke sant da, men jeg hører heller på alt Bon Scott materialet før BIB settes på.

Affen wrote:Veldig enig at alt er bra. Som jeg skreiv i Brian Johnson-tråden min, er det kun Stiff Upper Lip jeg anser som ei dårlig skive fra brødrene Young. Og i Scott-epoken er vi også enig om favoritten, Powerage

Vel, jeg kan nok ikke si at jeg ser med spesielt positivt blikk på noen av platene etter Flick of the Switch - Fly on the Wall er direkte svak og Ac/Dc er egentlig ikke så veldig interessante lenger.
"Even s***n wears leather"

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Highway To Hell helt klart, med High Voltage på andre.
ROCK!

Reimers
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Reimers »

Highway to Hell!!

einavdei
Spermatozoon
Mood:

Post by einavdei »

Rector wrote:Veldig få cover band spiller AC/DC korrekt.

Men noen er nesten like tøffe -> http://www.acdshe.com/

Rector
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rector »

einavdei wrote:
Rector wrote:Veldig få cover band spiller AC/DC korrekt.

Men noen er nesten like tøffe -> http://www.acdshe.com/

De har jeg hørt før, men kan godt ta det på nytt. Men bedre å ta det litt mer edru. :beer:

HappyCamper
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HappyCamper »

Powerage
-Excuse me, Miss. Are your children twins?

-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?

-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice

Locked Previous topicNext topic