Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Henry Cow

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Poll mÄ vi ha!

Legend
1
7%
Unrest
3
20%
In Praise Of Learning
2
13%
Dette virker totalt uinteressant!
2
13%
Dette noteres! Je' ska sjekke ut Henry Cow!
6
40%
Western Culture
1
7%
 
Total votes: 15
User avatar

Bajsburk
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bajsburk »

OysteinH-O wrote:Uz Jsme Doma er veldig annerledes fra de bandene som har blitt nevnt hittils. Punk med blÄseinstrumenter og ganske festlige melodier. Likte dem veldig godt for noen Är siden, men det har i grunn ikke holdt seg sÄ veldig godt.
Anbefaler liveplata som fĂžlger some bonus-CD til gjenutgivelsen av "Uprostred Slov" (oversatt til "In the middle of words")

Kan hende at jeg bare ikke har vĂŠrt i riktig humĂžr i det siste Ă„ret, for jeg var virkelig storglad i dem i en periode.

U Totem er bra, men det ĂŠtte no Henry Cow! ;)

ja,er ikke sÄ veldig glad i de ekstremt happy og pÞnkete bitene . liker veldig godt usi, som er den eneste jeg har har. et par virkelig perler der, og et par som virkelig ikke hÞrer hjemme noensteds.

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

har hatt liggende lenge, men trur faktisk ikke jeg har hÞrt pÄ dette bandet fÞr nÄ. tilsynelatende synd Ä skam, ut fra fÞrsteinntrykket
Digitus Impudicus!

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

*Notere Uz Jsme Doma*

User avatar

Bajsburk
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bajsburk »

Vonbroten wrote:*Notere Uz Jsme Doma*

sjekk her, en av deres bedre lÄter fra usi. skal ikke gÄ god for at alt holder like hÞy kvalitet, desverre.

http://www.sendspace.com/file/7bpnzb

og event:

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

DecrapifierOfBajswafflers wrote: sjekk her, en av deres bedre lÄter fra usi. skal ikke gÄ god for at alt holder like hÞy kvalitet, desverre.
Takk! Dette gjorde jobben litt lettere.

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Dette er forresten trommisen til Henry Cow:

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

HÞrte den sangen som lÄ pÄ progarchives. Absolutt noe for meg. Tror likevel jeg mÄ drÞye innkjÞp ei stund. Ellers er det stor fare for at den drukner blant de nylig innkjÞpte. (Hvor jeg glemte Ä nevne Guapo. Sinnsvakt bra band!)

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Hehe. Nirvana for Mice er en av de dÄrligere lÄtene de har. Irriterer meg at progarchives valgte den for Ä representere HC. De har laget musikk som er mye mer spennende.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

master_k wrote:Hehe. Nirvana for Mice er en av de dÄrligere lÄtene de har. Irriterer meg at progarchives valgte den for Ä representere HC. De har laget musikk som er mye mer spennende.
Si det sÄnn som dette da; Det lover jo godt for det videre bekjentskapet hvis dette er en av de dÄrligste lÄtene deres!

User avatar

Fretless
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Fretless »

Tok litt tid Ă„ komme inn i detta, men d***n: DrĂžyt frekt band. Univers Zero ganger en million, minus litt doom. Heia!


panzermann
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by panzermann »

Jeg har likt HC lenge og setter stor pris pÄ alle skivene. Her er min raske vurdering.

Leg End: Veldig Zappa i uttrykket til tider, men elementer av samtidig engelsk fusion (jfr Soft Machine), improv (ref Derk Baily) og avantgarde. Bra spilt, rÄtten produksjon og kanskje litt uferdig til tider. Men jeg liker Nirvana for mice ( vi har faktisk vurdert Ä spille den som coverlÄt i Panzerpappa)

Unrest: Min favoritt. FÞrstesiden (vi snakker selvfÞlgelig LP her!) er noen fantastiske proglÄter, der sÊrlig "Ruins" og "Half asleep, half awake" gjÞr inntrykk med komplekse arrangementer, god spilling og sterke melodier. Mer egenart enn fÞrsteskiva. Side 2 er improvisasjoner som er bearbeidet i studio. Ganske far out til tider, men lÄter spenstig og engasjert.

In praise of learning: Eneste skiva med mange vokallÄter. Litt ujevn (improvbitene har ikke stÄtt sin prÞve), men 15 minutters eposet Living in the heart of the beast er verdt pengene alene. Ufattelig kompleks musikk, nesten pÄ grensen til det uspillbare. Men tidvis vakre og betagende partier.

Western Culture: Sisteskiva. Her tenderer de over i ren samtidsmusikk, og musikken er i all hovedsak dyster og kompleks. Men fagottist Lindsay Cooper kommer opp med noen fantastisk fine passasjer og lÄter.

Ellers:
Concerts: Med unntak av opptaket fra BBC er det elendig lyd, men du verden for et liveband dette mÄ ha vÊrt! De klare pÄ en overbevisende mÄte Ä gjenskape det mangfoldige soundet live.

Med Slapp Happy:
Desperate straights: Fengende og skrudd popskive.

Art Bears: Dette bandet fÄr jeg lage en egen trÄd for. I mine Þyne rager de hÞÞÞÞyt.

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

panzermann wrote:...men 15 minutters eposet Living in the heart of the beast er verdt pengene alene. Ufattelig kompleks musikk, nesten pÄ grensen til det uspillbare. Men tidvis vakre og betagende partier.
Min drÞm er og fÄ spilt den i et band en vakker dag. Gitartrakteringa til Frith pÄ den lÄta er untouchable. Da lÄta nÄr sitt hÞydepunkt (10:07) ejakulerer jeg, seriÞst. Jeg lasta ned en liveversjon av lÄta med Robert Wyatt. Temmelig rÞten lyd, men de spiller faktisk lÄta slik den er pÄ plata til punkt og prikke. For et liveband!

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

panzermann wrote:Jeg har likt HC lenge og setter stor pris pÄ alle skivene. Her er min raske vurdering.

Leg End: Veldig Zappa i uttrykket til tider, men elementer av samtidig engelsk fusion (jfr Soft Machine), improv (ref Derk Baily) og avantgarde. Bra spilt, rÄtten produksjon og kanskje litt uferdig til tider. Men jeg liker Nirvana for mice ( vi har faktisk vurdert Ä spille den som coverlÄt i Panzerpappa)

Unrest: Min favoritt. FÞrstesiden (vi snakker selvfÞlgelig LP her!) er noen fantastiske proglÄter, der sÊrlig "Ruins" og "Half asleep, half awake" gjÞr inntrykk med komplekse arrangementer, god spilling og sterke melodier. Mer egenart enn fÞrsteskiva. Side 2 er improvisasjoner som er bearbeidet i studio. Ganske far out til tider, men lÄter spenstig og engasjert.

In praise of learning: Eneste skiva med mange vokallÄter. Litt ujevn (improvbitene har ikke stÄtt sin prÞve), men 15 minutters eposet Living in the heart of the beast er verdt pengene alene. Ufattelig kompleks musikk, nesten pÄ grensen til det uspillbare. Men tidvis vakre og betagende partier.

Western Culture: Sisteskiva. Her tenderer de over i ren samtidsmusikk, og musikken er i all hovedsak dyster og kompleks. Men fagottist Lindsay Cooper kommer opp med noen fantastisk fine passasjer og lÄter.

Ellers:
Concerts: Med unntak av opptaket fra BBC er det elendig lyd, men du verden for et liveband dette mÄ ha vÊrt! De klare pÄ en overbevisende mÄte Ä gjenskape det mangfoldige soundet live.

Med Slapp Happy:
Desperate straights: Fengende og skrudd popskive.

Art Bears: Dette bandet fÄr jeg lage en egen trÄd for. I mine Þyne rager de hÞÞÞÞyt.

Takker for den. Har ikke noe forhold til HC, har bare hÞrt to-tre lÄter. Trenger nok oppdatering pÄ den fronten.
"Even s***n wears leather"


panzermann
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by panzermann »

master_k wrote:
panzermann wrote:...men 15 minutters eposet Living in the heart of the beast er verdt pengene alene. Ufattelig kompleks musikk, nesten pÄ grensen til det uspillbare. Men tidvis vakre og betagende partier.
Min drÞm er og fÄ spilt den i et band en vakker dag. Gitartrakteringa til Frith pÄ den lÄta er untouchable. Da lÄta nÄr sitt hÞydepunkt (10:07) ejakulerer jeg, seriÞst. Jeg lasta ned en liveversjon av lÄta med Robert Wyatt. Temmelig rÞten lyd, men de spiller faktisk lÄta slik den er pÄ plata til punkt og prikke. For et liveband!

Har dessverre ikke fÄtt spilt mer enn noen takter pÄ Þving av Nirvana for mice. Men med coverbandet Bad Alchemy spilte vi i 2002 "Half asleep, half awake", "Beautiful as the moon terrible as an army of banners" og "Bad Alchemy" av HC/Slapp Happy. Da hadde vi med Agnete KjÞlsrud fra Animal Alpha pÄ vokal.

Med det bandet spilte vi ogsÄ fÞlgende RIO/Canterbury-lÄter:
Ødet og MusmjÞlkningsmaskinen med Samla Mammas Manna
Dense av Univers Zero (Vanskelig!)
NorrgÄrden Nyvla av Fred Frith
The Bryden 2-step og Binoculars med National Health
Hells bells og Feels good to me med Bruford
Oh, Len's Nature og Share it med Hatfield and the North

Morsom og utfordrende musikk som har lĂŠrt meg mye.

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Heldige du da! Visste ikke at Animal Alpha dama likte Dagmar Krause. Jeg har ogsÄ lyst til Ä spille Half Asleep; Half Awake :cry: Har du noter pÄ den kanskje? Jeg har lÊrt meg pianointroen og pianooutroen.

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

By the way. Drev og lekte meg med Half Asleep; Half Awake i kveld. Her er resultatet.

http://download.yousendit.com/4CA41FB02CEBE390


panzermann
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by panzermann »

master_k wrote:Heldige du da! Visste ikke at Animal Alpha dama likte Dagmar Krause. Jeg har ogsÄ lyst til Ä spille Half Asleep; Half Awake :cry: Har du noter pÄ den kanskje? Jeg har lÊrt meg pianointroen og pianooutroen.

Joda, hun likte det og gjorde en veldig god jobb! Tok Bad Alchemy lÄta pÄ strak arm. Skal se hva jeg kan fÄ dratt frem av noter til Half Asleep.

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

panzermann wrote:
master_k wrote:Heldige du da! Visste ikke at Animal Alpha dama likte Dagmar Krause. Jeg har ogsÄ lyst til Ä spille Half Asleep; Half Awake :cry: Har du noter pÄ den kanskje? Jeg har lÊrt meg pianointroen og pianooutroen.

Joda, hun likte det og gjorde en veldig god jobb! Tok Bad Alchemy lÄta pÄ strak arm. Skal se hva jeg kan fÄ dratt frem av noter til Half Asleep.
Konge! HÞr pÄ klippet mitt hvis du har tida da.

http://download.yousendit.com/4CA41FB02CEBE390 :)

User avatar

Rector
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 14 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rector »

Lasta ned og hÞrte noen biter. Er nÄ dette virkelig noe sÊrlig? AltsÄ, for folk som kun bruker alkohol?

User avatar

Topic author
master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Rector wrote:Lasta ned og hÞrte noen biter. Er nÄ dette virkelig noe sÊrlig? AltsÄ, for folk som kun bruker alkohol?
Klippet mitt, eller Henry Cow generelt? Man trenger ikke Ä vÊre stoner for Ä hÞre pÄ HC.

Locked Previous topicNext topic