Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - "Defenders of the Faith"

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste låt?

Freewheel Burning
12
18%
Jawbreaker
9
13%
Rock Hard Ride Free
8
12%
The Sentinel
23
34%
Love Bites
3
4%
Eat Me Alive
3
4%
Some Heads Are Gonna Roll
4
6%
Night Comes Down
2
3%
Heavy Duty
3
4%
Defenders of the Faith
1
1%

Total votes: 68

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Bra skive. Jeg rangerer den over Painkiller siden den for meg er mer dynamisk og har litt bedre låter. Den kan ikke konkurere med de aller beste skivene til Priest (Sad Wings, Stained Class, Sin after Sin), men den er likevel av toppklasse.
"Even s***n wears leather"

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Klasseskive, Priest's nest beste - etter min mening overgår bare British Steel denne (jagende bak kommer Screaming For Vengeance) ! Beste låt er Heavy Duty/Defenders Of The Faith
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:Priests nest beste studioplate, etter "British Steel". Stemmen går til "Heavy Duty".

Hey 100% på nett her Torjo 8)

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Lynchomaniac wrote:
torjo wrote:Priests nest beste studioplate, etter "British Steel". Stemmen går til "Heavy Duty".

Hey 100% på nett her Torjo 8)

Ja, jeg skulle til å si det! :o
Ta tårnet, Ebralidze!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Navigator wrote: Det jeg mener med denne skiva som antagelig ganske få mener, er at Freewheel Burning er kanskje den svakeste (selvfølgelig er den ikke svak, men du skjønner hva jeg mener) låta på skiva.

Jeg er faktisk på G med den Navigator, men jeg vil alikevel ikke si at det er noen dårlig låt

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Lynchomaniac wrote:
Navigator wrote: Det jeg mener med denne skiva som antagelig ganske få mener, er at Freewheel Burning er kanskje den svakeste (selvfølgelig er den ikke svak, men du skjønner hva jeg mener) låta på skiva.

Jeg er faktisk på G med den Navigator, men jeg vil alikevel ikke si at det er noen dårlig låt

Nei, selvsagt vil ikke jeg det heller. Freewheel Burning er ei veldig tøff låt, men alikevel den "svakeste" på Defenders. Er jo ei skive med bare knallåter vi snakker om her, så det skal ikke være lett.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by LadyDoubleDealer »

Må nok si meg enig med trådstarter her, at Freewheel tar en klar 1. plass.

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Terrorsatan »

Dette er min favoritt Priestskive, ved siden av Painkiller. Vanskelig poll!

nex
Spermatozoon
Mood:

Post by nex »

The Sentinel...men f**n,Jawbreaker er jo like bra.. Kanskje Priests beste skive dette ja..

skaumannen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by skaumannen »

Syntes Night Comes Down er en fantastisk låt, utrolig stemmningsfull, så min stemme går til den.

Affen wrote:Stemmer Rock Hard Ride Free. Bra skive, for all del. Blant Priest's 10 beste. Etter nærmere ettertanke er det kun 2 skikkelig dårlige Priest skiver: Point of Entry og Painkiller. Rocka Rolla er koselig, og Demolition er f**n så undervurdert. Av hardere Priest er Jugulator glimrende, den knuser Painkiller på alle punkter!

Enig med deg at Demolition er undervurdert, den har jo faktisk et par grom låter, feks Hell Is Home, Close to You og den nydelige Lost and Found, får gåsehud av den sangen. Men man må ikke glemme Feed On Me heller, jeg får litt Dio følelse av Ripper sin stemme på den sangen.

Men er uenig med deg når det gjelder Point of entry, det er jo en utrolig undervurdert skive, sanger som Desert Plains, heading out to the highway, dont go, hot rockin og solar angels er jo noen konge låter.

For min del varierer det litt hvilke album jeg liker best av Priest, akkurat nå troner Stained Class på toppen, makan til plate!

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

skaumannen wrote:Men er uenig med deg når det gjelder Point of entry, det er jo en utrolig undervurdert skive, sanger som Desert Plains, heading out to the highway, dont go, hot rockin og solar angels er jo noen konge låter.

Heading Out To The Highway og Desert Plains er flotte låter. Don't Go er litt...søt. Ellers er POE ei temmelig trasig skive 8)

Samme opplegget med Painkiller, her er Hell Patrol, Metal Meltdown og One Shot At Glory ganske greie låter, men resten er kjedelig og masete.

Ergo er dette Priest's 2 svakeste skiver.
Image

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Så flott at "Night Comes Down" endelig også fikk ei stemme! :D Denne pollen og "Sad Wings..."-pollen viser hvilke gjennomført gode skiver dette er!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Hadde nesten glemt Night Comes Down, det er en helt fantastisk bra låt! Får gåsehud hver gang jeg setter den på!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

The sentinel er vel aller best, men freewheel burning og kanskje spesielt jawbreaker er jo helt utrolig ståkukfremkallende de også.

doedesmyr-
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by doedesmyr- »

Thefaithlesspriest wrote:Genial plate! Heavy metal-essens! En perfeksjonering av alle metallens karakteristika! Håpløst undervurdert! Skiller gutter fra menn!

Vesaas lurte på om man kunne skrive dikt etter Hiroshima...jeg kontrer og spør: Hvorfor har folk giddet å lage metal etter "Defenders of the Faith"...heavy metalens "verdensakse"...

(Og litt mer seriøst: "Love Bites" er vel det ultimate argumentet for at Priest er geniale. Er det noen som har hørt noe som ligner? Et utrolig stykke unik musikk...men "Freewheel Burning" er likevel favoritten...)

Det skal ekstremt mye til for å finne et like bra album. Det er så sykt mange geniale låter, men valget falt faktisk på Rock Hard Ride Free i dag. Andre favoritter; Jawbreaker, The Sentinel, Eat Me Alive og Night Comes Down.

Edit: Klart beste Priest-album.

AndreWerdenskrieg
B
B
Mood:

Post by AndreWerdenskrieg »

Priest's kanskje aller beste skive. Må jeg absolutt velge er vel The Senteniel favoritten.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Et mesterverk og en av Priests beste skiver. Ga min stemme til Jawbreaker men på denne skivene er det ikke et dødpunkt å spore.

Handler forresten samtlige tekster om sex på denne skiva? De fikk i hvert fall en litt ny betydning etter at Rob kom ut av skapet.

MikkelMus
Belieber
Belieber
Mood:
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Runar wrote:Handler forresten samtlige tekster om sex på denne skiva? De fikk i hvert fall en litt ny betydning etter at Rob kom ut av skapet.
Eat Me Alive og Love Bites er lett å skjønne, men hvordan tolker du de andre?
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

AndreWerdenskrieg
B
B
Mood:

Post by AndreWerdenskrieg »

Runar wrote:Handler forresten samtlige tekster om sex på denne skiva? De fikk i hvert fall en litt ny betydning etter at Rob kom ut av skapet.

Hör på Turbo Lover-tekstene...Jeezez!!!
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

MikkelMus
Belieber
Belieber
Mood:
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

AndreWerdenskrieg wrote:Hör på Turbo Lover-tekstene...Jeezez!!!
For ikke å snakke om oppfølgeren..... Love Zone, Hard As Iron - Come And Get It!
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

Locked Previous topicNext topic