Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Marillion - Somewhere Else 2007

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

"Somewhere Else" er....

Under dyna
1
17%
PĂ„ en sydhavskonge-Ăžy
0
No votes
On top of the world like a flag on a mountain
4
67%
The space between the stars...
1
17%

Total votes: 6

Topic author
marsu
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Marillion - Somewhere Else 2007

Post by marsu »

Image
01. The Other Half
02. See It Like A Baby
03. Thank You
04. Most Toys
05. Somewhere Else
06. Voice From The Past
07. No Such Thing
08. The Wound
09. Last Century For Man
10. Faith

Produsert av Mike Hunter
Spilletid 52 minutter

Utgitt pÄ eget selskap: http://www.marillion.com
Distribuert i Norge av: http://www.tmcnordic.com
Fanklubb i Norge: http://www.web-scandinavia.com

9.april er jo tradisjonelt ingen spesielt positiv dato i Norge, men vi fÄr hÄpe at Somewhere Else blir bedre mottatt enn det som kom til norge i 1940... :twisted:

Newfarm
B
B
Mood:

Post by Newfarm »

Gleder meg enormt til denne. "Marbles"-albumet var et skikkelig lÞft, og sannsynligvis blant bandets tre-fire beste album (til nÄ).

Torstein
Bel
Bel
Mood:

Post by Torstein »

Konge!!

Marbles hadde jo et par godlÄter, bl.a. Ocean Cloud og Fantastic Place. Ocean Cloud er vel en av de bedre Marillion-lÄtene til dags dato!

Rael
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Rael »

Ser veldig frem til releasen av Marillions nye skive. Den skal i flg Hogarth vÊre mer rocka enn Marbles, uten at det gÄr pÄ kompromiss av dybden i lÄtmaterialet.

NĂ„r alt kommer til alt er vel Marillion probably the best band in the world! :D

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg har ikke hÞrt annet en enkellÄter fra Marillion's to siste album, men det jeg har hÞrt har ikke vÊrt sÄ ille. Faktisk sÄ har det vÊrt ganske bra saker, derfor er det litt snodig at jeg ikke har skaffet meg de skivene nÄr jeg har alle andre platene de har gitt ut(utenom Hollidays In Eden).
Kanskje jeg tar og sjekker ut dette nye albumet, selv om det er lite trolig det er en ny Radiation eller This Strange Engine.

Antonzen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Antonzen »

Blir nok innkjĂžp ja.

Newfarm
B
B
Mood:

Post by Newfarm »

MarillionWeekend 2007 ble avholdt i Nederland i helga, og foran 2500 av bandets mest fanatiske fans spilte Marillion tre helt forskjellige sett.

Fredag:
"This Strange Engine" i sin helhet + fem lÄter fra det kommende "Somewhere Else". HÞydepunkt: tidenes versjon av tittellÄta!

LĂžrdag:
Denne dagen stod i raritetenes og cover-versjonens tegn. Innimellom b-side-klassikere som "Bell In the Sea" og "The Release" dro bandet lÄter som Britney Spears' "Toxic" og ABBAs "Money Money Money", fÞr Focus-klassikeren "Hocus Pocus" avsluttet ballet. Morsomt!

SĂžndag:
For Ä si det sÄnn: sannsynligvis den beste Marillion-konserten jeg har sett! En setliste uten svakheter, gjenhÞr med lÄter fra bÄde "Miscplaced"- og "Clutching"-albumene, Steve Rothery i storslag, samt "nyere" klassikere som "Splintering Heart" (den perfekte ÄpningslÄt), "The Space" og "The Invisible Man".

Gleder meg til neste gang - og "Somewhere Else" selvsagt!

Newfarm
B
B
Mood:

Post by Newfarm »

Noen smakebiter fra "Somewhere Else" er nÄ lagt ut pÄ http://www.myspace.com/marillion

Rael
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Rael »

Blant dem som har vÊrt pÄ listening party i mellom-Europa (der skiva ble gjennomspilt for utvalgte fans) gÄr det allerede nÄ gjetord om tittelsporet 8O Skal visst vÊre en tematisk geie i fire deler der det midtveis sier PANG og marillionske toner Þser ut kaskader av fryd & gammen. Jeg aner en god opplevelse denne vÄren! :D

Marillion-convention, nytt Marillion-album, Marillon-turné, nytt Blackfield-album, nytt Porcupine Tree-album, The Musical Box-konsert i Liverpool, London og Oslo, Genesis-konsert i London... Gud har vÊrt snill mot meg i Är! O:)

Wickerman
Belie
Belie
Mood:

Post by Wickerman »

Fant skiva pÄ nett... FÄr lytte igjenom seinere i kveld. Tviler pÄ at den er sÄ mye bedre enn de siste skivene. Har ikke sÄ store forhÄpninger om en ny Brave eller noe slikt.

Topic author
marsu
Belieber
Belieber
Mood:

Post by marsu »

Wickerman wrote:Tviler pÄ at den er sÄ mye bedre enn de siste skivene.
Nei, dobbeltalbumet Marbles er sÄ sinnsykt bra at det blir svÊrt vanskelig Ä overgÄ. Men den versjonen av Somewhere Else som ligger ute pÄ nett nÄ er rip av en stream med rÊva lydkvalitet og prating over....
Bestill albumet med bonus-DVD for bare hundreogfĂžrti spenn inkl.frakt her:
http://www.townsend-records.co.uk/marillion

Wickerman
Belie
Belie
Mood:

Post by Wickerman »

Marbles er ikke pÄ hÞyde med det beste de har gjort. Skal nok godt gjÞres at denne er sÄ bra.

Samme tilfellet er med Queensrcyhe, de klarer heller ikke Ă„ komme opp med bra skiver lengere, selv om de prĂžvde med operation mindcrime part 2.

toget har gÄtt for begge disse banda, fÄr helle trÞste oss med at de forsatt leverer live.

Jack
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Jack »

Wickerman wrote:Marbles er ikke pÄ hÞyde med det beste de har gjort. Skal nok godt gjÞres at denne er sÄ bra.

Samme tilfellet er med Queensrcyhe, de klarer heller ikke Ă„ komme opp med bra skiver lengere, selv om de prĂžvde med operation mindcrime part 2.

toget har gÄtt for begge disse banda, fÄr helle trÞste oss med at de forsatt leverer live.

De siste Marillion skivene er ikke like geniale som skivene de gav ut fra 83-97 men i motsetning til Queensryche sÄ lager Marillion fortsatt bra skiver. Queensryche har ikke gjort noe i nÊrheten av bra siden den sterkt undervurderte Promised Land.

Wickerman
Belie
Belie
Mood:

Post by Wickerman »

marsu wrote:
Wickerman wrote: Men den versjonen av Somewhere Else som ligger ute pÄ nett nÄ er rip av en stream med rÊva lydkvalitet og prating over....

Er prating som sier at det er en promokopi bla bla.... et pr steder pÄ instrumental partiene... Men Jeg foretrekker uansett orginalen. SÄ pratinga gjÞr ikke noe sÄ lenge jeg bare sjekker ut skiva.

Lyden blir aldri bra sÄ lenge det er snak om mp3 filer.

Wickerman
Belie
Belie
Mood:

Post by Wickerman »

Jack wrote:
Wickerman wrote:
De siste Marillion skivene er ikke like geniale som skivene de gav ut fra 83-97 men i motsetning til Queensryche sÄ lager Marillion fortsatt bra skiver. Queensryche har ikke gjort noe i nÊrheten av bra siden den sterkt undervurderte Promised Land.

Queensryche kommer opp med dÄrlige skiver, mens Marillion kommer opp med kjedelige skiver. Toget har gÄtt for begge banda. FÄr hÄpe Marillion holder seg til mest gammel nÄr de spiller live i juli.

Topic author
marsu
Belieber
Belieber
Mood:

Post by marsu »

Wickerman wrote:Queensryche kommer opp med dÄrlige skiver, mens Marillion kommer opp med kjedelige skiver. Toget har gÄtt for begge banda.
Mindcrime2 var vel ikke sÄ ille? Beste Queensrÿche siden Promised Land, vil jeg pÄstÄ. Jeg har forhÄpninger om at de kan klare Ä fortsette oppturen med neste album...

Har du hÞrt Marbles? HELE dobbeltalbumet? Er det helheten du synes er kjedelig, eller mener du alle lÄtene er kjedelige? Jeg ... er ... sjokkert ... Marbles er musikalsk sett det mest varierte og spennende kvalitetsproduktet Marillion noen gang har produsert. Det er ikke mitt personlige favorittalbum, for da kommer nostalgi og minner og slikt med i bildet, men ... Hallo? Har du hÞrt Marbles???

Wickerman wrote:FÄr hÄpe Marillion holder seg til mest gammel nÄr de spiller live i juli.
Åh... Skal du se dem i Finland? :wink:

Turnédatoer: http://www.marillion.com/tour

Wickerman
Belie
Belie
Mood:

Post by Wickerman »

Holder med Ă„ se de i Norge, maiden derimot skal jeg se ute i Europa. Har hĂžrt Marbels, har hĂžrt marillion bedre enn dette

Topic author
marsu
Belieber
Belieber
Mood:

Post by marsu »

Wickerman wrote:Har hĂžrt Marbels, har hĂžrt marillion bedre enn dette
Ah, jeg skjĂžnner. Det er er jo selvsagt smak og behag. :D
Marbles er som sagt heller ikke min absolutte favoritt.
Men et album som inneholder sÄ vidt forskjellige ting som Drilling Holes og Ocean Cloud (og sÄ videre...) blir liksom ikke akkurat kjedelig... Det er mange band som kan spille "samme lÄta" gjennom et helt album uten at det blir kjedelig, men ...et Marillion-album hvor alle lÄtene ligner pÄ feks Out Of This World vil bli et relativt kjedelig album til tross for at Out Of This World er verdens beste lÄt...

Marbles = gode varierte lÄter i en kreeemproduksjon.
Hent den fram fra hylla og gi den et par sjanser til!!! :) 8)

Galilee
Spermatozoon
Mood:

Post by Galilee »

Out of this world = UdĂždelig kjĂŠrlighet :D

Har vÊrt sÄ ulovlig at jeg har hÞrt promoen av Somewhere else, og jeg synes det er lovende. Skal bli morsomt Ä hÞre det i bra lyd, for det er virkelig rÊva lyd pÄ den promo-rippen som er pÄ nettet. Til han som mente det alltid var dÄrlig lyd pÄ mp3-er, --> ta deg en bolle :)

Topic author
marsu
Belieber
Belieber
Mood:

Post by marsu »

Galilee wrote:Out of this world = UdĂždelig kjĂŠrlighet :D
Oh, yes....
Har du sett den uoffisielle musikkvideoen med gamle BBC-filmklipp av mannen og bÄten som lÄta handler om? ... fÄr frysninger pÄ ryggen et par steder litt uti videoen der...
http://www.youtube.com/watch?v=IjbRzSguQIc

Steve Hogarth med en vrakdel fra den dagen bÄten ble hevet:
Image

Locked Previous topicNext topic