Bør Svartedauden fjernes?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Joda, du har noen gode poenger, og vi Screamleserne kan nok være ganske kravstore (når bladet er så bra som det er stilles kravene også deretter, så at vi er krevende skal dere bare ta som en kompliment.BjornNorsterud wrote:
Skjønner hva du sier, og respekterer det, for all del. Men det må da være rom for et pustehull i et blad, det må ikke være seriøst fra start til slutt, eller hva?
Selvfølgelig kan man lese tegneserier og bøker som sikkert er mye bedre enn mine skriblerier, men poenget var nå en gang å sprite opp et blad som kanskje repeterte seg selv. Det fikk vi beskjed om fra disse sider, men så fort man gjør noe annerledes, så er det selvsagt galt. (Det må også tillegges at de av dere synsere på boardet kanskje består av 1% av leserne, jeg har fått mye god feedback for serien andre steder. Men vi legger selvsagt merke til dere også)
Torgeir skrev en glimrende artikkel om en headbangers guide til London, men fikk beskjed om at det heller ikke hørte med i et metal-blad. Hva er det egentlig dere vil ha? Nok en historie om hvordan heavy metal startet? Overgangen fra thrash til death? Er dere ikke snart lei dette nå?
Vi som skriver dette bladet regner med at dere kan basisen, vi er ikke VG eller Dagbladet, vi tror faktisk at dere lesere har et visst utgangspunkt.
P.S. Det kommer en doom-spesial fra undertegnede i neste nummer, håper den kan virke interessant for fans av den trege genre.

I det hele tatt er jeg positiv til nytenking, men foretrekker personlig at den holdes til den virkelige verden. Det finnes ufattelig mange spennende historier tilknytta metal og hardrock, så det burde være mye igjen å grave i. Hadde veldig stor sans for "i platebunken" (hva har skjedd med den spalten?) og jeg kunne gjerne tenke meg mer stoff fra tidlige stadier av diverse bands karrierer (f.eks slik SRF gjør det med forsidesaken i hvert nummer.) Mange av Screams lesere er såpass unge/ferske i gamet at litt mer historietime kunne gjort seg.
Dette ble mye skriblerier, men håper det lar seg gjøre å lese noe fornuftig mellom linjene. Doom-spesial høres veldig spennende ut. Keep up the good work!
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
Enig med Steve-Peck. Historisk stoff er morsomt, fiktive historier er traurig.
Ellers synes også jeg at det er fint med variasjon fra intervjuer og anmeldelser, dybdeintervjuer á la "Norske Klassikere" er flott, det samme med "Sentimetal", "I platebunken hos.." og lignende. Synes det er stor stas de gangene Kringen har dratt frem stygge cover innen metal, hoho.
Ellers synes også jeg at det er fint med variasjon fra intervjuer og anmeldelser, dybdeintervjuer á la "Norske Klassikere" er flott, det samme med "Sentimetal", "I platebunken hos.." og lignende. Synes det er stor stas de gangene Kringen har dratt frem stygge cover innen metal, hoho.
Scream og Nørsterud skal ha for initiativet. Prinsipielt sett vil det alltid være positivt å prøve noe nytt for å forsøke å utvikle og forbedre seg, uavhengig av utfallet. ALT kan ikke fungere, men det finner man ikke ut av før man i det minste har forsøkt.
Så kjør gjerne på med flere eksperimenter til dere finner ting som fungerer. Synes forøvrig du tar tilbakemeldingene veldig bra.
Så kjør gjerne på med flere eksperimenter til dere finner ting som fungerer. Synes forøvrig du tar tilbakemeldingene veldig bra.
Kim Rygel wrote:Scream og Nørsterud skal ha for initiativet. Prinsipielt sett vil det alltid være positivt å prøve noe nytt for å forsøke å utvikle og forbedre seg, uavhengig av utfallet. ALT kan ikke fungere, men det finner man ikke ut av før man i det minste har forsøkt.
Glimrende innlegg.
En meget passende måte å avslutte denne debatten på, IMHO.
Prog/thrash/heavy metal som du aldri har hørt den før: http://www.myspace.com/sarpedonmetal
Ingen debatt er avsluttet før det er kronet med sarkastisk flåseri. Jeg har et par alternative metoder som unge, fremadstormende Nørsterud kanskje kan prøve for at idéen skal falle i bedre jord:
- Ettersom M og Nemi beviser at tegneserielesere er totalt ukritiske så lenge referansene gjør at leseren "kjenner seg igjen", ville jeg fått Runar til å illustrere serien og gitt den ut som eget vedlegg.
- Eventuelt kan du skrive om Wig Wam, da vil både de som vil lese om reelle band og de som vil lese om parodier bli fornøyde.
- Ettersom M og Nemi beviser at tegneserielesere er totalt ukritiske så lenge referansene gjør at leseren "kjenner seg igjen", ville jeg fått Runar til å illustrere serien og gitt den ut som eget vedlegg.
- Eventuelt kan du skrive om Wig Wam, da vil både de som vil lese om reelle band og de som vil lese om parodier bli fornøyde.
-
- Belieber
- Mood:
Stian wrote:Ingen debatt er avsluttet før det er kronet med sarkastisk flåseri. Jeg har et par alternative metoder som unge, fremadstormende Nørsterud kanskje kan prøve for at idéen skal falle i bedre jord:
Du har så rett, Toshis har da ikke noe med å avslutte denne diskusjonen? Angående det med tegneserie, så har faktisk Runar og jeg snakket om det, så fortvil ikke; kanskje er det håp for gutta i Svartedauen ennå? Synd å kvitte seg med så gode venner som Kalle Lik, Anger, Prestekraaghe og Trombose så tidlig i karrieren...

-
- Belieber
- Mood:
BjornNorsterud wrote:Stian wrote:Ingen debatt er avsluttet før det er kronet med sarkastisk flåseri. Jeg har et par alternative metoder som unge, fremadstormende Nørsterud kanskje kan prøve for at idéen skal falle i bedre jord:
Du har så rett, Toshis har da ikke noe med å avslutte denne diskusjonen? Angående det med tegneserie, så har faktisk Runar og jeg snakket om det, så fortvil ikke; kanskje er det håp for gutta i Svartedauen ennå? Synd å kvitte seg med så gode venner som Kalle Lik, Anger, Prestekraaghe og Trombose så tidlig i karrieren...
For min del synes jeg at dette boardet kryr av bedrevitere, rent generelt asså, ikke bare i denne tråden.
-
- Belieber
- Mood:
I'm BOTH!
forøvrig skjønner jeg ikke at de som bruker all tid og krefter på å klage på boardet og dets medlemmer gidder være her i det hele.
forøvrig skjønner jeg ikke at de som bruker all tid og krefter på å klage på boardet og dets medlemmer gidder være her i det hele.
hehe, blunk blunk, hehe

Kim Rygel wrote:Scream og Nørsterud skal ha for initiativet. Prinsipielt sett vil det alltid være positivt å prøve noe nytt for å forsøke å utvikle og forbedre seg, uavhengig av utfallet. ALT kan ikke fungere, men det finner man ikke ut av før man i det minste har forsøkt.
Detta blir vi aldri enige om

-
Topic author - Belieber
- Mood:
torjo wrote:Man kan dele screamboarderne hovedsakelig inn i to grupper;
besserwisserne og de hårsåre.
Har inntrykk av at det er veldig mange her som passer inn i begge kategorier.

Steve-Peck wrote:torjo wrote:Man kan dele screamboarderne hovedsakelig inn i to grupper;
besserwisserne og de hårsåre.
Har inntrykk av at det er veldig mange her som passer inn i begge kategorier.
Joda. Du har rett i det.
Tenk noe mer patetisk i det virkelige liv enn en hårsår besserwisser!

Men siden dette er internett er alt lov.

Ta tårnet, Ebralidze!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
En hårsår besserwisser med doktorgrad.torjo wrote: Tenk noe mer patetisk i det virkelige liv enn en hårsår besserwisser!

Jeg synes i grunnen det er artig med innslag som Svartedauen, men det er ganske dårlig skrevet. Litt ungdomskole-kvalitet. Og litt vanskelig å få tak i humoren.
Men jeg synes det er artig. Litt variasjon skader ikke.
Om det bør fjernes eller ikke... er jeg ikke helt sikker på.
-
- Belieber
- Mood:
Hege wrote:Jeg synes i grunnen det er artig med innslag som Svartedauen, men det er ganske dårlig skrevet. Litt ungdomskole-kvalitet. Og litt vanskelig å få tak i humoren.
Takker og bukker

Uenig. Anser faktisk Bjørn for å være den beste skribenten i Scream, rent språklig.Hege wrote:Jeg synes i grunnen det er artig med innslag som Svartedauen, men det er ganske dårlig skrevet. Litt ungdomskole-kvalitet. Og litt vanskelig å få tak i humoren.
Men likevel, Svartedauen fungerer ikke.
-
- Belieber
- Mood:
Basil Fawlty wrote:Uenig. Anser faktisk Bjørn for å være den beste skribenten i Scream, rent språklig.Hege wrote:Jeg synes i grunnen det er artig med innslag som Svartedauen, men det er ganske dårlig skrevet. Litt ungdomskole-kvalitet. Og litt vanskelig å få tak i humoren.
Hyggelig sagt, takk. Og ja, Svartedauen er historie den, nå er det doom på årntlig som gjelder, og jeg tror også at neste prog-side kan være av interesse for fler enn bare menigheten.

BjornNorsterud wrote:Basil Fawlty wrote:Uenig. Anser faktisk Bjørn for å være den beste skribenten i Scream, rent språklig.Hege wrote:Jeg synes i grunnen det er artig med innslag som Svartedauen, men det er ganske dårlig skrevet. Litt ungdomskole-kvalitet. Og litt vanskelig å få tak i humoren.
Hyggelig sagt, takk. Og ja, Svartedauen er historie den, nå er det doom på årntlig som gjelder, og jeg tror også at neste prog-side kan være av interesse for fler enn bare menigheten.
Ikke noen fan av prog, sikkert fordi jeg har hørt veldig lite ordentlig prog, men jeg leser så og si alltid spalten. Kjekk lesning.
Er sugen på å sjekke ut litt skikkelig prog. Hva anbefaler du for en nybegynner Nørsterud?