Cultosaurus Erectus - kremplate eller makkverk?
Mens vi venter pÄ remasterne vÄre, Torjo, sÄ fÄr vi slÄ ihjel tiden med Ä fundere pÄ fremtiden. SÄ langt har jo remasterne vÊrt kronologiske, sÄnn relativt sett. Men det er fortsatt uforstÄelig for meg at de ikke tok med On your knees. Dermed lurer jeg pÄ om de fremover bare vil remastre det de (Legacy/Sony) synes er de "verdige" platene, eller om de tar alle fremover. Hvis de er selektive med diskografien er det jo for eksempel en stygg mulighet for at Mirrors aldri ser dagens lys i remastret form, men at de spoler frem til FOUO/CE. Selv om det selvfÞlgelig er en viss logikk i det - den kommersielle interessen for Mirrors er sikkert ikke stÞrst - er det jo bÄde fra en blodfans og fra et historisk perspektiv veldig synd. Mirrors var vel forÞvrig ogsÄ en plate med mye overblevent materiale fra, sÄ vidt jeg husker, og de hadde jo blitt fine bonusspor. Men jeg fÄr prÞve Ä la vÊre Ä ta sorgene pÄ forskudd....
Jacob
Jacob
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hva Legacy/Sony tenker Ă„ gjĂžre med BĂC-remastre i fremtiden er anybody's guess, Jacob. Det er jo forstemmende at det gikk sĂ„ lang tid som 5Âœ Ă„r mellom de fĂžrste fire og de to seneste. PĂ„ BĂC-forumet er det spekulasjoner om at "On Your Feet" stĂ„r for tur neste gang, og hvorfor skulle den ikke remastres bĂ„de ut fra et artistisk og kommersielt synspunkt? Plata regnes som en liveklassiker, og jeg tror interessen ville vĂŠre ganske stor. Det var BĂC's fĂžrste gullplate (senere er ogsĂ„ "Secret Treaties" blitt gull) og den fĂžrste som slo brukbart gjennom ogsĂ„ i Storbritannia/Europa. Hva "Mirrors" angĂ„r er jeg enig i at det er synd om den skulle forbigĂ„s. Ikke p.g.a. det rent lydmessige, for plata har en ganske klar produksjon, men mer p.g.a. det du nevner om bonusmateriale pluss selve innpakningen. Det er temmelig sĂžrgelige cover pĂ„ dagens CD-utgaver av "Mirrors" og "The Revölution By Night" i og med at selve coverkunsten er forminsket, og bookletene i seg selv er tragedier (kun lĂ„tliste, ingenting annet). Jeg tror nok at de remastrer "Mirrors" ogsĂ„ nĂ„r de fĂžrst er i gang, men nĂ„r det skjer er jo helt uvisst.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
Fant fram Cultosaurus nÄ igjen. MÄ prÞve nok en gang Ä finne ut hva dere ser i denne skiva. HÞrer med Äpent sinn nÄ! Kommer med tilbakemelding etter et par gjennomhÞringer, om noe er endret siden sist
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Affen wrote:Fant fram Cultosaurus nÄ igjen. MÄ prÞve nok en gang Ä finne ut hva dere ser i denne skiva. HÞrer med Äpent sinn nÄ! Kommer med tilbakemelding etter et par gjennomhÞringer, om noe er endret siden sist
Det er bra Affen! Spill hĂžyt!
Plata vil sikkert vokse hos deg ogsÄ!
Ta tÄrnet, Ebralidze!
Joda, 4 gjennomhÞringer pÄ rappen nÄ. Er mye mer positiv nÄ enn fÞr, kanskje jeg bare rett og slett ikke var i humÞr sist jeg prÞvde. Andre gangen peisa jeg volumet pÄ fullt mens jeg rydda kÄken, og da funka det som f**n. SÄ ok, jeg gir meg over, biter i det sure eple, etc - Cultosaurus Erectus er ei bra skive!!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Affen wrote:torjo wrote:Affen wrote:Cultosaurus Erectus er ei bra skive!!
Det var gutten sin det!
"Takk pappa"
Noen lÄter du liker bedre enn andre? Forrige gang nevnte du "Divine Wind".
Ta tÄrnet, Ebralidze!
torjo wrote:Affen wrote:torjo wrote:Affen wrote:Cultosaurus Erectus er ei bra skive!!
Det var gutten sin det!
"Takk pappa"
Noen lÄter du liker bedre enn andre? Forrige gang nevnte du "Divine Wind".
Joda, den er bra. Marshall Plan er jo og morsom. Ellers mÄ jeg faktisk innrÞmme at jeg nÄ likte hele skiva, hehe...Unknown Tongue er jo og flott...joda, bra skive! 4'er faktisk, hehe...(skal aldri mer uttale meg bastant fÞr jeg har hÞrt ei skive minst 10 ganger, med noen ukers mellomrom, hehe)
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Det er ingen skam Ă„ snu!
"Unknown Tongue" er favoritten min pÄ plata ved siden av "Black Blade" og "Fallen Angel". Synes ogsÄ ei lÄt som "Deadline" er undervurdert. Lytter man til teksten fÄr den en litt illevarslende stemning.
Bandet har forÞvrig de siste Ärene bÞrstet stÞv av "Lips In The Hills", og den er jo med pÄ DVD'en fra 2002.
"Unknown Tongue" er favoritten min pÄ plata ved siden av "Black Blade" og "Fallen Angel". Synes ogsÄ ei lÄt som "Deadline" er undervurdert. Lytter man til teksten fÄr den en litt illevarslende stemning.
Bandet har forÞvrig de siste Ärene bÞrstet stÞv av "Lips In The Hills", og den er jo med pÄ DVD'en fra 2002.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
torjo wrote:Det er ingen skam Ă„ snu!
Tenkte Ă„ skaffe meg litt mer BĂC nĂ„. Fire of Unknown Origin & Spectres som du brant til meg var jo knallbra, sĂ„ de skal ihvertfall skaffes. Skal ringe inn ny bestilling fra Sound of Noise imorgen, tar de med da
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Affen wrote:Tenkte Ă„ skaffe meg litt mer BĂC nĂ„. Fire of Unknown Origin & Spectres som du brant til meg var jo knallbra, sĂ„ de skal ihvertfall skaffes. Skal ringe inn ny bestilling fra Sound of Noise imorgen, tar de med da
Du er klar over at "Spectres" akkurat er blitt remastret?
Pass pÄ at du fÄr den nye versjonen.
Jeg venter pÄ min fra Amazon.com. En uke siden jeg sendte bestillinga.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
torjo wrote:Affen wrote:Tenkte Ă„ skaffe meg litt mer BĂC nĂ„. Fire of Unknown Origin & Spectres som du brant til meg var jo knallbra, sĂ„ de skal ihvertfall skaffes. Skal ringe inn ny bestilling fra Sound of Noise imorgen, tar de med da
Du er klar over at "Spectres" akkurat er blitt remastret?
Pass pÄ at du fÄr den nye versjonen.
Jeg venter pÄ min fra Amazon.com. En uke siden jeg sendte bestillinga.
Skal sĂžrge for det ja!
Aldri hĂžrt BĂC.
Musikksmaken min strekker seg fra meshuggah - black sabbath - creedence - dire straits til lustmord. Er det noe for meg mon tro?
Musikksmaken min strekker seg fra meshuggah - black sabbath - creedence - dire straits til lustmord. Er det noe for meg mon tro?
Sigurd: HÄper allikevel selvsagt heller pÄ at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge fÄr byllepest, at verden gÄr under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.
-
- Belieber
- Mood:
j****g bra plate, men intet mesterverk av den enkle grunn at den ikke inneholder noen virkelig store schlÀgere. Kvaliteten er jevnt over hÞy, og jeg nÞler ikke med Ä gi den terningkast fem.
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZĂBĂHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZĂBĂHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Jonas.E wrote:Aldri hĂžrt BĂC.
Ja, du skal slett ikke se bort fra det. BĂC har et variert uttrykk, fra Black Sabbath-riff til smekre ballader.
Ta tÄrnet, Ebralidze!