Hard To Be A Rock'N Roller .. in Kiev! - Beste låt?
Argh, hater poller! Går jo ikke an å bare stemme på eeen sang.
In My Dreams - 3
667 - Øh, kan ikke karaktergives en gang.
The Best Song In The World - 5
Crazy Things - 4
Bless The Night - 3-
The Drop - 6
No More Living On Lies - 6
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 4
Tell Me Where To Go - 3-
Car-Lyle - 5
Erection - 5
I Turn To You - 2
A Long Way - 5
Hard To Be A Rock 'n' Roller - 6
(btw, man kan ikke an å se på tekstene til Wig Wam, i og med de ofte er..teite, men når de først er bra, er de j****g bra! (Hard To Be A Rock 'N' Roller, Out Of Time, Car-Lyle, No More Living On Lies + + + (for ikke å snakke om Daredevil Heat!!! <3))
In My Dreams - 3
Crazy Things - 4
Bless The Night - 3-
The Drop - 6
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 4
Tell Me Where To Go - 3-
Car-Lyle - 5
Erection - 5
I Turn To You - 2
A Long Way - 5
(btw, man kan ikke an å se på tekstene til Wig Wam, i og med de ofte er..teite, men når de først er bra, er de j****g bra! (Hard To Be A Rock 'N' Roller, Out Of Time, Car-Lyle, No More Living On Lies + + + (for ikke å snakke om Daredevil Heat!!! <3))
Hehe, åneeeeei, folk veit hva du heter på årntli!AORGuru wrote:Hege wrote:Har Per Erik påvirket deg? Hehe, neida. Men den er SKITBRA. Soloen er bare helt RÅ. Liker teksten også.Lynchomaniac wrote:No More Living On Lies, etter min mening bandets beste låt noensinne
Hege, vi bruker ikke våre opprinnelige navn her på board'et, vi bruker nicket (som Wig Wam-gutta gjør)
Jeg har nok som Lyncho påvirka han, men det var via meg han fikk høre WW pre-prod'ene for en del år siden. Både jeg og Lyncho har alltid likt "No More Living On Lies" veldig godt, som utvilsomt beste låt på WW's første album (så jeg stemte selvsagt på den ).
Synes det er utrolig mange go'biter på den skiva jeg, altså. Vanskelig å velge én!
Hm. Det har falt meg inn en del ganger at No More Living On Lies handler om Dream Police. Flere som har gjort seg de tankene?
Når man gjør seg opp en mening om en skive, pleier man ikke å trekke fram de dårligste låtene? .. Man fokuserer gjerne på det som er bra. Mener du virkelig at den eneste låta som er i nærheten av bra der er A Long Way?Domination wrote:Har faktisk hørt denne plata et par ganger i et forsøk på å gjøre opp en mening om selve musikken. Synes ikke noen av låtene utmerket seg så mye mer enn andre, det eneste jeg vet er at In My Dreams suger og at The Best Song In The World er nærmere det motsatte av tittelen. En akkustisk låt som hadde litt blues-preg over seg fenget, men det kan godt være fordi den låt annerledes enn resten.
A Long Way som du nevner synes jeg er litt døll. Dvs, den er .. grei. Fin. Bra. Men kjedelig. Bra tekst, da.
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Stemte Bless the Night i hard konkurranse med No More Living On Lies og Hard to Be a Rock'n Roller. Førstnevnte er en låt som gjør det umulig å være i dårlig humør.
Kan forøvrig egentlig ikke stemme, da jeg ikke har skiva. Har kun førsteutgaven (667...). Kjøper ikke samme skiva to ganger.
Kan forøvrig egentlig ikke stemme, da jeg ikke har skiva. Har kun førsteutgaven (667...). Kjøper ikke samme skiva to ganger.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
-
- Poser
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Hehe, var litt Monster Magazine-tendenser over kritikken min der ja. Får skylde på at jeg var trøtt da jeg skrev det.Hege wrote:Når man gjør seg opp en mening om en skive, pleier man ikke å trekke fram de dårligste låtene? .. Man fokuserer gjerne på det som er bra. Mener du virkelig at den eneste låta som er i nærheten av bra der er A Long Way?Domination wrote:Har faktisk hørt denne plata et par ganger i et forsøk på å gjøre opp en mening om selve musikken. Synes ikke noen av låtene utmerket seg så mye mer enn andre, det eneste jeg vet er at In My Dreams suger og at The Best Song In The World er nærmere det motsatte av tittelen. En akkustisk låt som hadde litt blues-preg over seg fenget, men det kan godt være fordi den låt annerledes enn resten.
A Long Way som du nevner synes jeg er litt døll. Dvs, den er .. grei. Fin. Bra. Men kjedelig. Bra tekst, da.
Jeg synes plata verken var særlig bedre eller verre enn jeg hadde forventet. Kanskje litt mindre fengende enn jeg trodde, overraskende mange låter gikk inn det ene øret og ut det andre. Men det er jo tydelig at gitaristen og vokalisten kan faget sitt, og det dukker opp vokallinjer og riff her og der som ikke er så verst. Men jeg synes ikke det er så mange låter som utmerker seg. A Long Way er vel ikke best, men jeg syns den skilte seg litt ut fra resten.
Jeg synes ikke In My Dreams er noe særlig, men en ting skal den ha, riffet som kommer mellom versene er fett! Er dog ganske sikker på at jeg har hørt nesten samme riffet i en låt med et annet band, kommer bare ikke på hvilket akkurat nå.
Når jeg er i humør til det skal jeg høre litt mer på plata og se om ikke jeg finner en låt å stemme på
ROCK!
-
- Poser
- Mood:
AORGuru wrote:Hege wrote:Har Per Erik påvirket deg? Hehe, neida. Men den er SKITBRA. Soloen er bare helt RÅ. Liker teksten også.Lynchomaniac wrote:No More Living On Lies, etter min mening bandets beste låt noensinne
Hege, vi bruker ikke våre opprinnelige navn her på board'et, vi bruker nicket (som Wig Wam-gutta gjør)
Jeg har nok som Lyncho påvirka han, men det var via meg han fikk høre WW pre-prod'ene for en del år siden. Både jeg og Lyncho har alltid likt "No More Living On Lies" veldig godt, som utvilsomt beste låt på WW's første album (så jeg stemte selvsagt på den ).
Du er dog ansvarlig for at jeg hørte den, men WW (hhv Trong Holter, Åge Sten Nilsen evt. Bernt Jansen) er ansvarlige for låta - credit where credit is due
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Den omtalen der var jeg litt mer fornøyd med. Har fått intrykket av at Wig Wam _ikke akkurat_ er favoritten din, men synes det er veldig bra at du klarer å se de positive tingene fordet. At Teeny og Glam er kjempegode på sine områder (og da særlig Teeny) for eksempel, og det er noe som slo meg veldig da jeg hørte gjennom plata første gang. Og riffet mellom versene på In My Dreams er også noe jeg synes er skamfett!Domination wrote:Hehe, var litt Monster Magazine-tendenser over kritikken min der ja. Får skylde på at jeg var trøtt da jeg skrev det.Hege wrote:Når man gjør seg opp en mening om en skive, pleier man ikke å trekke fram de dårligste låtene? .. Man fokuserer gjerne på det som er bra. Mener du virkelig at den eneste låta som er i nærheten av bra der er A Long Way?Domination wrote:Har faktisk hørt denne plata et par ganger i et forsøk på å gjøre opp en mening om selve musikken. Synes ikke noen av låtene utmerket seg så mye mer enn andre, det eneste jeg vet er at In My Dreams suger og at The Best Song In The World er nærmere det motsatte av tittelen. En akkustisk låt som hadde litt blues-preg over seg fenget, men det kan godt være fordi den låt annerledes enn resten.
Jeg synes plata verken var særlig bedre eller verre enn jeg hadde forventet. Kanskje litt mindre fengende enn jeg trodde, overraskende mange låter gikk inn det ene øret og ut det andre. Men det er jo tydelig at gitaristen og vokalisten kan faget sitt, og det dukker opp vokallinjer og riff her og der som ikke er så verst. Men jeg synes ikke det er så mange låter som utmerker seg. A Long Way er vel ikke best, men jeg syns den skilte seg litt ut fra resten.
Jeg synes ikke In My Dreams er noe særlig, men en ting skal den ha, riffet som kommer mellom versene er fett! Er dog ganske sikker på at jeg har hørt nesten samme riffet i en låt med et annet band, kommer bare ikke på hvilket akkurat nå.
Når jeg er i humør til det skal jeg høre litt mer på plata og se om ikke jeg finner en låt å stemme på
Folk som nekter for at Trond Holter er en god gitarist bare fordi han spiller i Wig Wam er det teiteste jeg vet. Eller de andre gutta for den saks skyld. Det er en del av dem som mener det.
-
- Poser
- Mood:
Jeg vil forresten også gi terningkast på hver sang!thesunni wrote: In My Dreams - 3
Crazy Things - 4
Bless The Night - 3-
The Drop - 6
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 4
Tell Me Where To Go - 3-
Car-Lyle - 5
Erection - 5
I Turn To You - 2
A Long Way - 5
In My Dreams - (sterk) 4
667 - Får en 3'er fordi det er sabla morsomt å se for seg Holter spille den inn. Og fordi den er så teit at den blir morsom
The Best Song In The World - 3 - rævva tekst trekker ned
Crazy Things - (sterk) 4
Bless The Night - 4
The Drop - 6
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 4
Tell Me Where To Go - 4
Car-Lyle - 5
Erection - 4
I Turn To You - 3
A Long Way - 4
Hard To Be A Rock'n'Roller - (sterk) 5
Første gang jeg hørte den ble jeg litt skuffa. Trodde det var en låt med dødsfet tekst. Men så var det "bare" en gitarsolo.Djaenn_Haenni wrote:Erection hørtes morsomst ut. Stemte den.
TEENY wrote:I used to play my guitar solo(erection) live,and when we were about to
do 667.. i just recorded it one morning actually.I made it very simular
eddie`s Eruption and even called it Erection to see if anyone out there
had a sence of humor .What i did not think of was all you youngsters
actually never heard about(some of you have of course) Van Halen.
-
- Poser
- Mood:
Jeg kan sette pris på litt melodiøs hardrock, men synes vel at det finnes mer spennende band enn Wig Wam. Men jeg ga en stemme til No More Living On Lies, som var en ganske kul låt.
ROCK!
-
- Poser
- Mood:
In My Dreams - 4+
(dropper introen)
The Best Song In The World - 5. Übertøff låt, men ganske teit tekst.
Crazy Things - 5
Bless The Night - 6
The Drop - 5+
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 5
Tell Me Where To Go - 5-
Car-Lyle - 5
Erection - 4+
I Turn To You - 4
A Long Way - 6
Hard To Be A Rock'n'Roller - 6
Uansett er "667.. The Neighbour of the Beast" best. Helt kanon, rekkefølgen på låtene stemmer 100% og klar sekserskive. Helt spesiell stemning over den.
(dropper introen)
Crazy Things - 5
Bless The Night - 6
The Drop - 5+
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 5
Tell Me Where To Go - 5-
Car-Lyle - 5
Erection - 4+
I Turn To You - 4
A Long Way - 6
Uansett er "667.. The Neighbour of the Beast" best. Helt kanon, rekkefølgen på låtene stemmer 100% og klar sekserskive. Helt spesiell stemning over den.
Affen wrote:Eon wrote:Ikke hørt skiva. Gir den en svak 2'er
Skikkelig kult, azz!!
Var sjølsagt en j***a dårlig spøk. Har vel hørt omtrent halve skiva. Av det jeg har hørt ligger vel skiva midt på treet en plass.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!
Dick_Hardy wrote:In My Dreams - 4+
(dropper introen)
Crazy Things - 5
Bless The Night - 6
The Drop - 5+
Out Of Time - 6
Mine All Mine - 5
Tell Me Where To Go - 5-
Car-Lyle - 5
Erection - 4+
I Turn To You - 4
A Long Way - 6
Gir du en sekser til ei skive som inneholder låter du gir karakteren 4?