Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

the Flower Kings

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken Flower Kings Skive er den beste?

Roine Stolt - the Flower King (1994)
0
No votes
Back In The World Of Adventures (1995)
0
No votes
Retropolis (1996)
0
No votes
Stardust We Are (1997)
3
15%
Flower Power (1999)
1
5%
Space Revolver (2000)
4
20%
The Rainmaker (2001)
2
10%
Unfold The Future (2002)
9
45%
Adam & Eve (2004)
0
No votes
Paradox Hotel (2006)
1
5%
 
Total votes: 20

Topic author
Windkin
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Mar 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

the Flower Kings

Post by Windkin »

Ingen tvil om at det er utrolig mye bra å velge i her, men hvis jeg skal velge en må det nok bli Space Revolver.

Har tatt meg den frihet å legge til Roine Stolts - "the Flower King" på listen, siden dette på mange måter er deres egentlige debut.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Rainmaker er min favoritt, men for all del, disse gutta har enda tilgode å gjøre ei svak skive!!
Image

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg elsker alle platene til The Flower Kings, svenskene er nok et av mine absolutte favorittband.
Syns aldri de har lagd en svak plate, egentlig ingen ordentlig dårlige låter heller.
Men hvis jeg må plukke ut en plate må det bli Unfold The Future. Den var forresten den første jeg kjøpte av bandet, og en av platene jeg har spilt aller mest. Den har ingen svake sekund og hele plata er perfekt. De to lange komposisjonene som startet og avslutter dobbeltplata er noe av det best jeg har hørt innen musikk.

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Har bare de tre første (Roine Stolt-plata ikke medregnet). Av dem holder jeg "Stardust We Are" som den klart sterkeste, men jeg lar være å stemme.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Galilee
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galilee »

Synes Flower Kings sanger og skiver er for like til å klart kunne skille ut en favoritt. Men kanskje Unfold the future er hakket bedre enn de andre, eller i alle fall så klarer den marginalt å skille seg litt ut i min hukommelse.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Unfold The Future, helt klart. Vanvittig bra skive, en av mine all-time favoritter. Alle skivene er spekket med god musikk, men de to første er nok de svakeste.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Egentlig bare "Unfold the Future" jeg er såpass nøgd med at jeg hører på innimellom. Meget god skive, men jeg finner Flower Kings litt vel klisjepregede i mange aspekter..
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Posts: 64
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr.Gumble »

Unfold the Future!! :)

Men jeg elsker også "Rainmaker" og "Stardust We Are"!!!
"The Product Is Sold, The Memory Fades"


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

cvighals wrote:Unfold the Future!! :)

Men jeg elsker også "Rainmaker" og "Stardust We Are"!!!

Stardust We Are!! :)

Men jeg elsker også "Rainmaker" og "Unfold the Future"!!! :wink:
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.


Aleksander
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 11 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aleksander »

Unfold The Future.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Bra at så mange stemmer på Unfold The Future, min favorittplate uansett genre.


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

Du har mange favorittplater du.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

BlueGrot wrote:Du har mange favorittplater du.

Joda, det stemmer nok det. Men innen progrock de siste 10 årene er nok UTF min favorittplate.

User avatar

Evral
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 27 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Evral »

"Unfold the future".

De to siste utgivelsene var dessverre relativt slappe...

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Jeg syns de to siste har vært riktig så bra. Adam & Eve ble gjort mange ganger bedre pga Daniels stemme, og Paradox Hotel var jo stort sett glimrende. Men bedre enn Unfold The Future blir de aldri.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Evral wrote:De to siste utgivelsene var dessverre relativt slappe...

Adam & Eve hadde en del låter som føles nesten som fyllmateriale, og er nok dermed FK's svakeste skive, men høydepunktene her er like kanonbra som ellers. A Vampire's View f.eks er et lite mesterverk. Når det gjelder Paradox Hotel, er vi temmelig uenig. Hva som er slapt med den? FK på sitt beste hele veien jo! Meget sterk 5'er på terningen...
Image

User avatar

Galilee
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galilee »

Jeg reagerer litt på en ting når det gjelder Flower Kings, og på samme måte Neal Morse og sikkert mange andre. Er det greit, for fansen primært, at de fortsetter å gi ut cd etter cd med til dels svært lik musikk? I mine ører er det minimalt med forskjell mellom Flower Kings siste 5-6-7 cder, og mellom Neal Morse sine solo-cder. Begge disse har jo hatt en enorm produksjon de siste årene, i tillegg til sideprosjekter så lager de jo flere timer ny musikk i året, det er ganske mye.

Selvfølgelig skal en artist kunne ha en sound og en måte å skrive sanger på som er karakteristisk for dem, og som folk kan kjenne igjen og like. Flower Kings og Neal Morse er begge veldig gode eksempler på artister som har et helt særpreget sound, selv om de åpenbart er sterkt inspirert av sin tids progrock-stil. Jeg får derimot problem med det når jeg begynner å gjenhøre partier i sanger som de har laget før, det synges på samme måte med kun små variasjoner osv. Neal Morse sin siste plate, spesielt åpningssporet, er helt rått.. fy f**n for en progfest, men herre jemini jeg kan nesten sitte å plukke ut strofe etter strofe fra tidligere sanger. Det er ikke tilfredsstillende i mine øyen.

Synes også Flower Kings viste det veldig godt på konserten i Oslo nå. Glitrende spilt og med utrolig god lyd holdt de på i flere timer, og med sanger som var så til de grader like i stil at det ble ufyselig kjedelig. Tviler ikke på at hardcore fansen kan skille sangene fra hverandre, men burde det ikke være større variasjon?


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

@gallilee

Joda, skjønner hva du mener. Nettopp derfor har jeg slått meg til ro med at FK ikke er et band jeg trenger alt av. De tre beste skivene holder lenge for meg.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Adam & Eve er nok bandets svakeste plate, selv om jeg egentlig liker den godt. De to lange låtene er rett og slett ikke like bra som TFK's vanlige lange komposisjoner, selv om begge låtene inneholder bra partier.
Nei, da liker jeg nok bedre et par av de kortere låtene, de har ihvertfall meget sterke melodier selv de er litt for oppstemte.
Men A Vampire's View er kongebra, en av bandets beste låter. Det hjelper jo litt når låta har en av tidenes beste vokalprestasjoner fra Daniel Gildenlöw.

Med Paradox Hotel var imidlertid bandet i form igjen, selv om Adam & Eve ikke på langt nær var en katastrofe.
Låter som Selfconsuming Fire, Touch My Heaven og What If God Is Alone er jo helt sjef, og de to instrumentalene er veldig bra også. Resten av dobbeltplata er også full av gode låter, selv om de er et stykke unna Unfold The Futur og Stardust We Are kvalitet.

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

torjo wrote:Har bare de tre første (Roine Stolt-plata ikke medregnet). Av dem holder jeg "Stardust We Are" som den klart sterkeste, men jeg lar være å stemme.

Huffda, jeg glemmer jo at jeg også har "Adam & Eve", men uansett er den ikke bedre enn "Stardust We Are". Tvertimot.
Ta tårnet, Ebralidze!

Locked Previous topicNext topic