Piece of Mind
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Piece of Mind
Jeg skjenker en runde til av den utmerkede 1983-Ärgangen, og gÄr nÄ over til Maidens mesterverk av Äret - Piece of Mind!
Akkurat som Ozzys Bark at the Moon faller den imellom Stian/Torjo-perioden og Marken/Affen-perioden, og skulle dermed kunne behage begge parter like mye. I alle fall syns jeg den er en glimrende bru mellom gammel og ny Maiden. Og akkurat som Ozzys Bark at the Moon er denne plata klassisk heavy metal inn til beinet! Stemningsfull og fin er den ogsÄ, med et litt kjÞlig, melankolsk lydbilde, og jevn som et sverdblad! Det er bare "Sun and Steel" jeg pleier Ä hoppe over, og selv den er ikke direkte dÄrlig. Og merk ogsÄ Nicko, som gjÞr en stjernedebut pÄ plata! PÄ topp 3-lista over plater med best tromming i mi bok.
Det skal selvfÞlgelig alltid vÊre vanskelig Ä plukke en favorittlÄt pÄ store klassikeralbum, og sÄ ogsÄ her. Jeg ville vel vanligvis svart "To Tame a Land", men ogsÄ "Where Eagles Dare" og "Revelations" hevder seg veldig. Og la oss ikke glemme "Still Life", "The Trooper" og "Quest for Fire". Og allsangklassikeren "Flight of Icarus" og gladlÄta "Die with your Boots on". Isj, OK, da. Jeg stemmer "To Tame a Land" denne ganga ogsÄ.
Iron Maiden - Revelations
Akkurat som Ozzys Bark at the Moon faller den imellom Stian/Torjo-perioden og Marken/Affen-perioden, og skulle dermed kunne behage begge parter like mye. I alle fall syns jeg den er en glimrende bru mellom gammel og ny Maiden. Og akkurat som Ozzys Bark at the Moon er denne plata klassisk heavy metal inn til beinet! Stemningsfull og fin er den ogsÄ, med et litt kjÞlig, melankolsk lydbilde, og jevn som et sverdblad! Det er bare "Sun and Steel" jeg pleier Ä hoppe over, og selv den er ikke direkte dÄrlig. Og merk ogsÄ Nicko, som gjÞr en stjernedebut pÄ plata! PÄ topp 3-lista over plater med best tromming i mi bok.
Det skal selvfÞlgelig alltid vÊre vanskelig Ä plukke en favorittlÄt pÄ store klassikeralbum, og sÄ ogsÄ her. Jeg ville vel vanligvis svart "To Tame a Land", men ogsÄ "Where Eagles Dare" og "Revelations" hevder seg veldig. Og la oss ikke glemme "Still Life", "The Trooper" og "Quest for Fire". Og allsangklassikeren "Flight of Icarus" og gladlÄta "Die with your Boots on". Isj, OK, da. Jeg stemmer "To Tame a Land" denne ganga ogsÄ.
Iron Maiden - Revelations
ElÀkööt supikoirat!
Denne er vanskelig ettersom skiva inneholder to av bandets absolutt beste lÄter, Where Eagles Dare og To Tame A Land.
Stemmer fĂžrstnevnte ettersom GladĂžks stemte sistnevnte.
Skiva er uansett en av Maidens tre beste.
GladĂžks wrote:Akkurat som Ozzys Bark at the Moon faller den imellom Stian/Torjo-perioden og Marken/Affen-perioden, og skulle dermed kunne behage begge parter like mye.
Haha!
Den behager i hvert fall meg. En av Maidens tre innertiere. At jeg sier at de to andre kom fÞr den (i 1980 og 1982) overrasker kanskje ikke. "Powerslave" snuser for Þvrig pÄ toppkarakter den ogsÄ.
Beste lÄt? Hvorfor spÞr du sÄ vanskelig?
Jeg liker naturligvis alle lÄtene veldig bra, men kanskje jeg skulle gÄ for den stemningsfulle, progressive "To Tame A Land".
Ta tÄrnet, Ebralidze!
Stemte The Trooper. Nest beste Maiden skiva etter Seventh son....
AndersMarken wrote:Denne er vanskelig ettersom skiva inneholder to av bandets absolutt beste lÄter, Where Eagles Dare og To Tame A Land.
-Akkurat ordrett det jeg skulle skrive!!! Stemmer Where Eagles Dare jeg og. Litt pga den glimrende Eastwood filmen den er basert pÄ, men og fordi det er ei monsterlÄt. To Tame A Land som god nr 2...
Har litt blanda fÞlelser for den her.. De tre fÞrste lÄtene er knall!
Mens Die with your boots on er i min bok en av de dÄrligste maiden lÄtene ever..
Stemte Flight of Icarus
Mens Die with your boots on er i min bok en av de dÄrligste maiden lÄtene ever..
Stemte Flight of Icarus
"I loved you in Bloodsport"
MÄ disse avstemningene vÊre sÄ j****g vanskelige? Stemte "Revelations", men det meste av materialet her, med unntak av "The Trooper", kunne fÄtt min stemme.
Vi snakker her om Iron Maidens beste skive. Alt klaffer. Produksjonen er fet som f**n, og tidlÞs, samtidig som lÄtmaterialet er sÊrdeles godt. Hvordan folk i det hele tatt kan sette forgjengeren opp mot "Piece Of Mind" er en av livets mange gÄter. Her fÄr vi oppleve et Iron Maiden som leverer pÄ alle punkter (uten katastrofale innslag som "Gangland" og "Invaders"), og dermed er dette bandets fÞrste virkelige fulltreffer (selv om debuten ogsÄ rager hÞyt, men der Þnsker man bedre produksjon). At man er lei "The Trooper" fÄr sÄ vÊre, for selv det var ei glimrende lÄt fÞr den ble spilt til dÞde.
Vi snakker her om Iron Maidens beste skive. Alt klaffer. Produksjonen er fet som f**n, og tidlÞs, samtidig som lÄtmaterialet er sÊrdeles godt. Hvordan folk i det hele tatt kan sette forgjengeren opp mot "Piece Of Mind" er en av livets mange gÄter. Her fÄr vi oppleve et Iron Maiden som leverer pÄ alle punkter (uten katastrofale innslag som "Gangland" og "Invaders"), og dermed er dette bandets fÞrste virkelige fulltreffer (selv om debuten ogsÄ rager hÞyt, men der Þnsker man bedre produksjon). At man er lei "The Trooper" fÄr sÄ vÊre, for selv det var ei glimrende lÄt fÞr den ble spilt til dÞde.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
Har etterhvert kommet frem til at dette er bandets aller beste skive, og den har ikke ett svakt Þyeblikk. Revelations stikker sÄvidt av med seieren, men alle lÄtene er helt sykt konge.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Rector wrote:Tja. Kan jo starte plata med den "Sunlight!... Falling on your steeeel!..."
Faktisk en av de fÞrste lÄtene fra plata jeg falt for. Derfor deler jeg langtfra GladÞks sin noe lunkne holdning til den.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
torjo wrote:Rector wrote:Tja. Kan jo starte plata med den "Sunlight!... Falling on your steeeel!..."
Faktisk en av de fÞrste lÄtene fra plata jeg falt for. Derfor deler jeg langtfra GladÞks sin noe lunkne holdning til den.
Har og merka det er mange som overser den, ja. Men jeg mener den der er Maiden pÄ sitt mest feststemte, du blir jo i humÞr av lÄta.
Tidenes vanskeligste poll for min del. Ikke et eneste svakt sekund pÄ hele skiva. "Where Eagles Dare" er en av tidenes beste ÄpningslÄter, "Revelations" er j***a deilig, "Sun and Steel" er ogsÄ fantastisk, osv osv. Jeg elsker alt!
Hmm.. stemmer "Revelations".
Hmm.. stemmer "Revelations".
-
- Poser
- Mood:
SkjÞnner ikke helt skrÄlet rundt denne, bra javisst - men Maiden pÄ sitt beste er langt bedre enn dette! Flight Of Icarus er beste lÄt, The Trooper kommer haltende ikke langt etter
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Poser
- Mood: