Klassiker om klassiske Metallica
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Klassiker om klassiske Metallica
Joda, vi har nok hatt det oppe før, men det er viktig å ikke glemme gamle helter. Metallica på 80-tallet er jo i toppsjiktet her, så jeg synes vi skal vie litt tid til de fire skivene som kom da. Hvilken er din favoritt, og hvorfor? Selv har jeg alltid sverget til Ride the Lightning, men Puppets og Kill 'Em All er ikke langt bak. Justice er også et kjempebra album, men jeg har aldri klart å svelge produksjonen helt, og synes det blir litt tamt, selv om Dyers Eve og Blackened godt tåler å høres en fire-fem hundre ganger.
Kjør retrodebatt!
Kjør retrodebatt!
"Ride the lightning". Makan til schlager. Man er gira nok allerede etter førstelåta, og så kommer jaggu det sykt kule åpningsriffet i tittellåta og øker tørsten enda mer. "Master of puppets" like bak, men den har et par småkjedelige låter rundt midten av plata. "Kill 'em all" på tredje for ungdommelig pågangsmot og en håndfull klassikere, og "...And justice for all" på siste, fordi den er minst bra av alle sammen.
-
- Poser
- Mood:
Master of puppets.Hvorfor ?? Den første jeg begynte å digge + at lyden og låtene er bortimot feilfrie.
De 4 første er selvfølgelig veldig bra, alle sammen. .
De 4 første er selvfølgelig veldig bra, alle sammen. .
Ride the Lightning. Har bestandig vært min Metallica favoritt. Master of Puppets som god nr 2. Kill'em All lider av elendig tromming, og Justice lider av elendig lyd, men begge har en del veldig gode låter. Men Ride the Lightning er som sagt juvelen.
-
- Be
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Master of Puppets er et av mine absolutte favorittalbum og uten tvil 80-tallets sterkeste plate. Alt stemmer, låtene, lyden, vokalen (ikke minst den!), soloene. Disposable Heroes likte jeg ikke før, men den har vokst så til de grader med årene, men samtidig er Battery, som satt som et skudd første gang, fortsatt like fordømt fet! Orion er en stemningsfull instrumental, mens Damage INC er sån ernergisk at selv Slayer må ta av seg hatten. Tittelsporet trøkker mer live enn på plata (tenker da på Seattle 89 og ikke på S&M), men ellers er Master Of Puppets en oppvisning i perfeksjon!
Men alle platene har vært favoritter på et eller annet tidspunkt. Ride The Lightnening kommer på andre plass per i dag, mens de to andre deler tredjeplassen.
Men alle platene har vært favoritter på et eller annet tidspunkt. Ride The Lightnening kommer på andre plass per i dag, mens de to andre deler tredjeplassen.
ROCK!