Klassiker om klassiske Metallica
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vanskelig, da alle er 6'ere, men...
1. Ride
Denne dør aldri, og de to beste låtene på den er ironisk nok de to de sjelden eller aldri har spilt live, Escape (aldri) og Trapped Under Ice (svært sjelden). edit.
2. Justice
Undervurdert skive, og med høyere bass og en annen trommelyd, hadde denne vært nummer en.
3. Master
Knallskive, men har alltid ment at denne er Metallicas Reign In Blood og Among The Living - dvs et veldig oppskrytt album. Men fortsatt dritbra og terningkast seks!
4. Kill
Hadde de i steden for å gi ut denne gitt ut No Life Till Leather-versjonene (som har fetere produksjon og fremføring) hadde denne vært nummer en.
Tidenes feteste platecover: Creeping Death EPen!
1. Ride
Denne dør aldri, og de to beste låtene på den er ironisk nok de to de sjelden eller aldri har spilt live, Escape (aldri) og Trapped Under Ice (svært sjelden). edit.
2. Justice
Undervurdert skive, og med høyere bass og en annen trommelyd, hadde denne vært nummer en.
3. Master
Knallskive, men har alltid ment at denne er Metallicas Reign In Blood og Among The Living - dvs et veldig oppskrytt album. Men fortsatt dritbra og terningkast seks!
4. Kill
Hadde de i steden for å gi ut denne gitt ut No Life Till Leather-versjonene (som har fetere produksjon og fremføring) hadde denne vært nummer en.
Tidenes feteste platecover: Creeping Death EPen!
Fyy faan kor jæævlig det e!!!
-
- Belieber
- Mood:
Puppets, med de tre andre på en close second.
Muligens med Ride ørlite foran Kill, som igjen er ørlite foran Justice. Justice blir litt tam i lengden, og litt lange låter. Ikke det at det er ei dårlig skive, i hele tatt, men å toppe Puppets blir jo som å hoppe etter Wirkola.
Forøverig er de klart beste 'tallica-skivene, produksjonsmessig, de to siste Garage Days-skivene og LiveShit. Du kan gjøre mye fancy i studio, men det er lite som matcher "live"innspillinger.
Muligens med Ride ørlite foran Kill, som igjen er ørlite foran Justice. Justice blir litt tam i lengden, og litt lange låter. Ikke det at det er ei dårlig skive, i hele tatt, men å toppe Puppets blir jo som å hoppe etter Wirkola.
Forøverig er de klart beste 'tallica-skivene, produksjonsmessig, de to siste Garage Days-skivene og LiveShit. Du kan gjøre mye fancy i studio, men det er lite som matcher "live"innspillinger.
-
- B
- Mood:
Riktig svar igjen. Du er flink!Gladøks wrote:Master of Puppets, helt klart! Mørk, tung, brutal og progga! Og ingen ujevnheter, bare mesterlighet fra begynnelse til slutt!
Ride the Lightning tikker inn på en særdeles sterk andreplass.
Kill'em All og ...and Justice for All (og The Black Album) er alle veldig bra, men litt vanskelig å rangere i forhold til hverandre. Mulig jeg setter Justice på tredjeplass, siden den er den mest jevne av dem (og også ei høyst undervurdert plate), så får Kill'em All og The Black Album krangle om fjerdeplassen.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.
Gladøks wrote:Master of Puppets, helt klart! Mørk, tung, brutal og progga! Og ingen ujevnheter, bare mesterlighet fra begynnelse til slutt!
Ride the Lightning tikker inn på en særdeles sterk andreplass.
Kill'em All og ...and Justice for All (og The Black Album) er alle veldig bra, men litt vanskelig å rangere i forhold til hverandre. Mulig jeg setter Justice på tredjeplass, siden den er den mest jevne av dem (og også ei høyst undervurdert plate), så får Kill'em All og The Black Album krangle om fjerdeplassen.
Tja, Syns Leper Messiah kan bli litt ensformig, så noen ugjevn er Master Of Puppets.
-
- Belieber
- Mood:
fukkwitt wrote:Vanskelig, da alle er 6'ere, men...
1. Ride
Denne dør aldri, og de to beste låtene på den er ironisk nok de to de ALDRI har spilt live, Escape og Trapped Under Ice.
http://www.encycmet.com/songs/srtuice.shtml
Trapped Under Ice har blitt spilt live, mens Escape er temmelig urørt.
"Where do you think you're going, Cracker Jack?"
-
- Belieber
- Mood:
TheUnborn wrote:RIMELIG vanskelig valg Stian! Her snakker vi kult klassikere.
Men er jeg nødt til å velge, blir det Ride the Lightning.
-
'Kult' indikerer at det er snakk om skiver som appelerer til et mindre publikum. Metallica var jo temmelig store på 80tallet too, så.. *pirke. pirke*
Forøvrig er dette et særs vanskelig valg. Går for MOP, da det var den første Metallica, og metall, skiva jeg hørte. Men som sagt..
De som ikke liker Kill 'em All best rangerer den sist...
EDIT: Får slenge inn en liste jeg og da...
1. Kill 'em All
2. Master of Puppets
3. Ride the Lightning
5. ...And Justice For All
EDIT: Får slenge inn en liste jeg og da...
1. Kill 'em All
2. Master of Puppets
3. Ride the Lightning
5. ...And Justice For All
There is Stalin, Hitler and a goth. You have a gun with two bullets, who do you shoot?
The goth. Twice.
The goth. Twice.
Akula wrote:1. Master of Puppets
2. Kill 'Em All
3. Ride the Lightning
4. ...And Justice For All
Jøss... faktisk heilt eining med deg, til ein forandring kanskje
E du med oss i dag, byrja tanken bli klar?
Utvilsomt ...and justice for all som er den feteste av dissa. Master of puppets på en god andre plass, men alikevel et stykke bak mesterverket Justice.
-
- Spermatozoon
- Mood:
Ride the lightning, glatt.
Har aldri skjønt hva som er så spesielt med master...plata. Greit den gjør det bra på diverse kåringer i diverse magasiner, men ærlig talt, det er en av de svakeste skivene til metallica. Til og med load er bedre!
Har aldri skjønt hva som er så spesielt med master...plata. Greit den gjør det bra på diverse kåringer i diverse magasiner, men ærlig talt, det er en av de svakeste skivene til metallica. Til og med load er bedre!
If You Study High
Take The Tests High
You Get High Scores
Take The Tests High
You Get High Scores
decibelrebel wrote:Ride the lightning, glatt.
Greit å ha forskjellig smak, men det der er bare teit... Si unnskyld.
There is Stalin, Hitler and a goth. You have a gun with two bullets, who do you shoot?
The goth. Twice.
The goth. Twice.
-
- Belieber
- Mood:
"...And Justice For All" er best. Hugsar at eg fekk høyre på denne hos syskenbarnet mitt når eg var liten. Sat med høyretelefonar og var heilt sjokkert over kor bra det var. Alle desse fire skivene er bra, men hos meg står faktisk "Master of Puppets" dårlegast i kurs. Likte den veldig godt før, men den held seg ikkje på langt nær så godt som dei tre andre.