Thin Lizzy - Renegade
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Thin Lizzy - Renegade
Så lenge ikke Gladøks har monopol på å lage poll's om klassiske album, tar jeg og for meg litt. Begynner med mine Lizzy favoritter.
Renegade (81) er et mesterverk av ei skive, og personlig sliter jeg med å velge mellom denne og Thunder and Lightning (83). Begge overgår 70-talls skivene...
På Renegade hadde Snowy White funnet sin plass bedre enn på Chinatown, og det er blitt Lizzy's mest stemningsfulle skive noen sinne. Åpningslåta, Angel of Death, er min absolutte favorittlåt med Lizzy. Tittellåta, Leave This Town, Hollywood...rent gull! De anderledes låtene, Fats og Mexican Blood, er og meget bra, og gir plata en ekstra dimensjon og er med på å gjøre at man ikke blir lei.
Min favoritt er som sagt Angel of Death...
Renegade (81) er et mesterverk av ei skive, og personlig sliter jeg med å velge mellom denne og Thunder and Lightning (83). Begge overgår 70-talls skivene...
På Renegade hadde Snowy White funnet sin plass bedre enn på Chinatown, og det er blitt Lizzy's mest stemningsfulle skive noen sinne. Åpningslåta, Angel of Death, er min absolutte favorittlåt med Lizzy. Tittellåta, Leave This Town, Hollywood...rent gull! De anderledes låtene, Fats og Mexican Blood, er og meget bra, og gir plata en ekstra dimensjon og er med på å gjøre at man ikke blir lei.
Min favoritt er som sagt Angel of Death...
For meg er det låter som "Fats" og "Mexican Blood" som trekker noe ned, men bevares, plata er riktig god for det. Beste låt er "Angel Of Death", men jeg har også voldsomt stor sans for en låt som "Leave This Town".
Ta tårnet, Ebralidze!
Det er ikke all verdens til skive dette, men stemte "Hollywood...". Snowy White gjør seg helt klart bedre i Pink Floyd/Rogers Waters band, men Thin Lizzy var vel uansett inne i en svakere periode her. Etter "Black Rose" gikk det nedover, før...
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
Hadde hele skiva vært så bra som Angel of Death og Leave this town hadde klassikerstatus blitt tildelt herfra. Slik skiva nå er så holder den bra klasse, men er ujevn. Den er dog bedre enn de fleste tidlige Lizzyskivene.
"Even s***n wears leather"
-
- Poser
- Mood:
Bra skive (4+), men jeg foretrekker nok Chinatown over denne av skivene fra White-era'n! Angel Of Death er beste låten, men den er slettes ikke hestehoder foran Hollywood (Down On Your Luck)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Belieber
- Mood:
-
- Beliebe
- Mood:
Må få hørt denne, stemmer da!
Kun hørt Jailbreak, Bad Reputation, Johnny the Fox, liker dem alle!
wyrm wrote:Må få hørt denne, stemmer da!
"Fighting", "Live And Dangerous" og "Black Rose" er de tre neste du må høre.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Beliebe
- Mood:
torjo wrote:wyrm wrote:Må få hørt denne, stemmer da!
"Fighting", "Live And Dangerous" og "Black Rose" er de tre neste du må høre.
Greit! Sett ihvertfall to av de liggende hos pappa, får stikke nedom og låne de.
Vanskelig valg, ikke for at det er så veldig mange kanonlåter på denne, men å velge mellom No One told him og Angel of death er jaggu ikke greit...
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it