Ekstremmetallere som softner -- favorittstil?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Bump! Jeg ser at Affen har stemt, hvem er den andre?
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Industrial!!
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Gladøks wrote:[hva i h*****e skal jeg kalle dette?], som My Dying Bride på prosentplata
Portishead, kaller man det for.
som 3rd and the Mortal på Memoirs. Edit: Men prosentplata låter ikke som MDBs versjon av Roads, da.
Forresten liker jeg Earth, jeg også.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Porcus wrote:Gladøks wrote:[hva i h*****e skal jeg kalle dette?], som My Dying Bride på prosentplata
Portishead, kaller man det for.
som 3rd and the Mortal på Memoirs. Edit: Men prosentplata låter ikke som MDBs versjon av Roads, da.
Så er da også MDBs versjon av "Roads" mer MDB enn den er Portishead.
Det som er Portishead-låta par excellence på prosentplata, er "Heroin Chic", som er mer trip-hop enn det Portishead er selv. Men ellers er det mye trip-hop-atmosfære å spore i bakgrunna på flere av de andre låtene + litt 90-talls U2 (rundt Zooropa), og litt Depeche Mode, jfr. Paradise Losts utviklingskurve.
Eläkööt supikoirat!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Heroin Chic, ja -- den er vel også platas beste spor, men kanskje ikke det mest representative.
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Porcus wrote:Heroin Chic, ja -- den er vel også platas beste spor
Ett av dem i alle fall, men de kunne ha spart seg for å sensurere all bannskapen i teksta. Høres bare dølt ut med all den suselyden.
Eläkööt supikoirat!
Gladøks wrote:Porcus wrote:Heroin Chic, ja -- den er vel også platas beste spor
Ett av dem i alle fall, men de kunne ha spart seg for å sensurere all bannskapen i teksta. Høres bare dølt ut med all den suselyden.
Ikke veldig representativ nei.
Åpningslåta på den skiva er helt drøyt bra (fikk en ørliten oppover-krusning i munnvikene da de åpnet med den på HITS ja), og også "Under Your Wings", eller hva den nå heter, er riktig så trivelig.
Svartrgrim wrote:DOH wrote:Terror_mit_uns wrote:hva med ulver?
Det er min favoritt-post-ekstrem-metall-vri i hvert fall. Alltid i utvikling.
Fasiten! Fyfaen så mye bedre Ulver ble etter at de flytta ut av skauen.
Tja, jeg liker skau-trilogien deres også jeg, og demoen har en del vanvittig fet tromming. I etterkant har Ulver gjort mye rart, bl.a. Perdition City, som er ei knallskive, men også andre ting som ikke har gått helt hjem her i gården.
Greia er at jeg alltid vil prinsipielt heie på band som bryter nytt land, uavhengig av om resultatet der og da blir bra eller ikke. Det er viktig arbeide, og forhåpentligvis sår det frø som gir god, ny og spennende musikk i en eller annen fasong i fremtiden, kanskje til og med av et helt annet band.
Rock n' rølp. Ikke at jeg har hørt noe av greiene til Cronos, men rock og rølp er alltid bra, selv om det er dårlig. Litt som thrash.
Haha, "cockrock"(CF).
Haha, "cockrock"(CF).
You treat your step-mother with respect, Pantera!
Æsel wrote:Du har også glemt sjangeralternativet EVIL DISCO! Herunder kommer f.eks Manes og Dødheimsgard. Og muligens Ulver. Evil disco er uansett gull!
Ellers gjorde Opeth det bra med "Damnation".
Rimelig enig med det meste her hvis man tar bort "muligens".
Ellers er jeg glad i flere av alternativene på lista, så jeg avstår fra å stemme gett.
-
- Belieber
- Mood: