Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Kiss - beste plate på 80-tallet

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Kiss-plate fra 80-tallet

Unmasked
7
13%
Music from The Elder
10
18%
Creatures of the Night
16
29%
Lick It Up
3
5%
Animalize
1
2%
Asylum
2
4%
Crazy Nights
12
22%
Hot in the Shade
4
7%

Total votes: 55

Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

sumostig wrote:
Conan wrote:
Steve-Peck wrote:
Hege wrote:Hmm, noen som kan anbefale meg en skive fra den perioden? Altså hvem jeg bør begynne med.
Jeg har tenkt på Crazy Nights og/eller Unmasked, men je veit itte.

Begynn med Crazy Nights du. Tittelsporet må være tidenes happy-partylåt!

Blir man sur av den låta ja så burde man revurdere seg selv, nesten mer happy enn Freedom Call.

hater den låta! elendig og mongokjip sang

Tull og tøv. Kongelåt! Surpomp... :wink:
Image

Patele
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Patele »

Helt klart "Creatures of the Night". Dette er en av mine store favoritter uansett! 8) "War machine" er en utrolig tøff låt.

steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Conan wrote:
Sillois wrote:
Hege wrote:Den (Crazy Nights-låta) er kos :D
Helt til du hører versjonen til Kurt Nilsen...

Men hvem orker å høre på den greia der?

Jeg mener faktisk versjonen til Kurt er aldeles glimrende. Den har for øvrig en del av det samme over seg som Toad The Wet Sprockets versjon av "Rock And Roll All Nite". Begge vinner, på hver sine tributeskiver, fordi de gjør noe radikalt annerledes med låtene.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Hege wrote:Hmm, noen som kan anbefale meg en skive fra den perioden? Altså hvem jeg bør begynne med.

"Den perioden" er vel ikke "den perioden", det er slutten av én periode og bortimot hele den neste (og selv det er vel en for grov inndeling), men skal du ha Kiss fra åttitallet, så glemmer du alt etter Creatures of the Night. Den sjekker du derimot ut. (The Elder er deres beste skive, men den låter helt ulikt alle de andre, så den er ikke representativ.)

Du trenger vel knappest å sjekke ut noe som helst Kiss har utgitt etter Creatures, med mulig unntak av Unplugged og Revenge (eventuelt Alive III i stedet -- den er en unødvendig utgivelse, men den er god.) Eventuelt ei samleskive, men dem vet jeg nesten ingenting om etter Killers.

Crazy Nights kan du med verdens beste samvittighet droppe. Du trenger ikke høre tittelkuttet flere ganger, og i stedet for Reason To Live kan du låne et øre til Foreigner som de rappet refrenget fra.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Bare for å nevne det mest obligatoriske...

Fra 80-tallet må du selvsagt ha:
Unmasked, The Elder, Killers (pga de 4 nye låtene), Creatures of the Night, Lick It Up, Animalize, Asylum, Crazy Nights, Smashes Trashes & Hits (pga de 2 nye låtene samt Carr's versjon av Beth) og Hot in the Shade. Ellers kan du jo skaffe deg dvd'ene og div bootlegs.

I tillegg må du ha:
Ace Frehley/Frehley's Comet: Frehley's Comet, Second Sighting, Live +1 og Trouble Walkin'.
Peter Criss: Out Of Control og Let Me Rock You.
Vinnie Vincent Invasion: s/t og All Systems Go.
White Tiger - s/t
Du bør også ha Wendy O Williams - WOW.
Ut over dette finnes det selvsagt mange flere Kiss-relaterte skiver du må kjøpe, men start med de jeg har nevnt her. Ok, White Tiger skiva kan bli vanskelig å skaffe, men en bootleg skal være mulig å oppdrive, ellers kan jeg brenne deg en kopi :wink:
Image

Warslaughter
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Warslaughter »

lett, The Elder.

Conan

Post by Conan »

steinman wrote:
Conan wrote:
Sillois wrote:

Jeg mener faktisk versjonen til Kurt er aldeles glimrende. Den har for øvrig en del av det samme over seg som Toad The Wet Sprockets versjon av "Rock And Roll All Nite". Begge vinner, på hver sine tributeskiver, fordi de gjør noe radikalt annerledes med låtene.

Hører ikke på Kurt greia uansett jeg.

solveii
Spermatozoon
Mood:

Post by solveii »

Nå er egentli jeg mest fan av 70-talls KISS.
Men min stemme må nok gå til Creatures...
Enn jeg og er meget glad i Unmasked.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:

Bare for å nevne det mest obligatoriske...

Fra 80-tallet må du selvsagt ha:
Unmasked, The Elder, Killers (pga de 4 nye låtene), Creatures of the Night, Lick It Up, Animalize, Asylum, Crazy Nights, Smashes Trashes & Hits (pga de 2 nye låtene samt Carr's versjon av Beth) og Hot in the Shade. Ellers kan du jo skaffe deg dvd'ene og div bootlegs.

I tillegg må du ha:
Ace Frehley/Frehley's Comet: Frehley's Comet, Second Sighting, Live +1 og Trouble Walkin'.
Peter Criss: Out Of Control og Let Me Rock You.
Vinnie Vincent Invasion: s/t og All Systems Go.
White Tiger - s/t
Du bør også ha Wendy O Williams - WOW.
Ut over dette finnes det selvsagt mange flere Kiss-relaterte skiver du må kjøpe, men start med de jeg har nevnt her. Ok, White Tiger skiva kan bli vanskelig å skaffe, men en bootleg skal være mulig å oppdrive, ellers kan jeg brenne deg en kopi :wink:

Øy, du glemte Shocker Soundtracket og Crown Of Thorns debut Affen :!:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Lynchomaniac wrote:Øy, du glemte Shocker Soundtracket og Crown Of Thorns debut Affen :!:

Går under dette:

Affen wrote:Ut over dette finnes det selvsagt mange flere Kiss-relaterte skiver du må kjøpe

:wink:
Image

Even
Infant
Infant
Mood:

Post by Even »

Jeg er vel sannsynligvis den eneste som faktisk synes 'Animalize' er en veldig bra skive.....synes den har fått ufortjent mye dårlig kritikk.

'Creatures....' er forøvrig min all-time Kiss favoritt.
Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Even wrote:Jeg er vel sannsynligvis den eneste som faktisk synes 'Animalize' er en veldig bra skive.....synes den har fått ufortjent mye dårlig kritikk.

[-X Les mine poster før du kommer med sånne påstander :wink: Jeg digger Animalize! Burn,Bitch,Burn er så jææævlig tøff - en av Gene's beste '80s-låter! :D
Image

Sillois
Spermatozoon
Mood:

Post by Sillois »

steinman wrote:
Conan wrote:
Sillois wrote:

Hvis man ser ironisk på hele låta, så burde man kunne svelge den, for teksta er ikke akkurat i samsvar med fremførelsen. "Ohh, let's get crazy!"
-Everybody Had A Poison Heart-
Image

steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Sillois wrote:
steinman wrote:
Conan wrote:
Sillois wrote:

Hvis man ser ironisk på hele låta, så burde man kunne svelge den, for teksta er ikke akkurat i samsvar med fremførelsen. "Ohh, let's get crazy!"

Det er faktisk nettopp det jeg synes er så genialt med disse to versjonene, at de tar låta i stikk motsatt retning av hva teksten sier, og dermed i stikk motsatt retning av det forventa.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Eon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Eon »

Affen wrote:
Even wrote:Jeg er vel sannsynligvis den eneste som faktisk synes 'Animalize' er en veldig bra skive.....synes den har fått ufortjent mye dårlig kritikk.

[-X Les mine poster før du kommer med sånne påstander :wink: Jeg digger Animalize! Burn,Bitch,Burn er så jææævlig tøff - en av Gene's beste '80s-låter! :D

Animalize er ganske ujevn. I've Had Enough, Under The Gun, Thrills In The Night og While The City Sleeps er knall, mens resten er ganske ræva.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

Bob
Bel
Bel
Mood:

Post by Bob »

creatures. elder er jo knallsterk kandidat til tiårets mest bedritne skive!
JØRGEN! YOU'RE RUNNING THE WRONG DIRECTION!!
Hege wrote:Nye utgivelser pleier å være kjipt.

Sillois
Spermatozoon
Mood:

Post by Sillois »

steinman wrote:
Sillois wrote:
steinman wrote:
Conan wrote:
Sillois wrote:

Det er faktisk nettopp det jeg synes er så genialt med disse to versjonene, at de tar låta i stikk motsatt retning av hva teksten sier, og dermed i stikk motsatt retning av det forventa.
Det jeg sier jo. Men det var liksom ikke noe sjokk at det her kom fra Kurt. Hadde et band vi allerede forbinder med rock gjort den låta på den måten, hadde det vært mye kulere. Når jeg så CCN med Kurt bak på coveret, ble jeg skikkelig innstilt på å høre Kurt fra en annen mer rocka vinkel... men der tok man.. .feil. Synes den låta ble litt ødelagt på det albumet.
-Everybody Had A Poison Heart-
Image

Locked Previous topicNext topic