Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sacred Warrior

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste?

Rebellion
4
50%
Master's Command
1
13%
Wicked Generation
0
No votes
Obsessions
3
38%
Live at Cornerstone 2001
0
No votes
 
Total votes: 8
User avatar

Topic author
MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Sacred Warrior

Post by MikkelMus »

I anledning av at Affen kjører Warrior poll-fortiden, og jeg har smålig Sacred Warrior-kick om dagen, lager jeg en halvplagiat av hans tråd.

Hva mener dere om dette bandet? Debuten er glimrende. Obsessions og Wicked Generation har jeg ikke hørt så mye på, men de var passe jevn begge to, midt-på-tréet skiver med et par høydepunkter hver, men uten det lille ekstra. Resten har jeg ikke hørt i det hele tatt. Hvordan er dette? Ellers kjenner jeg svært lite til Sacred Warrior, utenom at jeg kan opplyse at det er en av de beste powermetalbandene innen white metal, og at det burde appellere til alle som liker '80-talls Helloween og Queensrÿche.
Enlighten me, anyone?

Slenger på poll og stemmer Rebellion btw...

Link: http://www.nolifetilmetal.com/sacredwarrior.htm
Les også den fantastiske anmeldelsen av deres Classics på Metal-Archives: http://www.metal-archives.com/release.php?id=32892
These users thanked the author MikkelMus for the post:
MikkelRev (26 Dec 2020, 17:14)
Rating: 100%
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

DonNasty
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DonNasty »

Jeg ga min stemme til Master's Command, fordi det er den eneste cdn jeg har med dem :)
Det er en ok cd, ikke verdens beste, men et greit 80 talls band/cd.

Det kule med dem er at jeg brukte navnet deres da jeg spillte Age of Empire online :lol:

Image

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Rebellion uten tvil!
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Hørte noen låter fra en best of-sak her om dagen, men det var IKKE bra. Unntaket var ei brukbar låt som jeg ikke husker tittelen på. Kringen?

User avatar

valbis
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by valbis »

yngve wrote:Rebellion uten tvil!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Har faktisk ikke hørt dette bandet...hva bør jeg sjekke ut nå?
Image

User avatar

valbis
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by valbis »

Affen wrote:Har faktisk ikke hørt dette bandet...hva bør jeg sjekke ut nå?

yngve wrote:Rebellion uten tvil!

8)

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

valbis wrote:
Affen wrote:Har faktisk ikke hørt dette bandet...hva bør jeg sjekke ut nå?

yngve wrote:Rebellion uten tvil!

8)

Awright! Leter på Demonoid først, så får jeg evt bestille fra Sound of Noise om det faller i smak :D
Image

User avatar

Topic author
MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Både Metal Metropolis (http://www.metal-metropolis.com/sacred_warrior.htm) og No Life Til Metal (http://nolifetilmetal.com/sacredwarrior.htm) sier debuten er den kjipeste, og at Wicked Generation / Obsessions er best. Ikke helt enig der da, men.

Ser de også har anmeldt demoen fra 1987 og en fra 2006, så da gjenstår det å se om det blir noe mer utav comebacket.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

valbis
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by valbis »


User avatar

Flamme
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 29 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Flamme »

Sacred Warrior er vel ikke blant de mest spennende banda etter mitt inntrykk. "Obsessions" er grei nok, men har samleskiva også, og jeg kan vel ikke si at den akkurat minnet om en slags "greatest hits" samling. Helt på det jevne, spør du meg.

User avatar

Topic author
MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

AndersMarken wrote:Hørte noen låter fra en best of-sak her om dagen, men det var IKKE bra.
Flamme wrote:Sacred Warrior er vel ikke blant de mest spennende banda etter mitt inntrykk. "Obsessions" er grei nok, men har samleskiva også, og jeg kan vel ikke si at den akkurat minnet om en slags "greatest hits" samling.
Ikke særlig rart da, Classics mangler jo mange av godlåtene fra Rebellion ihvertfall. The Flood som er en av de to låtene jeg har hørt fra Master's Command, kunne nok også med fordel vært tatt med.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

kmorg
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kmorg »

MikkelRev wrote:Både Metal Metropolis (http://www.metal-metropolis.com/sacred_warrior.htm) og No Life Til Metal (http://nolifetilmetal.com/sacredwarrior.htm) sier debuten er den kjipeste, og at Wicked Generation / Obsessions er best. Ikke helt enig der da, men.

Ser de også har anmeldt demoen fra 1987 og en fra 2006, så da gjenstår det å se om det blir noe mer utav comebacket.

Huh? Jeg gir da Rebellion bra kritikk jeg! Er jo en av de bedre den, ved siden av Wicked Generation.

Comebacket ble det aldri noe av, desverre. Jeg hjalp bassisten med å få remastred demoen fra 2001, da han ikke hadde noen kopi. Så jeg er vel en av veldig få som har en remastred versjon fra 2006, samt den originale demoen fra 2001.

User avatar

Topic author
MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Aha... var ikke klar over at duden bak MetalMetropolis var en Screamer... :)
Du har ikke mulighet for å laste opp og dele disse tre ellers utilgjengelige demoene en eller annen gang?
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

kmorg
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kmorg »

MikkelRev wrote:Aha... var ikke klar over at duden bak MetalMetropolis var en Screamer... :)
Du har ikke mulighet for å laste opp og dele disse tre ellers utilgjengelige demoene en eller annen gang?

Hadde jeg hatt en krone for hver gang noen har spurt meg om det...... Da hadde jeg i alle fall hatt nok til en liten is eller noe.... :P


pm'd ya

User avatar

Topic author
MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Takk kmorg! Har hørt gjennom disse et par ganger nå.

Demo '87
Åpningslåten Heaven's Are Calling er en låt som ikke gir meg såmye, skjønner meg ikke helt på den da den later til å begynne å være en standard fengende kjapp låt som er en urtypisk åpningslåt for denne sjangeren, men så dabber den gradvis og varig av, og ender i noe som hverken er fugl (rocker) eller fisk (ballade), men bare rot.
Nailed Down er låten som Heaven's Are Calling burde vært. Er nok høydepunktet på denne demoen. Master of Lies er jo kjent fra Rebellion, men synes denne tid tider er enda bedre og enda mer energisk enn den noe tammere albumversjonen. Spiritual Warfare minner meg smått om HAC, men liker denne bedre.

Mye bra her, synes de burde remastre denne og gi den ut som bonus på en re-release av debuten.

Demo '01
Noe av det første jeg tenkte når jeg spilte denne, var hvordan stemmen hans hadde blitt utviklet/rustnet på akkurat samme måte som Geoff Tate. Han hørtes lik ut på '80-tallet og høres fremdeles lik ut. Come Save The Day hørtes ut som en uinspirert middelmådig radiorocker. Come On og Day By Day var hakket bedre, men fremdeles litt for moderne og samtidig uinspirert og for A4 for meg. Balladen hadde nok funket på bedehussamling, men vil jeg høre ballade for sjelens og musikkens skyld, setter jeg heller på He Died. Heller ikke Draw Me Closer er noe jeg hopper i stolen for. Sorry kmorg, men er nok temmelig uenig med din skryt over denne demoen.

Forresten nevner du noe om en ny artwork til demo(ene) du fikk av Steve... har du en scan av den?
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

kmorg
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kmorg »

MikkelRev wrote:Takk kmorg! Har hørt gjennom disse et par ganger nå.

Demo '87
Åpningslåten Heaven's Are Calling er en låt som ikke gir meg såmye, skjønner meg ikke helt på den da den later til å begynne å være en standard fengende kjapp låt som er en urtypisk åpningslåt for denne sjangeren, men så dabber den gradvis og varig av, og ender i noe som hverken er fugl (rocker) eller fisk (ballade), men bare rot.
Nailed Down er låten som Heaven's Are Calling burde vært. Er nok høydepunktet på denne demoen. Master of Lies er jo kjent fra Rebellion, men synes denne tid tider er enda bedre og enda mer energisk enn den noe tammere albumversjonen. Spiritual Warfare minner meg smått om HAC, men liker denne bedre.

Mye bra her, synes de burde remastre denne og gi den ut som bonus på en re-release av debuten.

Demo '01
Noe av det første jeg tenkte når jeg spilte denne, var hvordan stemmen hans hadde blitt utviklet/rustnet på akkurat samme måte som Geoff Tate. Han hørtes lik ut på '80-tallet og høres fremdeles lik ut. Come Save The Day hørtes ut som en uinspirert middelmådig radiorocker. Come On og Day By Day var hakket bedre, men fremdeles litt for moderne og samtidig uinspirert og for A4 for meg. Balladen hadde nok funket på bedehussamling, men vil jeg høre ballade for sjelens og musikkens skyld, setter jeg heller på He Died. Heller ikke Draw Me Closer er noe jeg hopper i stolen for. Sorry kmorg, men er nok temmelig uenig med din skryt over denne demoen.

Forresten nevner du noe om en ny artwork til demo(ene) du fikk av Steve... har du en scan av den?

Nei, desverre. Har ikke scanner. Liker fortsatt demoen bra jeg :D

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Allright, egen tråd og greier. Fikk Obsessions i dag, og har allerede spilt den 3 runder. Syns dette låter knallbra, jeg. Mye tidlig Queensrÿche, og faktisk veldig mye Lethal i musikken. Veldig bra vokalist, synger ihvertfall på denne skiva ikke så ulikt en viss Tom Malicoat.

Bestilte også Wicked Generation, som jeg regner med å ha i morra kveld. Bra band!
Image

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Du sparer de beste til slutt ja?
Taktisk å gjøre seg ferdig med de dårlige først, så har du de gode skivene å glede deg til.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MikkelRev wrote:Du sparer de beste til slutt ja?
Taktisk å gjøre seg ferdig med de dårlige først, så har du de gode skivene å glede deg til.
Helt uavhengig av hvordan de første måtte være - du kan da ikke påstå at Obsessions er ei dårlig skive, mann!? 8O

Ser du i første post sammenligner det med Helloween, og om det er tilfelle, har de jo forandra seg mye til Obsessions. Men å påstå at det ikke er bra, er bare absurd. Trodde du likte Lethal o.l., jeg? På Obsessions låter Sacred Warrior som en god mix av tidlig Queensrÿche og Lethal!
Image

Locked Previous topicNext topic