Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Ignore funksjon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Ignore - for eller imot

For
29
35%
Imot
54
65%
 
Total votes: 83
User avatar

Topic author
Host
Be
Be
Posts: 4
Joined: 26 Nov 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ignore funksjon

Post by Host »

Jeg tror ikke jeg er den eneste som irriterer meg over enkelte som poster her. Jeg vet av andre forum som har denne funksjonen, så hvorfor ikke ha dette her om forumet tillater dette?

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Høres helt idiotisk ut.

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

sier det samme som undeadflowerking

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Skal man kunne ignorere de man ikke er enig med!? Hva er poenget med et forum da? Ser det for meg: "Jeg liker Burzum, Greven er så kul...". "Jeg og! Burzum er best, Wig Wam er homser med sminke". "Skal vi være venner?" "Hurra, ingen som sier stygge ting om Burzum, nå kan vi alle være lykkelig og sove godt om natta!"...jadda, stemmer nei jeg, kan ikke risikere at svartmetallerne blir lykkelig heller :lol:
Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Skal man kunne ignorere de man ikke er enig med!?

Det er vel neppe det som er poenget, kjære. Kanskje det er andre grunner til at man ønsker å ignorere folk? :wink:

Jeg for min del kunne tenkt meg å ignorere folk som poster 150 svadainnlegg i timen. Når det er sagt, jeg tror ikke en ignorer-funksjon har livets rett. Man får lære seg å tåle litt.

Folk som deg, Lynchomaniac og Thunderbear er bare trivelig å ha her, selv om vi til tider er aldri så uenige.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Kjør på!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:
Affen wrote:Skal man kunne ignorere de man ikke er enig med!?

Det er vel neppe det som er poenget, kjære. Kanskje det er andre grunner til at man ønsker å ignorere folk? :wink:

Jeg for min del kunne tenkt meg å ignorere folk som poster 150 svadainnlegg i timen. Når det er sagt, jeg tror ikke en ignorer-funksjon har livets rett. Man får lære seg å tåle litt.

Folk som deg, Lynchomaniac og Thunderbear er bare trivelig å ha her, selv om vi til tider er aldri så uenige.

...og vi 3 er jo ikke de som poster mest svada her heller, kjære :wink:
Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote: ...og vi 3 er jo ikke de som poster mest svada her heller, kjære :wink:

Det var vel heller ikke det jeg prøvde å antyde, pus.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Shitrock
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Shitrock »

Støttar heilt klart ignore-funksjon. Meget hendig sak slik at ein får luka ut folk ein ikkje gidd å kaste vekk tid på. Økar trivselen.
For eit liv

User avatar

Voidhanger
Poser
Poser
Posts: 273
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Voidhanger »

Laraque27 wrote:Støttar heilt klart ignore-funksjon. Meget hendig sak slik at ein får luka ut folk ein ikkje gidd å kaste vekk tid på. Økar trivselen.

Heilt einig.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Bedre med banning eller utestengelse. Hvis ikke blir det friminutt på ungdomsskolen/kids på msn. "Grattiz, du er ignorert. Klemz."

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote: Folk som deg, Lynchomaniac og Thunderbear er bare trivelig å ha her, selv om vi til tider er aldri så uenige.

Takk i lige måde :D

Som andre her antyder synes jeg ikke at dette er noen big deal - har tråder, personer og utsagn jeg ignorerer hver bidige dag, trenger ingen knapp for sånt :!:

Og hva i helsike skulle jeg ha gjort med all den energien jeg ikke hadde fått utløp for, og alle de kreftene jeg bruker for å bite i meg samt fortrenge all svada'n...

Nei da hadde jeg nok blitt en energibunt av de sjeldne - slik blir det da takk og pris ikke :lol:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
Host
Be
Be
Posts: 4
Joined: 26 Nov 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Host »

torjo wrote:
Affen wrote:Skal man kunne ignorere de man ikke er enig med!?

Det er vel neppe det som er poenget, kjære. Kanskje det er andre grunner til at man ønsker å ignorere folk? :wink:

Jeg for min del kunne tenkt meg å ignorere folk som poster 150 svadainnlegg i timen. Når det er sagt, jeg tror ikke en ignorer-funksjon har livets rett. Man får lære seg å tåle litt.

Folk som deg, Lynchomaniac og Thunderbear er bare trivelig å ha her, selv om vi til tider er aldri så uenige.
Hvorfor man skal kunne ignorere en bruker blir helt opp til hver enkelt person. Personlig så er jeg møkklei av enkelte som kun poster svada, og spammer ned topic med msntype samtaler, som gir meg lite i forhold til hva topic handler om. At den har bikket over 5 sider gjør ikke saken bedre. Med det sagt er ikke svada en dårlig ting, så lenge det holder seg på offtopic, og ikke er en super-intern sak mellom to personer her på boardet.

User avatar

Shitrock
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Shitrock »

Skjønnar ikkje kva som er negativt med "ignore". Det er då opp til kvar enkelt kven dei vil ignorere. Ser heller ikkje poenget med at ein kan oversjå det personen skriv. Då kan ein like godt få slepp det heilt. Ignorerar folk i hopetal på andre forum, og det er ein fryd.
For eit liv

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

torjo wrote:Jeg for min del kunne tenkt meg å ignorere folk som poster 150 svadainnlegg i timen. Når det er sagt, jeg tror ikke en ignorer-funksjon har livets rett. Man får lære seg å tåle litt.

Som moderator er det jobben din å renske vekk 150 svadainnlegg i timen, ikke ignorere det :wink:

Men sånn seriøst: en ignoreringsfunksjon handler ikke om hva man tåler, det handler om å redusere den tiden man kaster bort på å lese uinteressante ting (som jeg i og for seg "tåler", men som forverrer signal/støyforholdet).
Problemet med en ignoreringsfunksjon, er at tråder som ber om en opplysning, risikerer å bli forurenset av at x personer som har ignorert hverandre, svarer akkurat det samme.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Porcus wrote:
torjo wrote:Jeg for min del kunne tenkt meg å ignorere folk som poster 150 svadainnlegg i timen. Når det er sagt, jeg tror ikke en ignorer-funksjon har livets rett. Man får lære seg å tåle litt.

Som moderator er det jobben din å renske vekk 150 svadainnlegg i timen, ikke ignorere det :wink:

Ventet på den! :)

Jeg har ikke noe erfaring med fora hvor det er en slik funksjon, så hvis folk mener det funker bra, så gjør det vel kanskje det, men det siste du sier er absolutt et argument mot å ha en ignoreringsfunksjon.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Porcus wrote:Problemet med en ignoreringsfunksjon, er at tråder som ber om en opplysning, risikerer å bli forurenset av at x personer som har ignorert hverandre, svarer akkurat det samme.

Jaha, og dette er ikke tilfellet nå altså?

User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Skulle helt klart ønske en sånn funksjon iblandt. Men det blir vanskelig å gjennomføre. Man kan jo miste deler av en diskusjon, og hvordan skulle det blitt med de som quoter de man har ignorert?
"I loved you in Bloodsport"

User avatar

Shitrock
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Shitrock »

Joakim wrote:Skulle helt klart ønske en sånn funksjon iblandt. Men det blir vanskelig å gjennomføre. Man kan jo miste deler av en diskusjon, og hvordan skulle det blitt med de som quoter de man har ignorert?
Det innlegget vil komme opp, men det får ein heller tåle. At eg då "mistar" ein del av ein "diskusjon" får heller berre vere. Spør du meg.
For eit liv

User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Og om trådstarter er en man har ignorert?
Det er vel kansje de trådene man vil unngå uansett..
"I loved you in Bloodsport"

Locked Previous topicNext topic