Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste studioplate til My Dying Bride?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste studioalbum til My Dying Bride?

As the Flower Withers
11
9%
Turn Loose the Swans
39
30%
Trinity-samlingen
1
1%
The Angel and the Dark River
21
16%
Like Gods of the Sun
6
5%
34.788%...Complete
2
2%
The Light at the End of the World
11
9%
The Dreadful Hours
21
16%
Songs of Darkness, Words of Light
17
13%
 
Total votes: 129

MarteLine
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 03 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MarteLine »

Har jeg skrevet her? Husker ikke.men the angel and the dark river e bestast med like gods of the sun på ein good 2.plass.syns æ.
Har ikkje hørt Turn Loose the Swans enda men har en plan om å få gjort det i nærmeste fremtid. Har begge Meisterwerk platene så mulig det ligger noe eeeldgammelt der?

User avatar

Buttmunch
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 05 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buttmunch »

The Dreadful Hours

User avatar

Ballajazzhus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 05 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ballajazzhus »

The Angel and the Dark River så klart, men det vet jo alle med god smak.

User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by herr_ost »

Gladøks wrote:
Voidhanger wrote:Har tatt meg eit par års pause frå MDB-lytting, og hadde meg ein kjapp gjennomgang i går. No seglar faktisk "As the Flower Withers" opp som favoritten. Monsterplate.

100% 1992-doom! Det finnes egentlig ikke noen mer perfeksjonert deathdoom, med trykk på "death", enn det du finner på "As the Flower Withers", og på Anathemas "The Crestfallen EP" fra samme år.

Godt å høre at dere innså der, karer! Det tok tid, men der er dere på plass :wink:
De to nevnte plater er - og har svært lenge vært - begge bands hovedverk i mine dødelig betente ører av doom!

Kombaja!

User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

herr_ost wrote:
Gladøks wrote:
Voidhanger wrote:Har tatt meg eit par års pause frå MDB-lytting, og hadde meg ein kjapp gjennomgang i går. No seglar faktisk "As the Flower Withers" opp som favoritten. Monsterplate.

100% 1992-doom! Det finnes egentlig ikke noen mer perfeksjonert deathdoom, med trykk på "death", enn det du finner på "As the Flower Withers", og på Anathemas "The Crestfallen EP" fra samme år.

Godt å høre at dere innså der, karer! Det tok tid, men der er dere på plass :wink:
De to nevnte plater er - og har svært lenge vært - begge bands hovedverk i mine dødelig betente ører av doom!

Kombaja!
Av de gamle Anathema har jeg kun The Silent Enigma men hvis The Crestfallen blir sammenlignet med gammel MDB må jeg nesten få ut fingeren.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

herr_ost wrote:
Gladøks wrote:
Voidhanger wrote:Har tatt meg eit par års pause frå MDB-lytting, og hadde meg ein kjapp gjennomgang i går. No seglar faktisk "As the Flower Withers" opp som favoritten. Monsterplate.

100% 1992-doom! Det finnes egentlig ikke noen mer perfeksjonert deathdoom, med trykk på "death", enn det du finner på "As the Flower Withers", og på Anathemas "The Crestfallen EP" fra samme år.

Godt å høre at dere innså der, karer! Det tok tid, men der er dere på plass :wink:
De to nevnte plater er - og har svært lenge vært - begge bands hovedverk i mine dødelig betente ører av doom!

Kombaja!

Har jeg noen gang ment noe annet enn det jeg skreiv her ovenfor? Jeg vil gjerne at du finner den posten hvor jeg skreiv noe annet.

Forøvrig betyr ikke dette at ATFW er MDBs beste - Swans-plata er og blir kongen på haugen. The Crestfallen EP deler derimot førsteplassen i Anathema-diskografien sammen med The Silent Enigma og Judgement. Men også dette har jeg ment i mange, mange år.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Hvorfor har igrunn ikke Trinity noen stemmer, den er jo mye bedre enn de tre siste.

User avatar

BornTooLate
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BornTooLate »

brodie wrote:Hvorfor har igrunn ikke Trinity noen stemmer, den er jo mye bedre enn de tre siste.
Trinity er jo en samling av tre av demoene deres. j****g bra selvfølgelig, men den mangler jo helheten de albumene som ble laget i ett har.
They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

User avatar

Voidhanger
Poser
Poser
Posts: 273
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Voidhanger »

Trinity er feit! Det er forresten ei samling av tre EPar, ikkje demoar.

User avatar

BornTooLate
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BornTooLate »

Selvfølgelig, har to av dem selv, er bare litt halvmongo.
They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Ja jeg var klar over det, bare siden den var i pollen synes jeg det var underlig den ikke hadde stemmer. For den er ganske mye bedre enn de tre nyeste egentlig.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

brodie wrote:Ja jeg var klar over det, bare siden den var i pollen synes jeg det var underlig den ikke hadde stemmer. For den er ganske mye bedre enn de tre nyeste egentlig.

Meget enig.

User avatar

BornTooLate
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BornTooLate »

brodie wrote:Ja jeg var klar over det, bare siden den var i pollen synes jeg det var underlig den ikke hadde stemmer. For den er ganske mye bedre enn de tre nyeste egentlig.
Var ikke det at du ikke visste det fra før jeg mente å kommentere. Bare at den mangler helheten til f. eks. de tre nyeste.
They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Når ble helheten på skiva viktigere enn låtmaterialet? Trinity gruser de tre nyeste glatt, uansett.

User avatar

Knugen
Belieber
Belieber
Posts: 50
Joined: 31 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Knugen »

Tjaaaaa, Turn Loose the Swans tenker jeg
If you don`t like Image you don`t like metal!!


Nitsirk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nitsirk »

Vaaaaaanskeliiiiiiig.......
Satanist? Ja visst!

User avatar

BornTooLate
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BornTooLate »

Kim Rygel wrote:Når ble helheten på skiva viktigere enn låtmaterialet? Trinity gruser de tre nyeste glatt, uansett.
Det har det ikke blitt. Men for meg mangler skiva en helhetlig følelse som gjør at jeg ikke syns den kvalifiserer til beste studioalbum, for meg. Har kanskje uttrykt meg uklart, men det var altså derfor, jeg tenkte at kanskje flere hadde den samme holdingen til Trinity vs. resten av bandets diskografi. For min del, seiler Turn Loose the Swans til topps.
They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

User avatar

Herremelk
Belieber
Belieber
Posts: 187
Joined: 10 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Herremelk »

Turn Loose The Swans. Skikkelig bra plate, og egentlig den eneste skiva av MDB der jeg liker alt. Og forøvrig er det ganske mongo denne diskusjonen om Trinity når det skal være beste studioplate, altså album, og ikke en samling med EP'er. Hadde tråden hett "My Dying Bride - beste EP-samling", hadde det vært en annen sak. Hør på BornTooLate.

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Haha, for en gjeng med homoer MDB er.
Snakk om patetisk oppførsel.
http://www.hellridemusic.com/forum/show ... hp?t=17973
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Aller først lurer jeg på hvem i all verden Warning er? Noen gamle Queensrÿche-fans?

Men dernest, etter å ha lest en del av responsen på den sida du linka til, så har jeg en mistanke om at Warning er et eller annet true-doom/stoner/gammelmannspjatt. Så jeg sender en skål til MDB for å ha vist dem hvor skapet skal stå.

:beer:
Eläkööt supikoirat!

Locked Previous topicNext topic