Beste livealbum - del 3 - 80-tallet
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste livealbum - del 3 - 80-tallet
Jeg har valgt å slå hele 80-tallet sammen i én poll, med den risiko at det fort kan bli noen plater som savnes. Et dilemma var også hvilke plater med f.eks. Rush og Ozzy Osbourne som skulle velges, siden de begge har gitt ut to plater av høy kvalitet i dette tiåret. Jeg valgte "Exit Stage Left" framfor "A Show Of Hands", ikke fordi den er bedre, men fordi den kom ut midt i Rush sin gullperiode, med materiale fra kongeplatene fra perioden 1977-81. Ozzy-valget var lettere, selv om det ikke er hyggelig å utelate en så god plate som "Speak Of The Devil". For meg veier "Tribute"- hyllestplata til Rhoads meget tungt.
Valgte til slutt Motörhead, hårfint foran Iron Maiden og Ozzy Osbourne.
Dessverre ingen plass til gode plater fra Blue Öyster Cult ("Extraterrestrial Live"), Deep Purple ("Nobody's Perfect"), m.fl.
Valgte til slutt Motörhead, hårfint foran Iron Maiden og Ozzy Osbourne.
Dessverre ingen plass til gode plater fra Blue Öyster Cult ("Extraterrestrial Live"), Deep Purple ("Nobody's Perfect"), m.fl.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Poser
- Mood:
Priest Live med største selvfølgelighet!
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Spermatozoon
- Mood:
Live After Death, selv om det trolig er Priest Live jeg har hørt mest på. Mye godlåter på RR tributen også.
-
- Poser
- Mood:
Det står mellom Live Evil og Priest... Live. Jeg tror jeg sier Live Evil. Spesielt låtene fra Dio-platene er guddommelig bra her: Children of the Sea, Sign of the Southern Cross, og den utrolig bra todelte versjonen av Heaven and Hell! Det var der vi lærte hvilken vei vi skulle ta her i verden, som metal-fans:
Håhå! Praise s***n! Live Evil!
Then a little white sheep looked down on me.
He said: You are not where you ought to be.
He said: Come with me, 'cause I know just what to do.
But I said: Go away! I'm gonna burn in Hell, with all of you, with every last one of you!
Håhå! Praise s***n! Live Evil!
Eläkööt supikoirat!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Antonzen wrote:Live Evil eller tribute to rr.
Har forresten ikke Diamond Head ei live skive som heter Live Evil? Mener jeg har ei skive som heter det, muligens bootleg.
Heter den ikke Evilive, eller noe sånt?
Ta tårnet, Ebralidze!
torjo wrote:Antonzen wrote:Live Evil eller tribute to rr.
Har forresten ikke Diamond Head ei live skive som heter Live Evil? Mener jeg har ei skive som heter det, muligens bootleg.
Heter den ikke Evilive, eller noe sånt?
Stemmer det
-
Topic author - Rocker
- Mood:
hedgehog wrote:Hey- du har tatt med Blackfoot!
Da stemmer jeg på den.
Ja, den plata hører vel med blant 80-tallskremen, så hvorfor ikke? Jeg må se og få fatt i den.
Den bygger jo i stor grad på de tre studioplatene som kom i forkant, nemlig "Strikes", "Tomcattin'" og "Marauder", er det ikke så? Dette er plater jeg setter meget stor pris på!
Ta tårnet, Ebralidze!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Anders wrote:Live After Death med Maiden. Må være et av tidenes aller beste livealbum, overfet produksjon, gutta speller som en drøm og i jeg gir meg ende over!
Ikke akkurat noen overraskelse at du skulle velge akkurat den!
En veldig god plate, helt enig i det! Knuser definitivt "A Real Live One" og "A Real Dead One". "Rio"- og "Donington"-platene har jeg enda ikke hørt. Hvordan er de til sammenlikning?
Ta tårnet, Ebralidze!
torjo wrote:Anders wrote:Live After Death med Maiden. Må være et av tidenes aller beste livealbum, overfet produksjon, gutta speller som en drøm og i jeg gir meg ende over!
Ikke akkurat noen overraskelse at du skulle velge akkurat den!
En veldig god plate, helt enig i det! Knuser definitivt "A Real Live One" og "A Real Dead One". "Rio"- og "Donington"-platene har jeg enda ikke hørt. Hvordan er de til sammenlikning?
Donington-plata vil jeg kalle "helt grei", men det skal sies at det er år og dag siden jeg har hørt på den så jeg husker ikke mye av den. Husker best at Janick glemmer å spille sin introdel på The Clairvoyant, men redder seg inn. Adrian Smith er med, tror han spiller på Running Free eller noe.
Rio-skiva er mye bedre, og bandet spiller veldig bra, faktisk mye bedre enn jeg hadde håpet. Husker at den ble kritisert for å ha for høy publikumslyd i miksen, men jeg synes ikke det gjør noe. Problemet med den er som med alle liveskiver av Maiden, låtvalget kunne vært så mye bedre. I tillegg til å være nærmest en Brave New World II hva låter angår, må de fremdeles ha med The evil that men do. Gledelig er det at Sign of the cross er med, ei låt som fungerer som ei kule live!
Akk, tenk om Maiden kunne gjort en "Skeletons from the closet"-turne. Det hadde virkelig vært noe...
Up the Irons!