Affen wrote:hateu wrote:Glorious Bankrobbers var et bra band. Eller har jeg kun hørt Crashdiet av disse, og det var sånn passe.
Jepp, hadde glatt stemt Glorious Bankrobbers om de var i pollen...
Hør hør....
It is currently 13 Dec 2024, 04:54
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Affen wrote:hateu wrote:Glorious Bankrobbers var et bra band. Eller har jeg kun hørt Crashdiet av disse, og det var sånn passe.
Post by Lynchomaniac »
Post by JonathanSaxx »
Post by Lynchomaniac »
Sillois wrote: Shotgun Messiah er skamkult.
Post by JonathanSaxx »
torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Avsporing, men denne sjangeren har jeg ikke hørt om en gang.
Eksempler?
Post by Lynchomaniac »
JonathanSaxx wrote:torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Eksempler?
Gluecifer er vel et av premie eksemplene... Hellacopters et annet og vips var hele europa fullt av RAWK band med capser, olajakker med racerbil merker på, grei instrumentalisering, masse trøkk energi og attitude på scenen og låter som var glemt straks neste låt starta.
Er ikke noe kjempefan av Glue og Hella selv, men de skal ha for at de er MYE bedre enn sjangeren som opstod i kjølevannet av dem
Post by JonathanSaxx »
Lynchomaniac wrote:JonathanSaxx wrote:torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Eksempler?
Gluecifer er vel et av premie eksemplene... Hellacopters et annet og vips var hele europa fullt av RAWK band med capser, olajakker med racerbil merker på, grei instrumentalisering, masse trøkk energi og attitude på scenen og låter som var glemt straks neste låt starta.
Er ikke noe kjempefan av Glue og Hella selv, men de skal ha for at de er MYE bedre enn sjangeren som opstod i kjølevannet av dem
Har bare hørt den norske betegnelsen Rånerock for disse (nei, kødder ikke!) - Gluecifer var forøvrig et av tidenes kjedeligste Norske band ever Good riddence
JonathanSaxx wrote:torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Eksempler?
Post by JonathanSaxx »
Affen wrote:JonathanSaxx wrote:torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Eksempler?
Gluecifer er oppskrytt men har en del helt ok låter. Hellacopters og Backyard Babies er knall.
Post by Lynchomaniac »
JonathanSaxx wrote:Affen wrote:JonathanSaxx wrote:torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Eksempler?
Gluecifer er oppskrytt men har en del helt ok låter. Hellacopters og Backyard Babies er knall.
Synes faktisk Glue er det beste av dem, jeg, selv om jeg bare liker maks 5 - 10 låter av dem
Post by JonathanSaxx »
Lynchomaniac wrote:JonathanSaxx wrote:Affen wrote:JonathanSaxx wrote:torjo wrote:JonathanSaxx wrote:Sleaze er en ganske vanskelig sjanger som sliter med mye av det samme som Rawk sjangeren sleit med på 90 tallet.
Eksempler?
Synes faktisk Glue er det beste av dem, jeg, selv om jeg bare liker maks 5 - 10 låter av dem
Titteltracket på sisteskiva er det beste de har prestert ellers er det under pari det meste
Post by Lynchomaniac »
Post by Lynchomaniac »
Sillois wrote:Hvis Hellacopters & co er det som defineres som rawk, må jeg si at jeg ikke har helt sansen for sjangeren. Hellacopters er kjedelig. Nå har jeg hørt minimalt, men det er det jo en grunn til. Bør kanskje fordype meg mer der.
Post by JonathanSaxx »
Lynchomaniac wrote:Sillois wrote:Hvis Hellacopters & co er det som defineres som rawk, må jeg si at jeg ikke har helt sansen for sjangeren. Hellacopters er kjedelig. Nå har jeg hørt minimalt, men det er det jo en grunn til. Bør kanskje fordype meg mer der.
Ikke alt er knall, men det er et tøft liveband på sitt beste - og beste skiva er Grande Rock, liker du ikke denne har du sannsynligvis ingen sans for Hellacopters
Post by Lynchomaniac »
JonathanSaxx wrote:Lynchomaniac wrote:Sillois wrote:Hvis Hellacopters & co er det som defineres som rawk, må jeg si at jeg ikke har helt sansen for sjangeren. Hellacopters er kjedelig. Nå har jeg hørt minimalt, men det er det jo en grunn til. Bør kanskje fordype meg mer der.
Ikke alt er knall, men det er et tøft liveband på sitt beste - og beste skiva er Grande Rock, liker du ikke denne har du sannsynligvis ingen sans for Hellacopters
Er vel litt det som er problemet med hele sjangeren. Tøffe live band som stort sett har alt bortsett fra de riktig gode låtene du er hypp på å høre igjen og igjen. Er vel derfor ingen av disse banda blei så veldig store heller...... Men for all del Sillois. Sjekk dem ut! Jeg kjenner mange som liker rawk, så det treffer helt klart noen
Post by JonathanSaxx »
Lynchomaniac wrote:JonathanSaxx wrote:Lynchomaniac wrote:Sillois wrote:Hvis Hellacopters & co er det som defineres som rawk, må jeg si at jeg ikke har helt sansen for sjangeren. Hellacopters er kjedelig. Nå har jeg hørt minimalt, men det er det jo en grunn til. Bør kanskje fordype meg mer der.
Er vel litt det som er problemet med hele sjangeren. Tøffe live band som stort sett har alt bortsett fra de riktig gode låtene du er hypp på å høre igjen og igjen. Er vel derfor ingen av disse banda blei så veldig store heller...... Men for all del Sillois. Sjekk dem ut! Jeg kjenner mange som liker rawk, så det treffer helt klart noen
Langt på vei enig i dine betraktninger - men sjanger'n har dog en kjerne med skikkelige Hardcore-fans som grenser til det fanatiske. Men selv disse banda hadde sin andel "along for the ride as long as it lasts-fans" - så man kan vel konkludere med at det har vært en viss hype ute og gått her også...