Styx - et av verdens beste band!!!
-
- Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Belieber
- Mood:
Klarer heldigvis Ä like musikk bÄde med og uten synth...
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.
-
- Poser
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Kjeder meg pÄ skolen.
Styx, 8/10
Styx II, 8/10
The Serpent is Rising, 9/10
Man of Miracles, 9/10
Equinox, 9/10
Crystal Ball, 8/10
The Grand Illusion, 10/10
Pieces of Eight, 10/10
Cornerstone, 9/10
Paradise Theater, 9/10
Kilroy Was Here, 7/10
Brave New World, 8/10
Cyclorama, 9/10
Hepp.
Styx, 8/10
Styx II, 8/10
The Serpent is Rising, 9/10
Man of Miracles, 9/10
Equinox, 9/10
Crystal Ball, 8/10
The Grand Illusion, 10/10
Pieces of Eight, 10/10
Cornerstone, 9/10
Paradise Theater, 9/10
Kilroy Was Here, 7/10
Brave New World, 8/10
Cyclorama, 9/10
Hepp.
Jeg heier pÄ Grand Illusion, Pieces of Eight og Paradise Theater, og stemte pÄ den fÞrste. Har ikke hÞrt det de har gitt ut etter Edge of the Century, unntatt den orkesterplata som kom nettopp - litt skuffa av den.
De fÞrste platene fÞr Tommy Shaw kom med har en del for seg, men alt i alt syns jeg nok at Styx passer en mer striglet stil. De var aldri helt overbevisende som progrockere, spÞr du meg. Men det er en god del flott musikk pÄ disse ogsÄ, sÊrlig var John Curulewski kvass, og James Young, stakkars, skrev bedre sanger i disse fÞrste Ärene.
Ellers er jo Return to Paradise-dvden en evig hÞjdare pÄ nachspiel her i gÄrden, aller helst sammen med Caught in the Act (som bare finnes pÄ vhs, av alle ting!).
De fÞrste platene fÞr Tommy Shaw kom med har en del for seg, men alt i alt syns jeg nok at Styx passer en mer striglet stil. De var aldri helt overbevisende som progrockere, spÞr du meg. Men det er en god del flott musikk pÄ disse ogsÄ, sÊrlig var John Curulewski kvass, og James Young, stakkars, skrev bedre sanger i disse fÞrste Ärene.
Ellers er jo Return to Paradise-dvden en evig hÞjdare pÄ nachspiel her i gÄrden, aller helst sammen med Caught in the Act (som bare finnes pÄ vhs, av alle ting!).
-
- Poser
- Mood:
einavdei wrote:Jeg heier pÄ Grand Illusion, Pieces of Eight og Paradise Theater, og stemte pÄ den fÞrste. Har ikke hÞrt det de har gitt ut etter Edge of the Century, unntatt den orkesterplata som kom nettopp - litt skuffa av den.
Du kan ikke seriĂžst mene det?!?
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Lynchomaniac wrote:einavdei wrote:Jeg heier pÄ Grand Illusion, Pieces of Eight og Paradise Theater, og stemte pÄ den fÞrste. Har ikke hÞrt det de har gitt ut etter Edge of the Century, unntatt den orkesterplata som kom nettopp - litt skuffa av den.
Du kan ikke seriĂžst mene det?!?
Sliter med Lawrence Gowan, ser du. Syns heller ikke Arch Allies-dvden var sÄ sprek. Savner Dennis, jeg.
torjo wrote:Vellykkede orkesterplater innen rock kan vel telles pÄ omtrent en hÄnd.
Men det er mulig Styx er et band som faktisk kunne gjĂžre noe ut av det.
De sier vel noe av det samme pÄ dvden. Og pÄ papiret hÞres det jo ut som en perfekt match. Funket ikke helt for meg, men det er jo veldig mange andre som liker den, da.
Det er dog litt trist at de ikke liker Dennis DeYoung for tida - med det resultatet at de nesten utelukkende spiller Tommy Shaw-lÄter. DeYoung-lÄtene er vel de som hadde passet best inn i denne settingen.
-
- Poser
- Mood:
torjo wrote:Vellykkede orkesterplater innen rock kan vel telles pÄ omtrent en hÄnd.
Spot on Torjo - jeg hater vanligvis slike plater men denne er faktisk den beste sÄdanne jeg har hÞrt/sett
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
-
- Poser
- Mood:
Denne stÞttes. SlÄr til og med Kiss.Lynchomaniac wrote:torjo wrote:Vellykkede orkesterplater innen rock kan vel telles pÄ omtrent en hÄnd.
Spot on Torjo - jeg hater vanligvis slike plater men denne er faktisk den beste sÄdanne jeg har hÞrt/sett
Den kommer pÄ DVD nÄ snart. Har release 11. desember i USA. Jeg gleder megeinavdei wrote:..aller helst sammen med Caught in the Act (som bare finnes pÄ vhs, av alle ting!).
Dick_Hardy wrote:Den kommer pÄ DVD nÄ snart. Har release 11. desember i USA. Jeg gleder megeinavdei wrote:..aller helst sammen med Caught in the Act (som bare finnes pÄ vhs, av alle ting!).
Heisann, godt nytt! Gleder seg pÄ denne kanten óg. RÞverkjÞp fra Amazon, ser jeg.
-
- Poser
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Vil du selge den til en gammel samler? (=meg)einavdei wrote:Dick_Hardy wrote:ForhÄndsbestilte fra Cduniverse.com i gÄr. 120 penger inkl. frakt
90,- fra Amazon inkl frakt. Har selvsagt bestilt. Farvel, gamle vhs.
Dick_Hardy wrote:Vil du selge den til en gammel samler? (=meg)einavdei wrote:Dick_Hardy wrote:ForhÄndsbestilte fra Cduniverse.com i gÄr. 120 penger inkl. frakt
90,- fra Amazon inkl frakt. Har selvsagt bestilt. Farvel, gamle vhs.
Hvis jeg faktisk kvitter meg med den, skal du fÄ den. Den trenger et godt hjem. Men spÞrs om ikke affeksjonsverdien blir for stor til at jeg klarer Ä hive den ut, stakkars.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Plukka fram igjen One With Everything nÄ, etter Ä ikke ha hÞrt den siden dvd'en kom og jeg sÄ den da. f**n sÄ bra konsert egentlig! Og Willie Dixon-lÄta "It Don't Make Sense (You Can't Make Peace)" er ufattelig kul i Styx' versjon, bÄde med og uten orkester!
Styx - It Don't Make Sense (You Can't Make Peace)
Styx - It Don't Make Sense (You Can't Make Peace)
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Har hÞrt litt pÄ Styx i det siste, og Cyclorama begynner Ä komme "pÄ plass" den og, selv om den er noe ujevn.
NĂ„ spiller jeg gjennom den glimrende dobbel-live'n 21st Century Live igjen, og det er rett og slett ei j****g bra liveskive!
Styx - Snowblind
NĂ„ spiller jeg gjennom den glimrende dobbel-live'n 21st Century Live igjen, og det er rett og slett ei j****g bra liveskive!
Styx - Snowblind
-
- Poser
- Mood:
Der er det jo kun materiale fra "Styxworld Live 2001" og "At The River's Edge". Kun noen fÄ spor pÄ DVD'en som ikke er Ä finne andre steder. Men joda, bra som f**n er den.Affen wrote:NÄ spiller jeg gjennom den glimrende dobbel-live'n 21st Century Live igjen, og det er rett og slett ei j****g bra liveskive!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Dick Hardy wrote:Der er det jo kun materiale fra "Styxworld Live 2001" og "At The River's Edge". Kun noen fÄ spor pÄ DVD'en som ikke er Ä finne andre steder. Men joda, bra som f**n er den.Affen wrote:NÄ spiller jeg gjennom den glimrende dobbel-live'n 21st Century Live igjen, og det er rett og slett ei j****g bra liveskive!
Jeg mangler en del Styx live. Har kun Caught In The Act Live, Styx World - Live 2001 og One with Everything pÄ CD, samt Return To Paradise og One With Everything pÄ DVD...
Har ikke engang alle studioskivene - mangler fortsatt Edge of the Century
Styx-samlinga mi pÄ skarve 15 CD'er og 2 DVD'er blir ganske patetisk i forhold til samlinga di, hehe...