Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

AngÄende Demo bands-forumet

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

BĂžr Demo bands-forumet fjernes?

Jepp
40
35%
Nei
62
54%
GjĂžr det om til et promoteringsforum for mer enn bare band (magasiner, e-zines o.l.)
12
11%
 
Total votes: 114
User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Nei, det er da like mange nei-folk som ja-folk som har fÄtt med seg trÄden i all hovedsak. SÄ om ikke alle fÄr med seg avstemningen sÄ blir det likevel prosentvis en rettferdig avstemning.

En annen ting er at det ikke blir det samme som en bussrute. Nei-siden kom med sakelig argumenter hvorfor de mente at det var bedre Ä ha det fjernet. Om bussruten blir endret fordi folk flest mener den fungerer bedre i en annen rute sÄ er vel det bare positivt.

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

Runar wrote:Nei, det er da like mange nei-folk som ja-folk som har fÄtt med seg trÄden i all hovedsak. SÄ om ikke alle fÄr med seg avstemningen sÄ blir det likevel prosentvis en rettferdig avstemning.

En annen ting er at det ikke blir det samme som en bussrute. Nei-siden kom med sakelig argumenter hvorfor de mente at det var bedre Ä ha det fjernet. Om bussruten blir endret fordi folk flest mener den fungerer bedre i en annen rute sÄ er vel det bare positivt.
hadde det blitt snakk om og endre bussruten ja, men her var det snakk om og fjerne hele bussruta.
har tilgode og se noen gode forslag. til og med mitt eget er halveis dÄrlig..
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

men svar meg pÄ en ting, dette er strengt tatt et forum for musikk?
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

europhiend wrote:
Runar wrote:Nei, det er da like mange nei-folk som ja-folk som har fÄtt med seg trÄden i all hovedsak. SÄ om ikke alle fÄr med seg avstemningen sÄ blir det likevel prosentvis en rettferdig avstemning.

En annen ting er at det ikke blir det samme som en bussrute. Nei-siden kom med sakelig argumenter hvorfor de mente at det var bedre Ä ha det fjernet. Om bussruten blir endret fordi folk flest mener den fungerer bedre i en annen rute sÄ er vel det bare positivt.
hadde det blitt snakk om og endre bussruten ja, men her var det snakk om og fjerne hele bussruta.
har tilgode og se noen gode forslag. til og med mitt eget er halveis dÄrlig..
Er jo ikke sÄnn at man fjerner muligheten for Ä poste om demobands. Brukere flest mente bare at det vare bedre at disse trÄdene havnet under sjangerforumene enn i et demoforum. Tror akkurat like mange eller kanskje flere kommer til Ä titte innom neste gang du lager en "europhiend med ny demo, ute pÄ mac. prod."-trÄd.

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

hvor skal jeg poste europhiend demoen min da det ikke er metal?
eller ventriloquists, eller kinky danielsson
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

europhiend wrote:hvor skal jeg poste europhiend demoen min da det ikke er metal?
eller ventriloquists, eller kinky danielsson

Culture Vulture. :plystre:

Her tar det av, skjĂžnner jeg. 8O
send them to sleep

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

Onyx wrote:
europhiend wrote:hvor skal jeg poste europhiend demoen min da det ikke er metal?
eller ventriloquists, eller kinky danielsson

Culture Vulture. :plystre:

Her tar det av, skjĂžnner jeg. 8O
takk!
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Monroe
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 31 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Monroe »

Stemte selvsagt "nei" i pollen her (fĂžr fristen), men jeg mener at det ikke var riktig Ă„ fjerne forumet til tross for ja-flertall. Synes at forslaget for Ă„ plassere bandene i de respektive kategoriene ikke er sĂŠrlig godt av flere grunner.

1.
NÄ mÄ man i utgangspunktet trÄle gjennom 10 sjangerforumer for Ä finne demoband. Hvis trÄdtittelen i tillegg ikke indikerer om bandet er pÄ demostadiet eller ikke, forverres problemet ytterligere. Det blir som Ä lese alle plateanmeldelsene i Scream for finne et demoband. Men bladet har naturligvis lÞst dette med en egen demoseksjon. Et eget demoforum er altsÄ best etter mitt syn. Da vet man at det er snakk om demostadieband, uansett sjanger.

2.
Men Monroe, hvorfor er det sÄ viktig Ä "finne" demoband? Dette tror jeg er en fellesgreie for de som driver med musikk og spiller i band pÄ forumet. Er artig Ä hÞre hva andre driver med og gi tilbakemelding. Dessuten er man gjerne innstilt pÄ at det ikke er toppkvalitet over greiene.

3.
Tror ikke nÞdvendigvis at sÞkelyset pÄ et demoband blir stÞrre/mindre fordi det ligger i et av de stÞrre underforumene. Folk oppsÞker som regel det de er interessert i, og for demofolket var det vel da naturlig Ä trekke til demoforumet? Jeg sjekker ytterst sjelden alle trÄdene i et underforum (unntaket er lange trÄder som kan innebÊre krangling). Er selvsagt ikke
noe i veien for Ä merke trÄden med "demo", men det faller igjen tilbake pÄ punkt 1. GÄr jeg til et "demo forum" vet jeg hva jeg fÄr.


Mye "demo" her, men det var mine cents. Var forĂžvrig overbevist om at flertallet kom til Ă„ stemme "nei" i pollen.
Image


evil_dave
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evil_dave »

Alt han sier er korrekt. HÞrer du, Runar? Alt. Tror forresten ikke det var noen demospalte i nye Scream...Er dette ogsÄ en ny greie? Bare kjÞre intervjuer med Overkill og div eksmedlemmer i Kiss og Deep Purple...? kniz

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

evil_dave wrote:Alt han sier er korrekt. HÞrer du, Runar? Alt. Tror forresten ikke det var noen demospalte i nye Scream...Er dette ogsÄ en ny greie? Bare kjÞre intervjuer med Overkill og div eksmedlemmer i Kiss og Deep Purple...? kniz
Ikke tildel meg meninger nÄ. Er tross alt en grunn til at jeg engang i tiden satte opp et demoforum. At ikke brukerne Þnsket dette forumet kan jeg lite gjÞre med.
AngÄende demospalte i bladet sÄ kommer det visst lite demoer inn for tiden.

User avatar

Monroe
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 31 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Monroe »

Off-topic kom jo ogsÄ tilbake (dog under andre omstendigheter), sÄ det er da lov Ä hÄpe!
Image


evil_dave
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evil_dave »

SerjĂžst? Lite demoer? Skjer a? Sender inn jevnlig je da, ha ha. Ikke lenger enn ei uke sea sist. Hau.

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

ganske enig i det du sier.. siden bladet og lĂžser dette med demo-sekjson(hvis de ikke har fjernet det da noe som sikkert skjer..) er det av en grunn.det er enklere og holde det mer ryddig siden det ER to forskjellige ting. demo og undergrundsmusikk fortjener egen spalte.
Terrorizer, og andre har og egne splater med dette og jeg skulle tro at i papirutgaven er plassmangelen og behovet ett stÞrre spÞrsmÄl enn pÄ nett. nÄ er det nok ikke plassmangelen det stÄr pÄ her, men behovet, noe jeg mener er her men ikke blir tatt hensyn til.
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

europhiend wrote: men behovet, noe jeg mener er her men ikke blir tatt hensyn til.
Er jo det det har tatt hensyn til her. Problemet for deg, er bare at du ikke deler meningene til flertallet her.

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

Runar wrote:
europhiend wrote: men behovet, noe jeg mener er her men ikke blir tatt hensyn til.
Er jo det det har tatt hensyn til her. Problemet for deg, er bare at du ikke deler meningene til flertallet her.
flertallet pÄ en lite annonsert poll pÄ et ganske viktig tema spÞr du meg, hadde pollen ligget i demo-forumet tÞr jeg vedde pÄ at utfallet ville blitt anderledes.

ta av deg Kristin Halvorsen-hatten og spill pÄ lag, da er alt mer gÞy.
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

europhiend wrote:hvor skal jeg poste europhiend demoen min da det ikke er metal?

Ikke metal? PĂ„ ett metal forum? En av de tinga som skulle tatt seg ut.
"I loved you in Bloodsport"

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

kommunevalg holdes vel i kommune det skal holdes valg i og om jeg ikke tar feil, sÄ de som faktisk bor der kan stemme? gÄr an og fÄrhÄndsstemme i andre kommuner, men pÄ selve valgdagen stemmes vel i kommunen. Pollen burde vÊrt i demo-forumet... drit og dra!

ikke-metal pÄ et metalforum gÄr ikke. men sladder om "siste film", "Ä sÄ full jeg var" og "hvem spiste hatten til harald" gÄr greit..
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

europhiend wrote:
Runar wrote:
europhiend wrote: men behovet, noe jeg mener er her men ikke blir tatt hensyn til.
Er jo det det har tatt hensyn til her. Problemet for deg, er bare at du ikke deler meningene til flertallet her.
flertallet pÄ en lite annonsert poll pÄ et ganske viktig tema spÞr du meg, hadde pollen ligget i demo-forumet tÞr jeg vedde pÄ at utfallet ville blitt anderledes.

ta av deg Kristin Halvorsen-hatten og spill pÄ lag, da er alt mer gÞy.
NÄ fÄr i hvert fall alle sjangsen til Ä stemme. Denne gangen teller det og ingen flere klager. europhiend vs. public.

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

hoho ok!
Image
Framföralt har ni bÄda bobil och blÀkksprut...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

europhiend wrote:hoho ok!
Jeg trekke selvsagt vekk Macprod sin stemme ettersom det er samme person som europhiend. Hi hi.

Locked Previous topicNext topic