Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Kurt Cobain

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kurt Cobain

En drittsekk
34
29%
Sieg Cobain
48
41%
Vet da f**n
35
30%

Total votes: 117

Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

torjo wrote:Ah, en gammel, klassisk tråd hvor grungefolket banket puddelgjengen 1000 - 0. :D

As if 8)
Image

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Affen wrote:
torjo wrote:Ah, en gammel, klassisk tråd hvor grungefolket banket puddelgjengen 1000 - 0. :D

As if 8)

Står du fortsatt for det du skrev for 2½ år siden? :D
Ta tårnet, Ebralidze!

Anders S
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Anders S »

Kurt Kokain.
慨世憂国

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Gidder ikke kalle fyren en drittsekk, da jeg ikke har noe imot ham som person (har liten bakgrunn for det i og med at han tok reper'n mens jeg fortsatt var ganske så ung...) Musikalsk er han kjip! Det finnes ikke noe mer dekkende begrep egentlig. "Kjip" oppsummerer musikeren Kubein-Kurt i én stavelse.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Steve-Peck wrote:Gidder ikke kalle fyren en drittsekk, da jeg ikke har noe imot ham som person (har liten bakgrunn for det i og med at han tok reper'n mens jeg fortsatt var ganske så ung...) Musikalsk er han kjip! Det finnes ikke noe mer dekkende begrep egentlig. "Kjip" oppsummerer musikeren Kubein-Kurt i én stavelse.

Det er fordi du liker flinkisband som Mötley og Poison.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Haha! :lol:

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Steve-Peck wrote:
torjo wrote:
Du innrømmer selv i den posten jeg opprinnelig svarte på at du tror det også kan finnes gode utøvere av grunge. Du liker ikke Nirvana, greit nok. Glem dem. Sats heller på Soundgarden da! Deres tekster er heller ikke overdrevent depressive.

Og de musikalske ferdighetene burde du ikke klage på! :)

Det er greit. Skal sjekke dem ut ved neste korsvei. Kan de både stemme gitarene sine og skru lyd også? :wink:

Har du sjekket ut Soundgarden enda, Steve-Peck?
Ta tårnet, Ebralidze!

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

torjo wrote:
Steve-Peck wrote:
torjo wrote:
Du innrømmer selv i den posten jeg opprinnelig svarte på at du tror det også kan finnes gode utøvere av grunge. Du liker ikke Nirvana, greit nok. Glem dem. Sats heller på Soundgarden da! Deres tekster er heller ikke overdrevent depressive.

Og de musikalske ferdighetene burde du ikke klage på! :)

Det er greit. Skal sjekke dem ut ved neste korsvei. Kan de både stemme gitarene sine og skru lyd også? :wink:

Har du sjekket ut Soundgarden enda, Steve-Peck?
Nei, ting tar tid gitt... Skal prøve å huske det neste gang jeg er innom platekompaniet, hvilket antagelig vil si i morra.

NastyBondage
Spermatozoon
Mood:

Post by NastyBondage »

Kurt Cobain og Nirvana-fenomenet kan jeg skjønne slo an, men igjen er det helt grusomt tett. I en tid hvor rockebildet ble oversvømt av flinkisrockere, AOR-band, falt troverdigheten ut fra heltene og det behøvdes noe som var litt mer real...

:P Så kom Kurt og co da, "I don't wanna be a rockstar" *whine whine*. Selvfølgelig, han bega seg ut på alle rockeklisjeer som fantes da. Dop, skandaler og fjortis-berømmelse.

Så bestemte Kurt seg for å smelle av seg huet på grunn av dop og kjipt humør.

:D Så kom raveparties og rockekalaset var over på en god stund.

Om jeg liker noe beslekta med Nirvana? Alice in Chains er ikke så verst. Nirvana suxx!

8) Put that in your pipe n smoke it
Rockers do it harder

Imp y Celyn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imp y Celyn »

Denne tråden var jo nesten større underholdning enn ein del av Wig Wam trådane som har vore :lol:

Men for å være litt on topic so har Nirvana mykje trivelig. Har aldri kicka heilt på dei, men som sagt mykje trivelig. Kurt Cobain er vel og den personen som fekk flest til å plukke opp gitaren å begynne å klunke tidleg på nitti-talet. Utan å vite sikkert, so vil eg jo tru at dette har gitt noken positive avleggarar også.

Av grungeband generelt, so må eg pluke fram Soundgarden som min favoritt, men den eine plata Mad Season fekk gitt ut står og veldig høgt i kurs!

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Imp_y_Celyn wrote:Kurt Cobain er vel og den personen som fekk flest til å plukke opp gitaren å begynne å klunke tidleg på nitti-talet.

Klart! Alle tenkte "d***n, kan HAN få seg kvinnfolk og berømmelse pga gitaren, han som ikke engang kan spille, må ihvertfall jeg klare det!" 8)

Nirvana suger fortsatt ballene til Bjarne Brøndbo, om det var det du mente, Torjo.
Image

Pompel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Pompel »

Første Nirvana skiva, Bleach, er j***a fiffig. Det er alt jeg har å si.
Image

master_k
Belieber
Belieber
Mood:

Post by master_k »

Ah. Bra underholdning på en kjedelig torsdagskveld!

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Nirvana er ganske ok og likte mye av grungen på den tiden, men hater disse nu-grunge banda som er inspirert av dem som feks Creed, Our Lady Peace, Puddle Of Mudd og ikke minst ræva sjøl Nickelback

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Dead dead dead... Se hva Gene Simmons sier om saken Kurt:

"Well, I don't care. If somebody's rich and white, I don't really give a s**t if they're unhappy. I tell you what, if you have a problem with your fame, move to Timbuktu. If you feel awkward about the money you're making, make Gene a personal check for your entire worth."

Ellers får man jo si at dette var et svært strategisk plassert dødsfall... Hadde Kurt levd tre år til ville han rukket å drite på draget og i dag vært lite mer enn en fotnote i rockehistorien. Det er et litt kjipt regnestykke at DØ UNG = LEGENDESTATUS. Menmen. Jeg mislikte Nirvana instinktivt da de kom, og det har ikke avtatt med årene.

Le-Man
Spermatozoon
Mood:

Post by Le-Man »

Utrolig kjipt at folk for kred for å ta livet av seg :x Ikke akkurat en handling å se opp til imo.

Ganske teit med folk som i det ene øyeblikket elska puddelrock, også i det neste rådigga grønsj, :lol:

master_k
Belieber
Belieber
Mood:

Post by master_k »

Ja, fy f**n. Jeg liker death metal og psykedelisk rock. Synd og skam å høre på flere sjangre innenfor musikk.

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

Hovedgrunnen til at jeg hater Kubein-Kurt så intenst, er at mannen ene og alene ødela alt det jeg står for når det kommer til rock. Rock 'n' roll handler om at ting skal være show og moro, og det er det motsatte av hva Nirvana var; sutring og klaging.
Musikken er også helt forferdelig, i mine ører. I tillegg må jeg si meg enig med Mr. Peck angående hans ferdigheter på gitar, vokal og tuning. De tre kunne han absolutt ikke.
Image

NastyBondage
Spermatozoon
Mood:

Post by NastyBondage »

master_k wrote:Ja, fy f**n. Jeg liker death metal og psykedelisk rock. Synd og skam å høre på flere sjangre innenfor musikk.

Du skjønner ikke at du oppnår null troverdighet hos folk når du går fra høyt hår, patcha skinnjakke, tighte pantz, cowboy bootz og en ellers dekadent livsstil til svett uflidd hår, ekle ullgensere fra skrot-containern bak Fretex og sippete hippie-oppførsel?
Rockers do it harder

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

Jeg har egentlig litt lyst til å begynne å like Nirvana, bare fordi glam-mafiaen på boardet hater dem så intenst.
Eläkööt supikoirat!

Locked Previous topicNext topic