Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Kurt Cobain

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kurt Cobain

En drittsekk
34
29%
Sieg Cobain
48
41%
Vet da f**n
35
30%

Total votes: 117

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Angelgrinder wrote:Hva vet dere om han kan stemme gitaren sin eller ikke?
Ok, beklager. Modifisert versjon: Kurt spilte aldri på en skikkelig stemt gitar i studio, og heller ikke på de liveopptakene jeg har hørt. Det kan med andre ord godt hende han kunne stemme gitaren, men han gjorde det ikke. Happy?
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lang trang gang »

leman wrote:
fukkwitt wrote:Så dagens fjortiser hyller ham i dag fordi "noen" hadde bestemt seg for at han skulle bli stor for 15 1/2 år siden?

Greit at det er fredag og sånt, men...

Henger vel en del igjen sku jeg tro uten at jeg følger seælig med på hva fjortisa driver med i dag

Du er lost, mann.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

NastyBondage
Spermatozoon
Mood:

Post by NastyBondage »

fukkwitt wrote:
NastyBondage wrote:
master_k wrote:Ja, fy f**n. Jeg liker death metal og psykedelisk rock. Synd og skam å høre på flere sjangre innenfor musikk.

Du skjønner ikke at du oppnår null troverdighet hos folk når du går fra høyt hår, patcha skinnjakke, tighte pantz, cowboy bootz og en ellers dekadent livsstil til svett uflidd hår, ekle ullgensere fra skrot-containern bak Fretex og sippete hippie-oppførsel?

Merker meg trangen hos dere puddelfags til å stave ting med Z i steden for S - er dette en hjerneskade som følger den latterlige musikksmaken deres?

Og hvorhen i Nirvanas musikk er det dere finner denne sytingen og klagingen dere alle bitcher om?

At Nirvana drepte metall/hårdrock er selvsagt bare vås, eksempelvis både Metallica, GNR og Pantera og svensk DM (på undergrunnsbasis) var på høyden salgsmessig mens grunge var på topp. Saken var den at Grunge drepte den dårlige, bøge-hårdrocken - ikke all tung eller hard rock.

Det er gammalt Slade-språk 8) faktiskt har du brukt det i nicket ditt sjøl. FUKK :D ble poppis hos sleazebanda spesielt på 80tallet. Kikk azz!

Exxempel fra Shotgun Messiah-vinylen jeg har her hjemme:

The upstairz neighbor got sum 15 kidz
if there'z sumthin' goin' down it'z sure ur lidz

8)
Rockers do it harder

master_k
Belieber
Belieber
Mood:

Post by master_k »

Hvem bryr seg om trendnisser? Hvorfor irritere seg over det? Det er ingen som syter over hvordan de store plateselskapene pusher samlebåndspop på folket i dag. Dere glammere følger jo en trend som døde ut for nesten 20 år siden. Trender kommer og går. Fra folk til psykedelisk rock, prog rock til punk, punk til new wave osv. Når noen kommer med et nytt musikalsk bidrag blir det lett oppskrytt, samt at folk klemmer trendene til sitt hjerte. Dette har gjennomsyret populærmusikken helt siden 50 - tallet. Identitetskrise er noe fjortisene ikke er ukjent for, så hvorfor dømme de?

Glamrocken hadde allerede blitt utmelket for ideer da grungen kom. Var det noen av disse banda fra slutten av 80 - tallet som påførte hardrocken/glamrocken noe nytt og revolusjonerende med sjangeren? Dere må jo for all del høre på band som repeterer hva andre har gjort før de, men jeg ser rett og slett ikke gleden i det.

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

smeghead wrote:
Gladøks wrote:
Affen wrote:
Gladøks wrote:Jeg har egentlig litt lyst til å begynne å like Nirvana, bare fordi glam-mafiaen på boardet hater dem så intenst.

Voksen og moden uttalelse, Glamøks :lol:

Nåvel? Jeg ser bare ikke den store grunnen til å hate Nirvana såpass mye opp etter alle bauger og kanter. Jeg liker ikke musikken deres noe särlig, og det er forsåvidt helt sant at Nirvanas (og resten av grönsjens) popularitet var spikeren i kista for metalens popularitet på begynnelsen av 90-tallet. Men og så? For det förste tror jeg ikke akkurat at Nirvanas intensjon som musikere var å avlive metallen (tör jeg f.eks. minne om at Nirvana selv deltok på en Kiss-tribute-plate i 1990, hvor de covra "Do you love me?", og at trommis Dave Grohl var & er die-hard fan av gammel metal, som f.eks. Motörhead). Den feilen ligger nok mer i folkemassenes luner, og strömningene i tida, som gjorde at det brede lag av platekjöpere og ungdommer skifta musikksmak. Det er verken förste eller siste ganga at det har skjedd opp gjennom historien, og det vil väre i overkant konspirasjonslystent å påstå at Nirvana kontrollerte det hele.

I tillegg hadde vi metallere bare godt av en tur ned i undergunna. Det förte til at vi fikk anledning til å eksperimentere mye mer med musikksjangeren, og utvikle nye uttrykk utenfor kommersialiseringspresset. I tillegg er det ganske stas i ettertid for en fan av en sjanger å vite at sjangeren har kommet levende gjennom en slik "dödperiode", og at alle som spådde dödsdommen over den tok feil.

Så jeg ser ikke noen umiddelbar grunn til å hate Nirvana så voldsomt. Et trivelig og greit band, selv om det ikke er min type musikk.

je. men ser ikke helt den "metalens dødperiode", ikke personlig ihvertfall.
det kom jo et hav av gullskiver på tidlig 90-tall, men jeg likte Nirvana samtidig. at metalen er ute av motebildet er jo bare digg. metal er som rock 'n' roll: it will never DIE!!!!!!!1 ugh!

Dårlig valg av ord fra mi side. Med "dödperiode" tenkte jeg ikke på utgivelser og kvalitet innenfor sjangeren, for jeg er helt enig med deg i at det kom et hav av glitrende plater utover 90-tallet (spesielt innenfor ekstremmetal og de undersjangrene som blomstra noe voldsomt etterhvert som metalen trakk seg unna offentligheten). Jeg mente en popularitetsmessig dödperiode.
Eläkööt supikoirat!

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Mood:

NastyBondage wrote:
fukkwitt wrote:
NastyBondage wrote:
master_k wrote:Ja, fy f**n. Jeg liker death metal og psykedelisk rock. Synd og skam å høre på flere sjangre innenfor musikk.

Du skjønner ikke at du oppnår null troverdighet hos folk når du går fra høyt hår, patcha skinnjakke, tighte pantz, cowboy bootz og en ellers dekadent livsstil til svett uflidd hår, ekle ullgensere fra skrot-containern bak Fretex og sippete hippie-oppførsel?

Merker meg trangen hos dere puddelfags til å stave ting med Z i steden for S - er dette en hjerneskade som følger den latterlige musikksmaken deres?

Og hvorhen i Nirvanas musikk er det dere finner denne sytingen og klagingen dere alle bitcher om?

At Nirvana drepte metall/hårdrock er selvsagt bare vås, eksempelvis både Metallica, GNR og Pantera og svensk DM (på undergrunnsbasis) var på høyden salgsmessig mens grunge var på topp. Saken var den at Grunge drepte den dårlige, bøge-hårdrocken - ikke all tung eller hard rock.

Det er gammalt Slade-språk 8) faktiskt har du brukt det i nicket ditt sjøl. FUKK

Jeg vet godt hvor det kommer fra, men det er ikke fra ordene f**k eller fuckwit jeg har tatt nicket mitt.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Kjære Torjo, Gladøks, Runar etc...kan dere være så snill og flytte denne til alternative-forumet? Den har absolutt ingen ting å gjøre under hardrock :?
Image

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er musikalsk nok til å irritere meg over hvorvidt musikere kan spille/synge/stemme instrumentene sine. It's all about feeling.

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Pandora wrote:Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er musikalsk nok til å irritere meg over hvorvidt musikere kan spille/synge/stemme instrumentene sine. It's all about feeling.

HELT enig.

-
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Pandora wrote:Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er musikalsk nok til å irritere meg over hvorvidt musikere kan spille/synge/stemme instrumentene sine. It's all about feeling.
Nå er det vel egentlig en myte at musikere er så utrolig opptatt av hvor teknisk gode utøverne er. Selv har jeg f.eks blitt mindre og mindre glad i briefegitarisme ála Yngwie ettersom jeg selv har blitt mer "skolert" som musiker. Selv har jeg stor sans for gitarister som CC DeVille og Mick Mars selv om mange vil påstå at ingen av dem kan spille. Likeledes digger jeg et band som Motörhead som låter smårølpete og til tider småsurt. Men jeg klarer ikke å høre den såkalte "feelinga" til Kurt Cobain. Det eneste positive jeg finner ved Nirvana er energinivået i en del av musikken. At fyren ikke kunne spille plager meg ikke nevneverdig, men intonasjonen plager meg til tider. Ikke det at alt må være reint, det finnes f.eks mange interessante jazzmusikere som har eksperimentert med intonasjon, men da har de en idé bak det de gjør. I Cobains tilfelle får jeg inntrykk av at man bare ikke gidder å stemme gitaren eller synge reint, for da høres man liksom enda mer slakk og håpløs ut, og det er tydeligvis et mål i seg selv for grønsjerne.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Steve-Peck wrote:
Men jeg klarer ikke å høre den såkalte "feelinga" til Kurt Cobain.

Poenget med feeling er jo at det ikke er noe du hører, det er noe du føler.

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Affen wrote:Kjære Torjo, Gladøks, Runar etc...kan dere være så snill og flytte denne til alternative-forumet? Den har absolutt ingen ting å gjøre under hardrock :?

Faktisk så skal du få viljen din. :D
Ta tårnet, Ebralidze!

steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

torjo wrote:
Affen wrote:Kjære Torjo, Gladøks, Runar etc...kan dere være så snill og flytte denne til alternative-forumet? Den har absolutt ingen ting å gjøre under hardrock :?

Faktisk så skal du få viljen din. :D

Affen og Torjo er for første gang enige om noe som har med Nirvana å gjøre. Her er det bare å fylle taket med kryss.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

In Utero har en del fett(Scentless Apprentice!!!). Smells Like Teen Spirit og Lithium er jeg dritlei av å høre på fest og Unplugged-skiva er kjedelig. Skal jeg høre på bandet blir det In Utero, men heller ikke den spilles spesielt ofte.
ROCK!

Le-Man
Spermatozoon
Mood:

Post by Le-Man »

fukkwitt wrote:
leman wrote:
fukkwitt wrote:Så dagens fjortiser hyller ham i dag fordi "noen" hadde bestemt seg for at han skulle bli stor for 15 1/2 år siden?

Greit at det er fredag og sånt, men...

Henger vel en del igjen sku jeg tro uten at jeg følger seælig med på hva fjortisa driver med i dag

Du er lost, mann.

Uenig

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Mood:

Bombe

Manbearpig
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Manbearpig »

Pompel wrote:Første Nirvana skiva, Bleach, er j***a fiffig. Det er alt jeg har å si.

Veldig enig. de har ihvertfall henta veldig mye inspirasjon hos The Melvins, ikke så vanskelig og høre det. Et annet band glammere hater?

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Steve-Peck wrote:Selv har jeg f.eks blitt mindre og mindre glad i briefegitarisme ála Yngwie ettersom jeg selv har blitt mer "skolert" som musiker.

...sa Symphony X- / Dream Theater-fansen...

kattefisk
Be
Be
Mood:

Post by kattefisk »

Steve-Peck wrote:
Angelgrinder wrote:Hva vet dere om han kan stemme gitaren sin eller ikke?
Ok, beklager. Modifisert versjon: Kurt spilte aldri på en skikkelig stemt gitar i studio, og heller ikke på de liveopptakene jeg har hørt. Det kan med andre ord godt hende han kunne stemme gitaren, men han gjorde det ikke. Happy?

Hendrix var vel også temmelig relativ i forhold til temperert stemming?
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Mood:

Manbearpig wrote:
Pompel wrote:Første Nirvana skiva, Bleach, er j***a fiffig. Det er alt jeg har å si.

Veldig enig. de har ihvertfall henta veldig mye inspirasjon hos The Melvins, ikke så vanskelig og høre det. Et annet band glammere hater?

Hjelper jo på at de lånte trommisen i nevnte band på tre låter også, da.

Locked Previous topicNext topic