Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Beste Sleepytime Gorilla Museum album?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste SGM-album

Grand Opening And Closing
1
17%
Of Natural History
2
33%
In Glorious Times
3
50%
 
Total votes: 6

Topic author
Aleksander
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 11 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Beste Sleepytime Gorilla Museum album?

Post by Aleksander »

Virker som det er en del folk her som liker SGM.
SĂ„ da tenkte jeg vi kunne ha en poll om hvilken skive som er best.

Hvilken SGM-skive liker sÄ du best?

Personlig tror jeg at jeg digger Of Natural History mest. StÄr mellom den og In glorious times.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Antonzen »

Har kun den nyeste, desverre.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Dette blir komplett umulig Ä svare pÄ for min del. Kanskje det vanskeligste valget noensinne i forhold til et favorittband.

In Glorious Times stÄr kanskje frem som det jevneste albumet deres, uten noe sÊrlig skÄr i gleden (da er vi uansett nede pÄ mikronivÄ). Det huser ogsÄ sporet som kan vise seg Ä vÊre den sterkeste lÄta de har komponert, Angle of Repose. Livemessig slÄr den iallfall beina under samtlige andre lÄter (sett bort fra selvfÞlgeligheter som "A Hymn to the Morning Star", "The Donkey-headed Adversary..." og "Sleep Is Wrong").

GOaC er ogsÄ en seiersparade fra a til Ä, med unntak av "Sunflower". Dette er vel ogsÄ langt pÄ vei deres mest brutale album, en kvaliet jeg setter stor pris pÄ.

oNH er forelÞpig mitt favorittalbum, naturlig nok hadde jeg nÊr sagt da det var det fÞrste albumet jeg investerte i. Her er balansen mellom alle tenkelige aspekter, det vÊre seg lyttervennlighet, melodi, atonalitet, brutalitet, lys, mÞrke, krevende passasjer, fengende elementer, kompleksitet, vokalprestasjon etc... nÊr inntil det perfekte. Disse partiene med snakking kunne dog ha vÊrt kuttet ut, men sÄvidt jeg har forstÄtt har de stor viktighet for Nils Frykdahl.

Jeg er dermed en smule fristet til Ä stemme "Of Natural History", men jeg vet jeg kommer til Ä angre som en hund etterpÄ. :lol:

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Satt og hÞrte pÄ Grand Opening and Closing i det jeg oppdaget denne trÄden. Vilt fet skive, men det er litt skummelt at den satt sÄpass raskt i forhold til de andre. Det som er litt merkelig er at jeg fortsatt ikke har fÄtt de to andre til Ä sitte helt, selv etter mange lytt. Jeg mÄ innrÞmme at jeg sliter med enkelte deler pÄ IGT, derav de siste sporene. The Salt Crown fra samme skive er ogsÄ kanskje litt vel, eh, uinspirert i forhold til de andre sporene? En meget bra skive ellers til tross for disse smÄtingene.
æ…šäž–æ†‚ć›œ

User avatar

Manet
B
B
Posts: 3
Joined: 23 Mar 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Manet »

Veldig vanskelig valg. Det stÄr mellom 3 skiver som er dritbra pÄ hver sin mÄte.. SÄ ... Nei jeg vet ikke.. Tar oNH
Image

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Djaenn_Haenni wrote:Satt og hÞrte pÄ Grand Opening and Closing i det jeg oppdaget denne trÄden. Vilt fet skive, men det er litt skummelt at den satt sÄpass raskt i forhold til de andre.

Hmm, det kan jo ha noe med at den er noe mer metal enn de to andre? Bare en tanke som slo meg.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

"Sleep Is Wrong" avgjÞr denne pollen for min del. j****g fet lÄt, og i sÊrklasse deres beste.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Har forelÞpig kun rukket Ä sette meg skikkelig inn i debuten, de to siste har jeg bare hÞrt overfladisk gjennom. HÄper Ä kunne avgi stemme om en mÄneds tid eller noe, men jeg tviler pÄ at noen av lÄtene pÄ de to siste albumene overgÄr Sleepytime-lÄta. Herregud for ei oppbygning, nÊrmest hypnotisk.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Eir
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Eir »

MÄ si meg enig i at alle tre er fantastiske plater pÄ hver sin mÄte. Blir derfor nÊrmest umulig Ä velge. Of Natural History var favoritten min, men nÄ som jeg har fÄtt sisteplata godt under huden er jeg ikke sikker lengre..

Siden sÄ mange velger Ä stemme pÄ oNH nÄr de er i tvil, tror jeg at jeg vil jevne ut pollen litt ved Ä stemme pÄ In Glorious Times.

MÄ si at jeg sikkert er litt farget av at de Äpna sin fantastiske konsert pÄ Bimhuis i vÄr med The Companions. Det var andre gang jeg hÞrte lÄten (fÞrste gang var pÄ konserten i paris to dager fÞr), og jeg mÄ si at det var noe av det mest magiske jeg har opplevd! (den ligger forÞvrig pÄ youtube)

Locked Previous topicNext topic