Gitarforsterkere - Randall VS Line 6
arrangør, nehei, taaken tar seg av slikt.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
Eskil, ignorer HeimBrent. Line6 all the way!
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
Randall er langt fra the real thing. Alt det negative ved transistorer inkarnert. Og Line6 er fett, sjekk ut videoene på www.line6.com for ampen.fres wrote:Jajau, men som Phoncible sa, så lurer jeg på om den digitale blir litt jalla i forhold til "The real thing".
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
HeimBrent wrote:Vel, på forsterkerfronten bør du vel ikke ta tips fra folk som kjører POD rett inn i PA både på øvinger og live... Og Randallen er fet den.
HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.
Vent, trenger jeg å si mer?
Kan poste masse bra klipp med god POD lyd, Philbert på Line6 forumene er et geni som klarer å få en pod til å høres ut som en Mesa Boogie Mk4.
En POD er ikke lagd for å erstatte "feelingen" i en rør forsterker. Det er bare det at karakteren i røret er vanskelig å fange live og på plate gjennom PA anlegg (Ja, gitaramper går gjennom PA uansett, hvis ikke du spiller i kjelleren til mor) PODen er lagd for å simulere en spilt inn forsterker. Line6 forsterkeren kjører denne simuleringen gjennom en amp.
Valget er mellom en Randall med scoopet metallvreng(eneste vrengen den klarer bra, men du høres ut som Dimebag Darrell^2) og dårlig clean og en Line6 med flotte cleankanaler (ikke rørclean da, men utrolig god, jeg spiller inn clean fra POD uten EQ) litt skranglevreng, hardrockvreng og en fet metallvreng (med en mellomtone som kutter godt)
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
BlueGrot wrote: HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.
Vent, trenger jeg å si mer?
Her er et like sakelig motangrep: Du har kort hår og briller.
BlueGrot wrote: Kan poste masse bra klipp med god POD lyd, Philbert på Line6 forumene er et geni som klarer å få en pod til å høres ut som en Mesa Boogie Mk4.
En POD er ikke lagd for å erstatte "feelingen" i en rør forsterker. Det er bare det at karakteren i røret er vanskelig å fange live og på plate gjennom PA anlegg (Ja, gitaramper går gjennom PA uansett, hvis ikke du spiller i kjelleren til mor) PODen er lagd for å simulere en spilt inn forsterker. Line6 forsterkeren kjører denne simuleringen gjennom en amp.
Valget er mellom en Randall med scoopet metallvreng(eneste vrengen den klarer bra, men du høres ut som Dimebag Darrell^2) og dårlig clean og en Line6 med flotte cleankanaler (ikke rørclean da, men utrolig god, jeg spiller inn clean fra POD uten EQ) litt skranglevreng, hardrockvreng og en fet metallvreng (med en mellomtone som kutter godt)
Hvis du spiller metal. Hva skal du da med annen vreng enn metalvreng? Tenk over den. Og hva skal du med mellomtone? Den er på null uansett. Ikke på clean dog. Men mellomtonevreng er for kjerringer og menn uten baller.
Mellomtone er det viktigste når en spiller live!
Du er f**n mongo!
Jeg kjører også mellomtonekutt, men da lavere, slik at de øvre mellomtonene kutter gjennom i miksen. Scooper rund 120-180 hz.
Ikke alle er så ensporet som deg. Soloer passer ypperlig med skranglevreng, Eskil har faktisk en Ibanez 1570 Prestige med noe som heter tone. Det skinner gjennom med mindre vreng.
Du er f**n mongo!
Jeg kjører også mellomtonekutt, men da lavere, slik at de øvre mellomtonene kutter gjennom i miksen. Scooper rund 120-180 hz.
Ikke alle er så ensporet som deg. Soloer passer ypperlig med skranglevreng, Eskil har faktisk en Ibanez 1570 Prestige med noe som heter tone. Det skinner gjennom med mindre vreng.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
HeimBrent wrote:BlueGrot wrote: HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.
Vent, trenger jeg å si mer?
Her er et like sakelig motangrep: Du har kort hår og briller.
Det er ikke fakta, lyden på St. Anger suger balle, derfor er det et argument.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
BlueGrot wrote:HeimBrent wrote:BlueGrot wrote: HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.
Vent, trenger jeg å si mer?
Her er et like sakelig motangrep: Du har kort hår og briller.
Det er ikke fakta, lyden på St. Anger suger balle, derfor er det et argument.
Om lyd suger balle er subjektivt...
BlueGrot wrote:Mellomtone er det viktigste når en spiller live!
Du er f**n mongo!
Jeg kjører også mellomtonekutt, men da lavere, slik at de øvre mellomtonene kutter gjennom i miksen. Scooper rund 120-180 hz.
Ikke alle er så ensporet som deg. Soloer passer ypperlig med skranglevreng, Eskil har faktisk en Ibanez 1570 Prestige med noe som heter tone. Det skinner gjennom med mindre vreng.
Hvem er Eskil?
Tviler på at de fleste her ville hatt gitarlyden på St. Anger dog.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.