Wig Wam - beste album? *Ikke drittslenging og usakligheter*
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Wig Wam - beste album? *Ikke drittslenging og usakligheter*
NÄ har begge studioskivene til Wig Wam fÄtt god tid til Ä synke inn hos folk. I tillegg har bandet gitt ut ei glimrende liveskive og 2 flotte dvd'er. Mens vi venter pÄ nytt materiale fra gutta, kan vi fÄ igang en diskusjon pÄ hvilken som er best av de to fÞrste skivene. Jeg liker begge veldig godt, men setter Wig Wamania et Þrlite hakk over debuten, da denne inneholder bandets i mine Þrer aller beste lÄt, Slave to Your Love.
Og PRĂV Ă„ unngĂ„ nok en "Wig Wam er drit! Death to false metal"-trĂ„d, ok?
Og PRĂV Ă„ unngĂ„ nok en "Wig Wam er drit! Death to false metal"-trĂ„d, ok?
-
- Poser
- Mood:
Affen wrote:GladĂžks wrote:Wig Wam er drit! Death to false meta
"Death to false meta" hĂžres ut som et slagord for post-modernister.
Haha. Morsomt med feiltasting. Konstruktiv post, forresten...
Det var en meta-post.
On-topic: Jeg har aldri hÞrt noe annet av Wig Wam enn de grand prix-lÄtene deres, sÄ jeg aner ikke.
ElÀkööt supikoirat!
Her gÄr jeg sÄ absolutt for "Wig Wamania". Debuten er ogsÄ bra, men litt mer ujevn, og med litt svakere produksjon. "Wig Wamania" pÄ sin side er noe av det beste som er gitt ut innen melodiÞs hardrock de siste Ära.
Men Affen, var det egentlig nÞdvendig Ä starte denne trÄden? Dette kommer til Ä gÄ like mye til h*****e som med alle andre Wig Wam-trÄder.
Men Affen, var det egentlig nÞdvendig Ä starte denne trÄden? Dette kommer til Ä gÄ like mye til h*****e som med alle andre Wig Wam-trÄder.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
-
Topic author - Rocker
- Mood:
steinman wrote:Her gÄr jeg sÄ absolutt for "Wig Wamania". Debuten er ogsÄ bra, men litt mer ujevn, og med litt svakere produksjon. "Wig Wamania" pÄ sin side er noe av det beste som er gitt ut innen melodiÞs hardrock de siste Ära.
Lenge siden forrige WW-trÄd, hehe
Men seriÞst, som jeg skreiv i fÞrste post, skulle ikke dette bli en off-topic sak med meningslÞs drittslenging. Ville lage en ny trÄd for Ä diskutere musikken til Wig Wam med andre som liker bandet. Kan endre pÄ overskrifta, om det hjelper...
GladĂžks wrote:Affen wrote:GladĂžks wrote:Wig Wam er drit! Death to false meta
Det var en meta-post.
On-topic: Jeg har aldri hÞrt noe annet av Wig Wam enn de grand prix-lÄtene deres, sÄ jeg aner ikke.
Da er vi to, ikke hÞrt noen andre enn de lÄtene selv.
-
- Belieber
- Mood:
Conan wrote:GladĂžks wrote:Affen wrote:GladĂžks wrote:Wig Wam er drit! Death to false meta
Det var en meta-post.
Da er vi to, ikke hÞrt noen andre enn de lÄtene selv.
HÞrt de to, pluss cover pÄ Mellanie B/C/Whatever "I turn to you".
Holder i lange baner til at jeg kan si "not my cup of Pee"
Jeg synes fÞrste skiva har veldig mange gode og fengende lÄter, samt en veldig tÞff og original versjon av Melanie C-lÄta "I Turn To You". Mine absolutte favoritter pÄ debuten er "No More Living On Lies", "Hard To Be A Rock'n Roller" og "Bless The Night".
Men sÄ kom andre-skiva, 'Wig Wamania', og her er lÄtene mye jevnere enn pÄ debuten (med unntak av heavy-lÄta "Breaking All The Rules"). Men knall-lÄter som fÞrste singelen "Gonna Get You Someday", "Rock My Ride", "Kill My Rock 'N' Roll" og balladene "Slave To Your Love" og "Bygone Zone", samt Japan-bonusen "After The Nine O'Clock News" (som jeg personlig synes burde vÊrt bytta ut med "Breaking All The Rules" pÄ den ordinÊre tracklista) stiller denne skiva seg sterkere enn debuten. Nevneverdig er ogsÄ den andre Japan-bonusen "Flying High" som skiller seg litt ut, og som er litt The Sweet-aktig, som jeg synes er ei god lÄt.
SÄ min stemme gÄr altsÄ til 'Wig Wamania'.
Men sÄ kom andre-skiva, 'Wig Wamania', og her er lÄtene mye jevnere enn pÄ debuten (med unntak av heavy-lÄta "Breaking All The Rules"). Men knall-lÄter som fÞrste singelen "Gonna Get You Someday", "Rock My Ride", "Kill My Rock 'N' Roll" og balladene "Slave To Your Love" og "Bygone Zone", samt Japan-bonusen "After The Nine O'Clock News" (som jeg personlig synes burde vÊrt bytta ut med "Breaking All The Rules" pÄ den ordinÊre tracklista) stiller denne skiva seg sterkere enn debuten. Nevneverdig er ogsÄ den andre Japan-bonusen "Flying High" som skiller seg litt ut, og som er litt The Sweet-aktig, som jeg synes er ei god lÄt.
SÄ min stemme gÄr altsÄ til 'Wig Wamania'.
-
- Belieber
- Mood:
Debuten har de beste lÄtene, oppfÞlgeren er jevnest og har best produksjon. Stemmer debuten, da ingen av lÄtene pÄ Wig Wamania matcher "Bless the Night", "Hard to Be a Rock 'n' Roller" eller "No More Living on Lies", selv om "Rock My Ride" og "Gonna Get You Someday" er hederlige forsÞk.
Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pÄvente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjÞre sine egne greier, og à ge er vel fornÞyd hvis han fÄr vÊre pÄ tv en gang iblant. "Slave To Your Love" er kjedelig. Av balladene fra Wig Wamania synes jeg bare "Bygone Zone" holder mÄl og ogsÄ den fÄr grisebank av "Tell Me Where to Go" og "A Long Way" fra debuten.
Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pÄvente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjÞre sine egne greier, og à ge er vel fornÞyd hvis han fÄr vÊre pÄ tv en gang iblant. "Slave To Your Love" er kjedelig. Av balladene fra Wig Wamania synes jeg bare "Bygone Zone" holder mÄl og ogsÄ den fÄr grisebank av "Tell Me Where to Go" og "A Long Way" fra debuten.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.
Steve-Peck wrote: Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pÄvente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjÞre sine egne greier, og à ge er vel fornÞyd hvis han fÄr vÊre pÄ tv en gang iblant.
à ge var i Sverige og jobbet sammen med Kee Marcello, meningen var at lÄtene skulle vÊre til neste WIG WAM skive evt. solo skive.
-
- Poser
- Mood:
Wig Wamania uten et snev av tvil - selv om bandets beste lÄt i "No More Livin' On Lies" finnes pÄ fÞrsteskiva har den ikke pÄ langt nÊr de gode lÄtene oppfÞlger'n har. 2 -3 gode og en haug fillers pÄ debuten
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Poser
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
HÞrte noe om det ja. Men tipper det blir soloframstÞt fra den kanten med mindre Trond ogsÄ er 100% innstilt pÄ ny Wig wam-runde. Og det virker litt som om Trond vil gÄ egne veier.Metalion wrote:Steve-Peck wrote: Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pÄvente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjÞre sine egne greier, og à ge er vel fornÞyd hvis han fÄr vÊre pÄ tv en gang iblant.
à ge var i Sverige og jobbet sammen med Kee Marcello, meningen var at lÄtene skulle vÊre til neste WIG WAM skive evt. solo skive.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.
-
- Poser
- Mood:
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Steve-Peck wrote:Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pÄvente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjÞre sine egne greier, og à ge er vel fornÞyd hvis han fÄr vÊre pÄ tv en gang iblant. "Slave To Your Love" er kjedelig. Av balladene fra Wig Wamania synes jeg bare "Bygone Zone" holder mÄl og ogsÄ den fÄr grisebank av "Tell Me Where to Go" og "A Long Way" fra debuten.
à , jeg slapper av i vissheten om at skiva kommer. Kanskje ikke fÞr i 2009, men den kommer. Trond Holters sideprosjekt er jo ikke mer enn et pub-band, hvor alle de involverte er mer enn opptatt av andre ting, sÄ det er nok ikke noe det satses voldsomt pÄ. HÞr med Per Erik du, han har inside information, og det blir ei 3. WW-skive
-
- Beliebe
- Mood:
Stemmer Wig Wamania pga. dens utrolig mange gromlÄter som f.eks.: "Gonna get you someday", "Kill my rock'n'roll", "A r'n'r girl like you", "Rock my ride", "Can't get her out of my bed", "Slave to your love" og puseballader som "Bygone zone" og "At the end of the day". Med andre ord: et j****g bra og komplett hardrock album! Debuten har ikke like mange go'lÄter, men likevel et ok album.