Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Loudness

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste skive av Loudness

The Birthday Eve
1
5%
Devil Soldier
0
No votes
The Law of Devil's Land
0
No votes
Disillusion
1
5%
Thunder in the East
9
41%
Lightning Strikes
3
14%
Hurricane Eyes
2
9%
Soldier of Fortune
4
18%
On the Prowl
1
5%
Loudness
0
No votes
Heavy Metal Hippies
0
No votes
Ghetto Machine
0
No votes
Dragon
0
No votes
Engine
1
5%
Spiritual Canoe
0
No votes
Pandemonium
0
No votes
Biosphere
0
No votes
Terror Hakuri
0
No votes
Racing
0
No votes
 
Total votes: 22
User avatar

Hunt's Barbecue Sauce
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hunt's Barbecue Sauce »

Har hatt j****g lyst til å sjekke ut detta bandet, men alas, har funnet lite/ingenting online, og har aldri tiltak til å bestille musikk over tha intarwebz. Noen link til myspace/mp3's?

User avatar

Stig Rune
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 04 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stig Rune »

elvenefris wrote:Har hatt j****g lyst til å sjekke ut detta bandet, men alas, har funnet lite/ingenting online, og har aldri tiltak til å bestille musikk over tha intarwebz. Noen link til myspace/mp3's?

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=23044333

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=61115822

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=69962724
"Jeg kom til verden med et skrik, men hvem gjorde ikke det.
Jeg liker å p**e og sove og le."

"Bang that head that doesn't bang"

Image

User avatar

Hunt's Barbecue Sauce
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hunt's Barbecue Sauce »

Thanks and bucks!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Herregud så bra On The Prowl er! Nesten frista til å si at den er like bra som Soldier of Fortune...men nå som jeg har alt av bandet (ok de eldste og de nyere skivene kun som mp3), står jeg fortsatt inne for at Vescera-skivene er de aller beste. 80-talls klassikerne Thunder in the East, Lightning Strikes og Hurricane Eyes er en bra trio, men ikke på nivå med nevnte Soldier of Fortune og On The Prowl. Soldier har jeg digga i mange år, men On The Prowl er et nytt bekjentskap, og jeg har virkelig fallt for denne skiva som jeg kjøpte på SoN på min Oslo-visitt nylig...

np In the Mirror
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Selvsagt er Vescera-perioden høydepunktet i bandets karriere. Trodde alle som ikke har huggu langt opp i rasstappen var klar over det.
On the Prowl er bra, men ikke helt på nivå med Soldier Of Fortune. Mange suverene låter, men Down And Dirty, Never Again og Long Distance ødelegger en smule.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Hørte litt på Thunder in the East lp'n her om dagen, den er faktisk ikke
så dum altså. En god del beintøffe riff!
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

SoundOfNoise
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 10 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SoundOfNoise »

Mye bra fra dette bandet ja. Kan også legge til at hele Thunder In The East albumet er filmet som en blanding av konsert og video`s og at det også finnes en hel konsert fra 1985-86 spillt inn på Marquee i London. Håper dette blir re-utgitt og re-mastret på DVD etterhvert. Det ligger ute på nettet et eller annet sted nå, men vet ikke hvor. Fett band live både image og spillemessig på disse opptakene ihvertfall.


oddefa
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by oddefa »

Dette er mitt første bidrag på dette forum (har stort sett lest og glist, ikke registrert meg før nå). Siden jeg har Thunder..på platespilleren nå når jeg logga meg inn for første gang føles det skjebnebestemt at dette blir mitt første bidrag. Har Thunder og de tre neste platene på vinyl. Har vel også kjøpt de i den rekkefølgen. Liker alle 4, men synes at det er tøft med jappsevokalen. Synes at låtene, riffingen er best på Thunder. Fantasisk tøft produsert, fengende låter, Og det coveret da mann. Stilfult og enkelt. Crazy Nights og Like Hell er vel hitsa, men favorittene mine er Run For Your Life og Heavy Chains. Har ikke hørt de før Thunder (men har tenkt på å skaffe meg noen av de da jeg lest av flere foretrekker de).

User avatar

Erman
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Erman »

Digger Vescera-perioden jeg også, men jeg synes faktisk Loudness virker mye mer autentisk med at de blander japansk og engelsk i vokaljobben.

Samuraimetal ftw :sword:
Rock In

Before every s**t, there is a fart

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Erman wrote:Digger Vescera-perioden jeg også, men jeg synes faktisk Loudness virker mye mer autentisk med at de blander japansk og engelsk i vokaljobben.

Samuraimetal ftw :sword:

Problemet med japsevokal, er at 90% av av de japanske hardrock vokalistene høres ut som Graham Bonnet-kopier :)
Image

User avatar

Erman
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Erman »

Affen wrote:
Erman wrote:Digger Vescera-perioden jeg også, men jeg synes faktisk Loudness virker mye mer autentisk med at de blander japansk og engelsk i vokaljobben.

Samuraimetal ftw :sword:

Problemet med japsevokal, er at 90% av av de japanske hardrock vokalistene høres ut som Graham Bonnet-kopier :)

Jeg har bare hørt én japansk vokalist, så for min del er det 100% :wink:
Rock In

Before every s**t, there is a fart

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Erman wrote:
Affen wrote:
Erman wrote:Digger Vescera-perioden jeg også, men jeg synes faktisk Loudness virker mye mer autentisk med at de blander japansk og engelsk i vokaljobben.

Samuraimetal ftw :sword:

Problemet med japsevokal, er at 90% av av de japanske hardrock vokalistene høres ut som Graham Bonnet-kopier :)

Jeg har bare hørt én japansk vokalist, så for min del er det 100% :wink:

Hør han karen i Concerto Moon du! Høres helt ut som Bonnet!

Tekstene er på engelsk, men det er likevel helt umulig å skille ut et eneste engelsk ord av det han synger, hehe. King of the Judas f.eks...fatter ikke et eneste ord han synger, ikke engang på refrenget når jeg TROR han prøver å synge tittelen på låta :lol:
Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Minoru Niihara (Loudness) og Genki Hitomi (Vov Wow) høres ihvertfall så å si prikk identiske ut stemmemessig - men at de ligner så voldsomt på Bonnet..... tja, sannelig om jeg vet!?! Det har aldri slått meg ihvertfall ..... :-k
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Erman
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Erman »

Altså.. Jeg vet ikke. Av en eller annen grunn synes jeg det er griseknallfett å høre "We are Roudenesu!!" når gutta spiller.. (Sist hørt Earthshaker '05)
Rock In

Before every s**t, there is a fart

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Tittellåta fra den kommende skiva, Metal Mad:



Ikke så ille, men stiller et spørsmålstegn ved vokalen. Akira Takasaki viser ihvertfall at han fremdeles kan håndtere en gitar. Ikke hørt noe av Loudness på år og dag. Noen andre som har ? Og isåfall, er det noenlunde samme stil som dette ?

User avatar

SoundOfNoise
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 10 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SoundOfNoise »

AndersMarken wrote:Tittellåta fra den kommende skiva, Metal Mad:



Ikke så ille, men stiller et spørsmålstegn ved vokalen. Akira Takasaki viser ihvertfall at han fremdeles kan håndtere en gitar. Ikke hørt noe av Loudness på år og dag. Noen andre som har ? Og isåfall, er det noenlunde samme stil som dette ?

Dette var milevis bedre enn hva de har gjort de siste årene, selv om det fortsatt er et godt stykke opp til det beste de har gjort. Har vært mye alternativt og eksperimentelt fra Loudness de siste årene og det med lite hell får en vel si også.

Gør vel ikke noe å ytre at Loudness sto på ønske og "sjekk-ut-mulighet-for" lista til Metal Rock Fest på Lillehammer også. Det hadde vært "happening" det. Tror bandet kjører mett av "classics" når de er ute å turnerer om dagen også. U.S.A turneen for et par år siden var vel fokusert på de ihvertfall. Fått "Heavy Chains" servert i øra en sen sommekveld fra en norsk scene hadde jo vært vondt....NOT!

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

SoundOfNoise wrote:
AndersMarken wrote:Tittellåta fra den kommende skiva, Metal Mad:



Ikke så ille, men stiller et spørsmålstegn ved vokalen. Akira Takasaki viser ihvertfall at han fremdeles kan håndtere en gitar. Ikke hørt noe av Loudness på år og dag. Noen andre som har ? Og isåfall, er det noenlunde samme stil som dette ?

Dette var milevis bedre enn hva de har gjort de siste årene, selv om det fortsatt er et godt stykke opp til det beste de har gjort. Har vært mye alternativt og eksperimentelt fra Loudness de siste årene og det med lite hell får en vel si også.

Gør vel ikke noe å ytre at Loudness sto på ønske og "sjekk-ut-mulighet-for" lista til Metal Rock Fest på Lillehammer også. Det hadde vært "happening" det. Tror bandet kjører mett av "classics" når de er ute å turnerer om dagen også. U.S.A turneen for et par år siden var vel fokusert på de ihvertfall. Fått "Heavy Chains" servert i øra en sen sommekveld fra en norsk scene hadde jo vært vondt....NOT!

Takker for infoen!
Burde kanskje litt mer av gammel Loudness. Er Vescera-erioden som er tingen her.

Forresten, nå vet jeg hvilket band du siktet til i forbindelse med Lillehammer. Til og med to sjefsband!


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Erman wrote:Digger Vescera-perioden jeg også, men jeg synes faktisk Loudness virker mye mer autentisk med at de blander japansk og engelsk i vokaljobben.

Samuraimetal ftw :sword:

om jeg ikke tar helt feil, så er det faktisk veldig vanlig blant japanske band.

men uansett. mener og huske at det bandet her var veldig kjedelig :P

User avatar

SoundOfNoise
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 10 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SoundOfNoise »

AndersMarken wrote:
SoundOfNoise wrote:
AndersMarken wrote:Tittellåta fra den kommende skiva, Metal Mad:



Ikke så ille, men stiller et spørsmålstegn ved vokalen. Akira Takasaki viser ihvertfall at han fremdeles kan håndtere en gitar. Ikke hørt noe av Loudness på år og dag. Noen andre som har ? Og isåfall, er det noenlunde samme stil som dette ?

Dette var milevis bedre enn hva de har gjort de siste årene, selv om det fortsatt er et godt stykke opp til det beste de har gjort. Har vært mye alternativt og eksperimentelt fra Loudness de siste årene og det med lite hell får en vel si også.

Gør vel ikke noe å ytre at Loudness sto på ønske og "sjekk-ut-mulighet-for" lista til Metal Rock Fest på Lillehammer også. Det hadde vært "happening" det. Tror bandet kjører mett av "classics" når de er ute å turnerer om dagen også. U.S.A turneen for et par år siden var vel fokusert på de ihvertfall. Fått "Heavy Chains" servert i øra en sen sommekveld fra en norsk scene hadde jo vært vondt....NOT!

Takker for infoen!
Burde kanskje litt mer av gammel Loudness. Er Vescera-erioden som er tingen her.

Forresten, nå vet jeg hvilket band du siktet til i forbindelse med Lillehammer. Til og med to sjefsband!

He he... ja blir greit å få sett de. Han som sa det til deg lovte å bestille minst to CD`s og da var ikke min munn lukket lenge... he he ehh.. Tørr idag ja. Jekke seg en pils tenker jeg å sette på skive nr. 1 fra nevnte band.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Jepps, den skiva spilte jeg i gårkveld i lag med ei flaske vin. I dag skal den også spilles...i lag med vin og noen flasker pils. Skål!

Locked Previous topicNext topic