Iron Maiden - The Soundhouse Tapes
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Iron Maiden - The Soundhouse Tapes
Iron Maidens første plate, et minialbum eller EP, ble spilt inn 1978, men ikke gitt ut før nesten et år senere. Låtene her er ikke de kjente versjonene, men to av disse (Iron Maiden og Strange World) er tilgjengelig på Best of the Beast. De to andre er jeg ikke sikker på. Kun 5000 originale eksemplarer finnes, så er det noen her som har den? Hadde vært interessant å vite hvor mye du ga? Har lest at Maiden ikke ville gi den ut på nytt, fordi det tar vekk attraksjonen dens i å være sjelden og verdifull.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass
-
- Poser
- Mood:
Kom jo en hel del kopier også, men de ser du glatt er falske på kulørbruken.
Selv har jeg en, ga vel 1500 i sin tid, kona har en selv som hun slapp 1800 for, men den har begge vedleggene. Argh....en god grunn til å holde på henne altså.
Selv har jeg en, ga vel 1500 i sin tid, kona har en selv som hun slapp 1800 for, men den har begge vedleggene. Argh....en god grunn til å holde på henne altså.
SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
-
- Belieber
- Mood:
- Been thanked: 0
Invasion er dessuten tilgjengelig på Best of the B-sides, som er en del av Eddie's Archive-boksen.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Samme versjon? Hva med Prowler'78 ?AirRaidSiren wrote:Invasion er dessuten tilgjengelig på Best of the B-sides, som er en del av Eddie's Archive-boksen.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass
-
- Belieber
- Mood:
MikkelRev wrote:Samme versjon? Hva med Prowler'78 ?AirRaidSiren wrote:Invasion er dessuten tilgjengelig på Best of the B-sides, som er en del av Eddie's Archive-boksen.
Hvorfor er "Invation" på "best of B-sides"?
De kom som dobbel A-side single sammen med Wrathchild, mener jeg å huske? (Har den selv)
Tviler på at det er samme versjon, anyway.
Jeg ser det trengs diverse oppklaringer her...
"Prowler" og "Invasion" fra "The Soundhouse Tapes" ble i forbindelse med "Best Of The Beast" utgitt som b-sider på 12"-versjonen av "Virus"-singelen. Alle fire låter var også med på vinylversjonen av "Best Of The Beast". Så alle låtene ble altså gjort kommersielt tilgjengelig i 1996.
Dette er den versjonen som også er å finne på "Women In Uniform"-singelen, og det er en annen innspilling enn "The Soundhouse Tapes".
MikkelRev wrote:Iron Maidens første plate, et minialbum eller EP, ble spilt inn 1978, men ikke gitt ut før nesten et år senere. Låtene her er ikke de kjente versjonene, men to av disse (Iron Maiden og Strange World) er tilgjengelig på Best of the Beast. De to andre er jeg ikke sikker på. Kun 5000 originale eksemplarer finnes, så er det noen her som har den? Hadde vært interessant å vite hvor mye du ga? Har lest at Maiden ikke ville gi den ut på nytt, fordi det tar vekk attraksjonen dens i å være sjelden og verdifull.
"Prowler" og "Invasion" fra "The Soundhouse Tapes" ble i forbindelse med "Best Of The Beast" utgitt som b-sider på 12"-versjonen av "Virus"-singelen. Alle fire låter var også med på vinylversjonen av "Best Of The Beast". Så alle låtene ble altså gjort kommersielt tilgjengelig i 1996.
MikkelRev wrote:Samme versjon?AirRaidSiren wrote:Invasion er dessuten tilgjengelig på Best of the B-sides, som er en del av Eddie's Archive-boksen.
Dette er den versjonen som også er å finne på "Women In Uniform"-singelen, og det er en annen innspilling enn "The Soundhouse Tapes".
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
-
- Belieber
- Mood:
Thunderbear wrote:MikkelRev wrote:Samme versjon? Hva med Prowler'78 ?AirRaidSiren wrote:Invasion er dessuten tilgjengelig på Best of the B-sides, som er en del av Eddie's Archive-boksen.
Hvorfor er "Invation" på "best of B-sides"?
De kom som dobbel A-side single sammen med Wrathchild, mener jeg å huske? (Har den selv)
Tviler på at det er samme versjon, anyway.
Se bort i fra påstanden over!
Jeg tenkte på Twilight Zone/ Wrathchild (dobbel A-side) fra 1981.
(Også en låt som ikke er inkludert på ofisielle album)
Thunderbear wrote:Jeg tenkte på Twilight Zone/ Wrathchild (dobbel A-side) fra 1981.
(Også en låt som ikke er inkludert på ofisielle album)
Dette kan selvfølgelig diskuteres da låta ble tatt med på remasteren av "Killers". I likhet med på remasterne av "Iron Maiden" og "The Number Of The Beast" ble ekstralåtene lagt på mellom andre spor, i stedet for til slutt, hvilket ville vært mer naturlig. Dette roter selvfølgelig til den lytteopplevelsen man har vendt seg til, og er dermed en uting. En annen sak er selvfølgelig at både "Twilight Zone" og "Total Eclipse" gjør sine respektive plater et hakk sterkere, da begge er klart bedre enn andre låter som i sin tid ble albumspor.
Husker jeg ikke feil var for øvrig "Twilight Zone" også med på den originale amerikanske utgivelsen av "Killers", så på den kanten av verden er låta i aller høyeste grad å regne som et albumspor. I Europa var det derimot – som Thunderbear korrekt skriver – en dobbel a-side med "Wrathchild" som gjaldt.
The beating of my heart is a drum and it's lost
Prowler er den feiteste her!!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
Conan wrote:Er denne med i den Eddies Archive eller no?
Charles and Eddies archives. Beklager, kjeder meg.
Maze: Jøss, inntrykk av at Pretty Price-folka har rimelig snøring på metal, jeg?
-
- Poser
- Mood:
Ikke ille egentlig, rart hvordan slike utgivelser aldri taper seg, men heller øker i verdi Uansett er den alltid solgt til ca og over dobbelt prisantydning i forhold til RC. Men uten vedlegg, selv om det ikke er 100% avgjørende, vil en gal Maidenfan alltid kjøpe et nytt eks om han senere kommer over en slik
SE OPP!!! ikke ned...
-
- Belieber
- Mood:
Da må du hatt griseflaks på Pretty Price, Maze!
Ruben, som nå har starta Neseblod er en kjempe Maiden fan og samler, så tviler på at han har "latt seg lure" eller "ikke hatt snøring" om han har prisa Maiden....... men det er jo sef mulig han ikke hadde begynnt å jobbe der ennå da.
Ruben, som nå har starta Neseblod er en kjempe Maiden fan og samler, så tviler på at han har "latt seg lure" eller "ikke hatt snøring" om han har prisa Maiden....... men det er jo sef mulig han ikke hadde begynnt å jobbe der ennå da.
-
- Poser
- Mood: